Lawaairige iMac G3 400 DV SE

Al een jaar of drie werk ik met veel plezier met de hierboven beschreven iMac. Een ding was me wel opgevallen, hij was niet zo stil als ik had gehoopt zonder ventilator. Hij maakt nogal een hoge piep. Altijd gedacht dat dat zo hoorde. Ben ik op vakantie in Italie en staat er op de Camping aldaar een precies dezelfde iMAc voor internet en email. En deze maakt helemaal geen geluid!! alleen hoor je af en toe de harde schijf, niet storend, een beetje ratelen. Wat is er toch altijd mis geweest met die van mij.....en wat kan ik er aan doen om hem ook zo stil te krijgen!! Herkent iemand dit, of is het probleem al eens ergens aan de orde geweest. Ik wil ook een stille iMac!

Dirk Jan de Valk

Heb zelfde iMac en die van mij heeft al altijd een hoog geluid gemaakt, enigszins zoemend of fluitend, moeilijk te beschrijven. Ik moet er wel bij vertellen dat ie kort bij een muur staat in een eerder kleine werkkamer en dat scheelt.

Hier ook de iMac met een hoge piep & zoem... Naar mijn idee is dat alle harde schijven een zoemend geluid geven. Toch is mijn iMac in het begin ook stil gweest. En ik heb de piep ook ineens horen ontstaan. Gelukkig heb ik iTunes. ;) EVT oplossing ? Graag :D

[quote:854d0784e0="Urbin"]Hier ook de iMac met een hoge piep & zoem... Naar mijn idee is dat alle harde schijven een zoemend geluid geven. Toch is mijn iMac in het begin ook stil gweest. En ik heb de piep ook ineens horen ontstaan. Gelukkig heb ik iTunes. ;) EVT oplossing ? Graag :D[/quote:854d0784e0]

Nieuwe iMac kopen… zo’n mooie nieuwe 17"! :stuck_out_tongue: :wink:

Hoi,

Ook zo’n zoemend en piepend iMac … totdat ik een nieuwe (30Gb) harde schijf ingebouwd heb, dat scheelt alles kwa geluid. Ik heb weer ruimte op mijn schijf en het is ook merkbaar sneller. Het kost ongeveer 100 euro en een halfuur werk.

[quote:79f762d3ae="Scotty"]Hoi,

Ook zo’n zoemend en piepend iMac … totdat ik een nieuwe (30Gb) harde schijf ingebouwd heb, dat scheelt alles kwa geluid. Ik heb weer ruimte op mijn schijf en het is ook merkbaar sneller. Het kost ongeveer 100 euro en een halfuur werk.[/quote:79f762d3ae]

Zit hier met een 60 GB schijf. Ben er aan gewend ondertussen.
Ga me pas weer zorgen maken als hij niet meer piept :wink:

[quote:e0c2f98dd2="Scotty"]Hoi,

Ook zo’n zoemend en piepend iMac … totdat ik een nieuwe (30Gb) harde schijf ingebouwd heb, dat scheelt alles kwa geluid. Ik heb weer ruimte op mijn schijf en het is ook merkbaar sneller. Het kost ongeveer 100 euro en een halfuur werk.[/quote:e0c2f98dd2]

Voor dat geld heb ik een paar weken geleden een 80 Gb schijf in de iMac G3 van Kinkwitch gebouwd. Die piepte overigens niet en is na inbouw van de nieuwe schijf alleen maar nog stiller geworden. (Die iMac :wink: he!)

Een wat late reactie misschien. Ik heb inmiddels een 80 gig Maxtor 7200 tpm ingebouwd. Het lijkt wel een nieuwe Mac!! Wat is hij mooi stil geworden!!

Dirk Jan