Layers: hebben andere positie in Windows/MacOSX

Ben bezig met het ontwerp van een site:

Maar onder aan de pagina heb ik het adres staan en die valt verkeerd (door het groene heen) op MacOSX. Bij een Windows computer doet hij het wel gewoon goed. Dreamweaver op MacOSX laat het zien zoals Windows het laat zien…

Weet iemand waar dit aan ligt ?

Edit: link is niet meer actief…

Aan de enorme puinhoop die dreamweaver van je HTML maakt...

Er zitten zoveel definities in die over bodig zijn, dus er zal gerust wel ergens een fout in zitten. Ik heb nu even weinig tijd om je broncode door te spitten, heb het even vluchtig bekeken. Zal er vanmiddag eens goed naar kijken.

Roel

ja, de positionering van de <p class="tekst"> klopt niet. Verder gebruik je de class op de raarste plekken en gebruik je id's meer dan 1 keer. Een id mag je maar 1 keer gebruiken, want een id is een identificerend attribuut. Een class mag je zo vaak gebruiken als je wilt.

De positionering van de div is onafhankelijk van de positie van andere elementen, waardoor zoiets simpels als een font grootte verandering er al voor zorgt dat de layout uit elkaar valt.

Overigens zie je in Firefox op windows hetzelfde gebeuren. Je moet ook niet ontwikkelen op IE, maar op Safari of Firefox of Opera en dan pas correcties aanbrengen voor IE; dat werkt veel makkelijker dan andersom.

Eerlijk gezegd is je HTML code een rommeltje en dat ligt niet alleen aan Dreamweaver. Er zijn twee boeken die aan te raden zijn:
Creating a Web Page with HTML gericht op beginners en designing with web standards voor de wat meer gevorderden.

[quote:093c218ab6="tennapel"]ja, de positionering van de <p class="tekst"> klopt niet. Verder gebruik je de class op de raarste plekken en gebruik je id's meer dan 1 keer. Een id mag je maar 1 keer gebruiken, want een id is een identificerend attribuut. Een class mag je zo vaak gebruiken als je wilt.[/quote:093c218ab6] Heb het meteen aangepast... [quote:093c218ab6="tennapel"]De positionering van de div is onafhankelijk van de positie van andere elementen, waardoor zoiets simpels als een font grootte verandering er al voor zorgt dat de layout uit elkaar valt.[/quote:093c218ab6] Waarschijnlijk is dit het probleem... [quote:093c218ab6="tennapel"]Overigens zie je in Firefox op windows hetzelfde gebeuren. Je moet ook niet ontwikkelen op IE, maar op Safari of Firefox of Opera en dan pas correcties aanbrengen voor IE; dat werkt veel makkelijker dan andersom.[/quote:093c218ab6] Heb de site gemaakt met Dreamweaver op MacOSX. Heb hem niet ontwikkeld voor IE of een andere browser. Gebruik zelf altijd Safari en daar viel me op dat hij niet werkt zoals bedoeld. [quote:093c218ab6="tennapel"]Eerlijk gezegd is je HTML code een rommeltje en dat ligt niet alleen aan Dreamweaver. Er zijn twee boeken die aan te raden zijn: [url=http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/032127847X/ref%3Dnosim/jeffreyzeldmanprA/002-2705763-3631265]Creating a Web Page with HTML[/url] gericht op beginners en [url=http://www.zeldman.com/dwws/]designing with web standards[/url] voor de wat meer gevorderden.[/quote:093c218ab6] Heb alleen Dreamweaver gebruikt dus wat je zegt klopt niet... Maar ik zal eens kijken...

Ah.. dus als ik zeg dat je het beste een wrapper div kan gebruiken die je relatief positioneert, waarbinnen je de div met het adres absoluut moet positioneren met een bottom : 0, dan begrijp je precies wat ik bedoel?

Zo ja, dan is dat de meest geeigende oplossing om te voorkomen dat het adres buiten het kader valt.

Overigens is raadzaam om de footer dan over de hele breedte heen te zetten, met als achtergrond het onderste gedeelte van je lichgroene image en de wrapper gewoon de achtergrondkleur te geven: op die manier is je layout flexibel en beweegt mee met de lettergrootte; dan heb je de relatieve en absolute positionering niet eens nodig, je kader wordt dan automatisch aangepast aan de lengte van de pagina.