lawaaiprobleem nieuwe imac opgelost?

ik wil een 2Ghz 20'' iMac kopen maar omdat ik met audio werk wil ik wel graag een stille machine. Het RevA model maakte volgens sommige MacOSX.nl gebruikers veel herrie, (problemen met ventilators, logicboards , voeding ). Zijn deze kinderziektes in het nieuwe model verholpen?

Ik heb op het werk een 20" revA en nu thuis een 20" revB. Ik heb toch de indruk dat de revB iets minder/ander geluid maakt dan de revA. De revA begint na enige tijd lichtjes te fluiten, de revB hoor je ook wel, maar niet echt gefluit.

Geluidprobleem ? is me nog niet opgevallen bij de revB hij is echt wel stil... ja tenzij je hem constant aan het werk zet dan gaat die wel een beetje blazen maar piepen of zulk soort geluid hoor ik niet

Heb mijn Rev B 20 inch nu een week. Lekker stil. Geen rare geluiden. Buy one!!! :D

Ik heb een zeer stille Rev A.

ik werk hier met een Imac G5 17 inch die tot de eerste tien van Nederland gerekend kan worden en die vind ik normaal gezien wel lekker stil. maar met intensieve berekeningen gaat ie toch wel brommen. en 1 keer was het zelfs zo dat de stofzuiger nog stiller was dan de imac

hehe als je de hardware-test cd rom inje mac steekt en die dan uitvoert, dan hoor je je Imacje G5 pas brullen! zo erg dat je schrik hebt dat het niet gezond kan zijn.

[quote:cde9913d5b="dirkbouwman"] maar met intensieve berekeningen gaat ie toch wel brommen. [/quote:cde9913d5b]

en dat kan met GB best bereikt worden . . .

Het is blijkbaar nog niet bekend jan Bij revA had de een het wel en de ander niet, of hoorde het niet Ik denk dat het met revB net zo gaat Als Aplle bv een andere fan er in had gestopt, konden wij deze nu ook krijgen Mijn probleem met revA is nog steeds niet opgelost, je leert er mee leven Trouwens ik luister heel veel muziek op mijn mac en hoor iedere keer de mac er onderdoor, dus zoek het goed uit

[quote:7b31d0ccd9="vanillakoyak"]Het is blijkbaar nog niet bekend jan Bij revA had de een het wel en de ander niet, of hoorde het niet Ik denk dat het met revB net zo gaat Als Aplle bv een andere fan er in had gestopt, konden wij deze nu ook krijgen Mijn probleem met revA is nog steeds niet opgelost, je leert er mee leven Trouwens ik luister heel veel muziek op mijn mac en hoor iedere keer de mac er onderdoor, dus zoek het goed uit[/quote:7b31d0ccd9]

De fans van Rev A zitten vast op het midplane, vandaar dat je steeds een complete midplane moest vervangen bij klachten over de onderste fan. De onderste fan van de Rev B is ‘los’ en kan dus apart vervangen worden. Ik vrees bezitters dat Rev A iMacs hier niet veel mee geholpen zijn :x

Daar hebben ze dan goed over nagedacht

[quote:c8bf1e3d11="vanillakoyak"]Daar hebben ze dan goed over nagedacht[/quote:c8bf1e3d11] nou nee, niet echt dus.

Rev b Bedoel ik,niet voor a

[quote:784e76d217="vanillakoyak"]Rev b Bedoel ik,niet voor a[/quote:784e76d217]

Apple is denk ik nog niet helemaal zeker over dat gedoe met de fans en dat ze daarom de boel losgekoppeld hebben. Wat we dus nog niet weten is of dezelfde fans er in zitten, die nu ingeval van een klacht over vliegtuigjeslawaai ‘los’ van het midplane vervangen kunnen worden. Het kan ook zijn dat er nieuwe fans zonder irri-noise in zitten. Het zou dan mooi zijn als de Rev A bezitters ook een mogelijkheid hebben om nieuwe fans er in te zetten. Maar die mogelijkheid is er dus niet :cry:
Tenzij Apple zegt: okay we wisselen de Rev A midplanes om Rev B… denk niet dat ze dat doen :roll: