Laserwriter software?

Ik heb nog een oude Apple LaserWriter 16/600 PS en deze werkt nog perfect. Printen van uit Panther gaat ook prima, omdat de printer ook door OSX wordt ondersteund. Alleen mis ik 1 ding, of ik zie het gewoon over het hoofd: Onder OS 9 had ik het programma LaserWriter Utility, waarmee je onder meer een overzicht van de geinstalleerde fonts, de tijd waarna de printer in energiestand gaat etc. op kon vragen. Ik zit me suf te zoeken maar kan niet iets dergelijks voor OSX vinden. Ook vanuit printerconfiguratie kan ik alleen maar enkele standaard dingen instellen.

Wie-O-Wie???

bvd.

PS het advies om vanuit OS 9 het oude programma te gebruiken is niet nodig: ik heb OS 9 definitief de deur uitgestuurd, na mijn OSX verslaving.

in de map hulpprogramma's staat 'printer set-up utility' (NL-naam weet ik even niet) Daarmee moet je wat jij bedoeld kunnen regelen.

Kun je niet met Telnet naar je printer toe? Ik heb geen oude laserprinter meer, maar ik kan me vaag iets herinneren dat je voor bepaalde instellingen via telnet je printer-netwerkkaart kon benaderen.

Even geprobeerd op mijn LaserJet 2200 en die doet dat inderdaad. Maar die heeft wel een IP-nummer. Bij AppleTalk hoefde je dat niet in te stellen…

Ik het het verleden week gewoon bij apple gedownload :)

:finderoud:

Heb je een url? Ik heb ook gezocht bij Apple maar kon hem niet vinden.

http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html#print 8)

> Printing Software Downloads

Nope, dat is voor OS oud! Ik bedoelde dus voor OS X. :?

? je kunt toch vanuit OS 9 je printer dan benaderen ?

In de printconfiguratie > voorkeuren kan ik het een en ander doen maar of dat voor je printer ook werkt ??

Opstarten van een OS 9 CD misschien ?

:sealed: Ik heb niet goed gelezen maar dat is de enige manier die ik weet.

PS het advies om vanuit OS 9 het oude programma te gebruiken is niet nodig: ik heb OS 9 definitief de deur uitgestuurd, na mijn OSX verslaving. :sealed:

Daar ging het mij nou juist om. Zie mijn eerste bericht in deze topic. Ik doe alles onder OS X en het zou toch wel triest zijn, wanneer ik voor een dergelijk eenvoudig iets OS 9 zou moeten opstarten.

Ben het HELEMAAL met je eens :wink: