layout probleem >> css/tabel/(i)frame?

goed... ik ben zo 's wat bezig en IE for Mac maakt er weer 's een zooitje van... in Safari en Mozilla is het goed. IE for Win ook.

http://home.wanadoo.nl/rnas/temp/bnl/

het zal waarschijnlijk met mijn mooie inline css te maken hebben, maar ik ben niet zo’n held met deze css geloof ik. maar toch… ik zie de fout niet helemaal.

iemand?

IE voor mac maakt er altijd een zootje van. Ik ben een nieuwe layout aan het maken voor de skatesite. In Netscape, safari en mozilla ziet het er mooi uit. In IE is alles achter groter.

Ik zie ook niet zo snel waarom het zo mis gaat met de balkjes, maar ik zou het in ieder geval anders bouwen. In ieder gevan geen tabel gebruiken om een lijn te maken. Nog een stapje mooier is het gebruiken van het list-menu in CSS: http://www.alistapart.com/articles/taminglists/

Ik sluit me aan bij het advies van Deskman.

hoe zou je dan een lijn maken?? ik vind dit een vrij simpele oplossing. ook al gebruik ik een andere manier om die lijnen te creeren, dan zit ik nog met het probleem dat IE for Mac het een en ander fout doet. Het lijkt wel alsof hij CSS negeert voor een deel ofzo.

Ik neem aan dat die listmenu in CSS bedoeld is voor de meu indeling?

Een lijn maken? ehhh : [code:1:79240498b7] border-bottom : 1px solid grey; [/code:1:79240498b7]

Zonder gekheid, kijk hier eens naar :
http://www.accessify.com/tools-and-wizards/list-o-matic/list-o-matic.asp

ja, heb het al gedaan :)

heb nu alleen problemen met het vertikaal centreren in de div :S

okay, dat heb ik nu ook gefixed :D

nu zit ik met het probleem dat ik die onderste witte balk naar beneden wil krijgen en daar tussen een iframe wil hebben. de posities van de divs moeten dus worden bepaald. weet niet precies hoe ik dit wil fixen… wellicht toch een tabel of een poging met css in absolute en dan het aantal px van de kanten af?

Dat is simpele basis HTML: [code:1:8c704136a8] <div id="header"> ... </div> <iframe> ... </iframe> <div id="footer"> ... </div>[/code:1:8c704136a8]

Je kan met CSS de breedte en hoogte van de iframe bepalen.

ja, okay - dat is niet zo moeilijk, het grote probleem hier is hoe ik normaal de posities bepaal van mijn witte balken en mijn iframe. ik wil dat het iframe zo groot is als het scherm kan, min die twee balken en de margins. dit moet met auto of 100% op te lossen zijn, maar de posities absoluut op de pagina zijn daarmee niet gegarandeerd. alles in een 3-1 tabel zetten? of is dit ook mooi op te lossen met html?

De meest simpele oplossing is een height van xx%, dusdanig gekozen dat op de meest voorkomende schermgroottes de balken boven en onder er nog netjes op passen. Beetje trial en error geeft je de juiste waarde.

De correcte oplossing zou zijn de iframe een height van 100% te geven, met daarbij een negatieve boven en ondermarge ter grootte van de hoogte van de balken. Alleen zal dat rare resultaten in de verschillende browsers opleveren, omdat je dan op een stukje CSS komt dat slecht wordt ondersteunt door de huidige browsers. Minimaal zal je een vertikale scrollbar krijgen, terwijl alles toch op de juiste plek staat.

een negatieve marge aan het iframe? dat zou logisch zijn....

de code die ik laad OM het iframe heen is niet zo heel zwaar… beetje css, beetje zoals je op de pagina ziet. niet veel meer. zou het een bezwaar zijn als ik dat steeds opnieuw laad als iemand naar een andere sectie van de pagina gaat?

Daarvoor zou ik het niet laten. Het maken van bookmarks e.d. is een crime met iframes, dus zoveel mogelijk losse pagina's of iets met PHP of ASP doen waarbij de paginastatus in de URL wordt meegegeven zodat deze te bookmarken is.

goed, ik drop het iframe. heb nu zware problemen met het positioneren van bepaalde dingen. :s best wel irritant.