lastig motorzaaggeluid iMovie...

wanneer ik mijn beelden in iMovie heb geimporteerd krijg ik de bekende motorzaaggeluiden bij het afspelen. Deze verdwijnen bij het apartzetten van geluid en film op ieder z'n eigen spoor. Is hier nog een ander truukje voor want ik vind dit zeer onhandig monteren omdat het vaak ineens niet meer sync loopt bij verplaatsen van beelden of na het maken van overgangen. Pas op het laatst het geluid apart zetten werkt ook niet handig omdat ik vaak niet alleen op beeld moet letten maar ook moet snijden op gesproken teksten. Bovendien moet extra toegevoegde muziek dan ook nog 'ns op hetzelfde spoor zodat je moeilijk nog het verschil ziet tussen de muziek en het originele geluid. En nee, ik ben een arme jongen dus FCPro als oplossing zit er nog ff niet in :-(

Welke Mac? Welk besturingssyteem? Welke versie van iMovie?

Is Final Cut Express niets dan?

FCExpress is ook nog niet zo goedkoop... :-(

Premiere: 699 euro FCE: 399 euro

Beschrijft dit [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93171]Apple KB artikel[/url] je probleem? Hun oplossing is updaten naar iMovie 3.0.3, dus alleen als je nu iMovie 3.0 - 3.0.2 gebruikt.

gebruik nu inderdaad nog 3.0.2 Dacht dat 3.0.3 alleen interessante verbeteringen voor iBook eigenaren had. Heb nog even een ouderwetse modemverbinding dus ben dan niet zo happig op updates van 12MB. Ga 'em vanavond dan toch maar ff downloaden en dan 'ns verder kijken en op mijn gemak die site doorlezen. Specificaties: eMac v2.1 OSX v10.2.6 iMovie v3.0.2 importeer met Miglia Director's Cut 2 (firewire) video van bijv. Sony Handycam Digital8.

Help mij even op weg: motorzaag-geluiden???

Ik heb al 8 uur ruw materiaal geknipt, en geluid blijft gewoon netjes bij de video; de twee audio sporen gebruik ik voor wat muziek er onder te zetten.

3.0.3 en de nieuwe Quicktime gedownload en alles werkt veel vlotter, de preview voor effecten e.d. werkt eindelijk weer en bovenal is het geluid weer ok. Met dank voor jullie berichten.

:smiley:

rbroen, een kwart van het forum van video is met alle bugs van de vorige versie van iMovie gevuld. Het heeft geen zin hier nog eens over te beginnen. Je kunt het beter even opzoeken. Zo blijft het forum een beetje “schoon”.