Ldap installeren

Is er al iemand, want ik kan niks vinden in het forum, die een goede duidelijke tutorial weet voor het installleren van LDAP op je systeem of op een webserver?

LDAP is echt mega-mega-mega overhead als je gewoon een uitgebreid adresboek wilt hebben. LDAP kun je bijna een compleet OS noemen.

Begin er dus niet aan als je niet weet waar je aan begint :slight_smile:

Maar wat dan anders als je op een goede manier je adressen wil syncen in een kantoor omgeving maar ook onderweg?

Suggestie>?

Niet echt een antwoord op de vraag, prupert...

Kijk hier eens kitano:
Voor een LDAP-adresboek: http://www.onlamp.com/pub/a/onlamp/2003/03/27/ldap_ab.html

En trouwens: OS X komt standaard al met openLDAP.

Keej, thanks ... ga ik eens naar kijken.

Moet het gaan aanmaken op een linux webserver zodat we ook onderweg gewoon de adressen bij kunnen houden en kunnen bekijken.

Heb vandaag de webdav al geconfigured. Weet iemand trouwens of het voor ical ook mogleijk is om via webdav een gezamelijke agenda te hebben of is het altijd publiceren / abboneren zodat er altijd op een station in de agenda geschreven kan worden.

[quote:a5bda2d52c="Turver"]Niet echt een antwoord op de vraag, prupert...[/quote:a5bda2d52c]

Klopt.

[quote:d96ebac83c="kitano"]Weet iemand trouwens of het voor ical ook mogleijk is om via webdav een gezamelijke agenda te hebben of is het altijd publiceren / abboneren zodat er altijd op een station in de agenda geschreven kan worden.[/quote:d96ebac83c]

Ik gebruik hiervoor phpicalendar. Werkt via webdav.