Laserwriter select 360 aansturen - usb naar paralel poort?

Ik heb een "oude" Laserwriter select 360, wanneer ik iets wil afprinten vanaf mijn dual 800 (alleen usb) stuur ik dit door via mijn powermac 8600 (met laserwriterbridge), dit gaat prima, maar telkens moet ik die "oude" PM 8600 aanzetten. Nu bestaat er een powerprint kabel (adapter) usb naar parallel, (ongeveer 90 euro), heeft iemand ervaring daarmee? en kan ik indien beide computers werken, die parallel poort én de appletalk poort samen gebruiken, ttz iets doorsturen van de PM 8600 via appletalk, en iets doorsturen van de PM dual 800 via usb?

zijn er goedkopere alternatieven?

alvast bedankt
Helix

Een alternatief zou kunnen zijn om er een ethernet kaartje in te prikken. Nieuw is te duur. Maar wellicht 2e hands? Voordeel is dat meerdere computers dan van de printer gebruik kunnen maken. Zet eens een advertentie op marktplaats.nl

ik denk dat de laserwriter select 360 helemaal niet voorzien kan worden van een ethernetkaart, vandaar mijn oplossing via laserwriterbridge en mijn ethernet-netwerkje, laserwriterbridge zorgt ervoor dat de printer "gezien" wordt op mijn netwerk. Maar daarvoor moet de PM8600 altijd "aanstaan", wat eigenlijk vervelend is op sommige momenten als ik hem helemaal niet nodig heb.

dank voor het meedenken

Helix