[Layout check] The Matrixx

Beste apple mates,

Voor mijn stageplek moest ik binnen een week een nieuwe opzet maken voor “De beste discotheek van nederland” genaamd de matrixx.

Hun oude site (www.matrixx.nl) ziet er momenteel erg verouderd uit. Hierdoor kreeg ik de kans om een nieuwe layout te maken en te presenteren aan de hogere bazen.

ik kwam op het volgende uit:
Klik hier

Hij is minimaal gemaakt voor 1024 x 786

Graag hoor ik jullie mening…
Alvast bedankt!

Sunneh

Ziet er goed uit, hoewel ik van het idee af zou stappen om die rondjes te gebruiken om de verschillende dagen aan te geven. Daarnaast zou ik (nog) meer nadruk leggen op het news, feedback, etc. Het voelt een beetje karig aan nu.

[quote:443c8f7651="Sunneh"]Beste apple mates,Hij is minimaal gemaakt voor 1024 x 786[/quote:443c8f7651] Mijn mening is dat je de site voor minimaal 800x600 pixels moet maken. Bij zo'n 15% van alle computer die ik tegenkom staat de resolutie op 800x600, zelfs op sommige 19" schermen :sealed:

Verder een duidelijke frisse site, met een erg strakke header 8)

Oke reactie:

1: Rondjes wilde de klant persee hebben
2: De site gaat weer zo’n 3 jaar niet meer veranderen. Als je weet hoeveel invloed 1024 op het moment heeft. In de toekomst komen er telkens grotere beeldschermen, men wilt niet meer verandering in de pagina leggen voor een lange periode, waardoor de site op 800 x 600 verschikkelijk eruit zal zien als bijvoorbeeld op mijn iMac G5 20 inch…

[quote:fe05cc14b0="1234567890"][quote:fe05cc14b0="Sunneh"]Beste apple mates,Hij is minimaal gemaakt voor 1024 x 786[/quote:fe05cc14b0] Mijn mening is dat je de site voor minimaal 800x600 pixels moet maken. Bij zo'n 15% van alle computer die ik tegenkom staat de resolutie op 800x600, zelfs op 19" schermen :sealed:

Verder een duidelijke frisse site, met een erg strakke header 8)[/quote:fe05cc14b0]
Daar ben ik het niet echt mee eens. Misschien dat nog maar <15% van de gebruikers 800x600 gebruikt. Het gebruik van 1024x768 boven 800x600 heeft meer voordelen (meer content, beter gebruik van whitespace) dan nadelen. De mensen die 800x600 op een 19" draaien moeten gewoon een betere bril of lenzen kopen, en niet een gebruiksvoorwerp verkeerd gebruiken. Ook heb je in dit geval te maken met een zeer duidelijke doelgroep, die hoogstwaarschijnlijk geen 800x600 gaat gebruiken.

Dankje real.. we zijn dat idigeval met elkaar eens :)

Display Resolution statestieken in Juni 2005. Resultaten komen van [url=http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp]w3schools.com Browser Statistics[/url].

640x480 = 0%
800x600 = 28%
1024x768 = 56%
Higher = 11%
Unknown = 5%

Dat is dus echt een no-go om je site niet voor 800x600 te ontwerpen.

Ik ben het ook met Sunneh eens... 1024x768 is tegenwoordig steeds vakeer de standaard. De enige die nu nog op een 19" scherm 800x600 heeft, is mijn pa, hehehe. Maar praktisch alle jongeren en actievelingen in het uitgaansleven hebben minimaal 1024x768. [i:50ec97eee0]Je moet ook een beetje rekening houden met de doelgroep denk ik.[/i:50ec97eee0]

Ik heb wel een paar kleine opmerkingen op de site :wink:

• Persoonlijk kan ik er niet langer dan 10sec naar kijken…
    't is een beetje teveel van het goede (groen) nu denk ik
  • Misschien kun je het contrast tussen de achtergrond en de menu’s/contentvlakken
    een beetje vergroten? Ze vallen nu nét een beetje teveel samen
  • De 2 middelste kolommen zou ik uitvullen… je lijkt nu een loze ruimte te hebben
    naast 2 3e kolom (nieuwsruimte).
  • Het logo van de Matrixx aan de header zou ik ook nét even iets meer contrast
    geven (zwart zwarter en schaduwen nét even iets sterker).
    Dat zorgt ervoor dat het logo wat meer loskomt van de site.
  • Als laatste zou ik de menubalk iets donkerder maken, of wat meer kracht geven.
    Hij valt nu weg tegen de rest van de site… voornamelijk door de tekstblok-headertjes.
  • De onderwerpen in de balken hebben nu gewoon witte tekst, waardoor
    het een beetje wegvalt. Misschien kun je het een lijntje of schaduwtje geven?

Maar verder vind ik het overall design wel een héle verbetering tegenover
de oude! Ik hoop niet dat je al deze punten slecht opvat hoor… 't zijn alleen
opbouwende kritieken :wink:

Succes verder met de site! Kun je ons op de hoogte houden van de ontwerp-ontwikkelingen?

Mvg,
Joram

nieuwe conclusie:

• Wie bekijkt die pagina? (welke leeftijd enz)

Kans is klein dat het +40 jarige erop zitten. Hoe zit het met over 2 jaar? bekijk eens de statestieken hoe snel 1024 is overgenomen. Tegenwoordig met een 19 inch beeldscherm krijg je niet standaard 800 x 600… dat lijkt me erg sterk…

@d joram:

Je punten zie ik op als goed commentaar, daar kan ik wat mee, helaas is het mijn einde van de stage dus waarschijnlijk pakt een andere vormgever het op als het niet lukt met de plaatjes erin te doen in het asp gebeuren.

Groen: in dit opzicht ben ik het helemaal met je eens… maar de matrixx is dol op groen :S. Vandaar dat hij wat overdreven groen is uitgevallen.

De loze ruimte: Ik heb gister besproken met de persoon die de programering gaat doen, hij zei dat hij het gewoon 100% laat uitvallen.

[quote:ac8aa005de="Sunneh"]nieuwe conclusie:

Kans is klein dat het +40 jarige erop zitten. Hoe zit het met over 2 jaar? bekijk eens de statestieken hoe snel 1024 is overgenomen. Tegenwoordig met een 19 inch beeldscherm krijg je niet standaard 800 x 600… dat lijkt me erg sterk…[/quote:ac8aa005de]
Het is maar net hoe professioneel je wilt overkomen met je website. Noem mij maar een website van een professioneel bedrijf/instelling die niet geschikt is voor 800x600.

Scalable sites kan natuurlijk ook. ;)

En je moet rekening houden met de doelgroep.
De enige mensen die nu nog 800x600 hebben zijn niet de mensen
die naar de Matrixx gaan. Het is de oudere groep mensen die nu
nog op die resolutie zitten.

De mensen die naar die club gaan zijn toch tussen de 16-24 denk ik,
en die hebben allemaal minimaal 17" schermen met minimaal 1024x768 :slight_smile:

[url=http://www.id-t.com]id-t.com[/url] <-- zelfde doelgroep. [url=http://www.slamfm.nl/]Slamfm.nl/[/url] <-- rond dezelfde doelgroep.

[quote:b22a29605b="1234567890"][quote:b22a29605b="Sunneh"]nieuwe conclusie:

Kans is klein dat het +40 jarige erop zitten. Hoe zit het met over 2 jaar? bekijk eens de statestieken hoe snel 1024 is overgenomen. Tegenwoordig met een 19 inch beeldscherm krijg je niet standaard 800 x 600… dat lijkt me erg sterk…[/quote:b22a29605b]
Het is maar net hoe professioneel je wilt overkomen met je website. Noem mij maar een website van een professioneel bedrijf/instelling die niet geschikt is voor 800x600.[/quote:b22a29605b]
1 woord wat al 4x gevallen is in dit topic: doelgroep.

[quote:c69020dc84="Sunneh"][url=http://www.id-t.com]id-t.com[/url] <-- zelfde doelgroep. [url=http://www.slamfm.nl/]Slamfm.nl/[/url] <-- rond dezelfde doelgroep.[/quote:c69020dc84] Deze websites zijn toch echt goed te bekijken op 800x600 zonder te hoeven scrollen van links naar rechts.

Euh.. niet scrollen?

Moet ik even prinscreentje voor je maken? Deze website hebben WELDEGELIJK een scrollbar van links naar rechts!

[quote:91ee884526="Sunneh"]Euh.. niet scrollen?

Moet ik even prinscreentje voor je maken? Deze website hebben WELDEGELIJK een scrollbar van links naar rechts![/quote:91ee884526]
Rustig maar, straks krijg je het nog warm :lol:

Zit hier met airco :P Dus geloof me ik heb het niet warm :D

Ik vind je site-ontwerp zeker wel een verbetering t.o.v. de oude. Het groen en geel spreekt me wel aan. Zorg voor veel plaatjes! Men leest eerder als men nieuwsgierig word n.a.v. een plaatje.

Succes ermee verder! :slight_smile:

[quote:dc20e8380a="1234567890"][quote:dc20e8380a="Sunneh"][url=http://www.id-t.com]id-t.com[/url] <-- zelfde doelgroep. [url=http://www.slamfm.nl/]Slamfm.nl/[/url] <-- rond dezelfde doelgroep.[/quote:dc20e8380a] Deze websites zijn toch echt goed te bekijken op 800x600 zonder te hoeven scrollen van links naar rechts.[/quote:dc20e8380a]

Welk systeem draaien deze site’s op. Wordpress of iets dergelijks?

waarom wordpress? Zal wel een gewoon CMS systeem achter zitten neem ik aan? Zoals bij elke site zit.. wordpress = puur voor alleen maar bloks (maar dat is mijn mening).