Leer een leek fotograferen.

Nee, dat hoeft niet. Je kunt neem ik aan kiezen uit diverse JPG-kwaliteiten en resoluties. Ik gebruik meestal een hi instelling voor JPG en verder alles uit: contrastversterking, verscherpen etc: allemaal uit. Raw en TIFF zijn voor normaal gebruik niet nodig. Alleen als je het uiterste uit je foto's nodig hebt kun je hier baat bij hebben. Anders is het alleen maar lastig omdat de bestanden veel groter worden. Langzamere opslag en minder op je kaartje en langzamere transfer naar je Mac.

Om uit te proberen of je camera van de sepia-foto’s een rommeltje maakt moet je even een foto in de diverse instellingen maken en bekijken (of laten bekijken).

Bij de v1 heb je enkel 'standard' of 'fine', waarbij fine dus de beste jpeg instelling is, maar meestal staat ie daar standaard al op.

staat bij mij op fine (duurde eventjes moest ff zoeken)

is het trouwens bij jullie ook zo dat de batterij erg snel leeg is?

staat bij mij op fine (duurde eventjes moest ff zoeken)

is het trouwens bij jullie ook zo dat de batterij erg snel leeg is?

Ja... ik heb dan ook altijd het LCD schermpje uit staan... scheelt een hoop. zodra je dan op bijvoorbeeld menu drukt, gaat het scherm aan tot je klaar bent, en daarna gelijk weer uit.

Reserve accu’s kosten rond de 79 euro. Hama heeft goedkopere, maar die gaan nog korter mee.

Je hebt van Hanhel (met puntjes op de a) ook extra accu's, die zijn over het algemeen krachtiger dan de Hama's en soms ook als het orgineel. De exacte prijs voor een V1 accu zou ik niet durfen geven, maar dat varieert ook per winkel heb ik gemerkt. [size=9:424e002dcf](De meeste accu's van Hanhel zijn iets goedkoper - net zo duur als die van Hama, maar of dat voor de V1 het geval is weet ik niet.)[/size:424e002dcf]

Hmm de ene accu van mij is gewoon al lam, en de ander doet het nog perfect. Klaarblijkelijk gewoon pech gehad met de ene batterij??

Zou kunnen. ik heb 2 accu's [beide origineel], en die gaan zo goed als even lang mee... nog garantie? terugbrengen dan.

en, altijd pas opladen als ze helemaal leeg zijn. leveransiers zeggen geregeld dat je ze gerust tussendoor op kunt laden, maar de praktijk wijst vaak uit dat de levensduur wel een flinke deuk kan krijgen.