ik wil graag twee stapeltjes plaatjes opelkaar leggen zodat het een slordig neer gelegd stapeltje lijkt. een rechts onder van de pagina en een rechts boven van de pagina. De stapeltjes bestaan uit individuele plaatjes die als ze aangeklikt worden boven op de stapel komt te liggen. ik doe dat nu in layer div's maar de bovenste layer dekt nu alles af zodat de onderliggende plaatjes niet klikbaar zijn. Ik krijg de layer niet zo groot als het plaatje zelf en ook nog rechts van de pagina. Wat nu?
In flash? En het zijn buttons?
sorry geen flash. Ja elk plaatje is klikbaar een button dus. klik op de foto en hij komt bovenop te liggen.
Ik denk dat je het beste er een laag overheen kan zetten waarbij je de klikbare delen als imagemap definieert.
dat klinkt als een oplossing echter... er ligt elke keer een andere foto boven in een ander positie.
Dat betekent dat je voor iedere mogelijke positie een alternatieve bovenste laag nodig hebt.. HTML is nu eenmaal een statisch gebeuren.
Ik denk dat je de layer met imagemap moet laten genereren, in PHP of zoiets, of Flash moet gebruiken. Wat je wilt klinkt als iets waar juist Flash toegvoegde waarde kan hebben omdat het in HTML wel heel erg bewerkelijk gaat worden.
Dat kan inderdaad niet in html, (het is nog steeds geen director) Met shockwave of flash (met de nodige actionscripting) kan je dat wel bekomen.
[quote:f668ef4fb3="angorawol"]Dat kan inderdaad niet in html, (het is nog steeds geen director)[/quote:f668ef4fb3]
Ik zei dat het bewerkelijk was, niet onmogelijk. Het kan zeker wel in HTML, maar voor elke mogelijke combinatie heb je een aparte pagina nodig. Ik zou dan al heel snel naar een oplossing gaan met een database en PHP om daarin de informatie op te slaan en eruit te halen afhankelijk van de plek op de foto waarop geklikt wordt.
Het lijkt me best een leuke uitdaging om dat goed in elkaar te zetten.
ik hoor het al ik moet een andere strategie bedenken. Dank! 8)
Is het niet (of juist wel) mogelijk om de css: z-index aan te passen als je erop klikt?
[quote:1c44c31abe="Remco Vermeer"]Is het niet (of juist wel) mogelijk om de css: z-index aan te passen als je erop klikt?[/quote:1c44c31abe]
Ja, met javascript kan dat in principe, maar je moet de klikare oppervlakte ook veranderen: PHP is dan al snel een betere methode om en de juiste z-index te genereren en de klikbare afmetingen van een linkgebied in een imgapemap te veranderen.