late inval bij het in sleep zetten iMac G5

m'n imac G5 loopt dus op mac os 10.3.9 en soms als ik hem in sleep wil zetten op het login venster (dus met de knopjes die onder de accounts staan) duurt het soms een halve minuut voordat hij in sleep staat, je kan zelfs als je hem "in sleep" hebt gezet weer inloggen en beginnen werken en ineens gaat hij dan in sleep. niet dat het een probleem is maar ik wou het toch zeggen en misschien is er wel een oplossing voor

Beetje hetzelfde op mijn iBook G4... Alleen heb ik het niet altijd, maar ongeveer in de helft van de gevallen... Ik weet ook niet waar het aan ligt?

ongeveer geschat heb ik het 10% van de keren maar het is ook niet irritant of niet lastig

Ik had dat probleem soms ook op m'n iBook onder Tiger. Bleek dat Adium de boosdoener is: wanneer Adium draait, duurt het een twintigtal seconden vooraleer ie echt in sleep gaat. Als adium niet aanstaat duurt het 2 seconden...

Misschien is dat het probleem?

Zonder adium gaat het hier ook binnen 2 seconden (powerbook 17") en met adium duurt het inderdaad een stuk langer.

inderdaad het was adium dus afgesloten duurt het maar een paar seconden en als hij opstaat duurt het vrij lang voor hij in sleep gaat maar waarom?