Lees jij wel eens een handleiding?

Al in een aantal discussies heb ik het woord "handleiding" zien staan... :P Ik vroeg me af wie van jullie de handleiding leest bij de aanschaf van een nieuwe gadget. Graag ook wat toelichting.

En wel hierom: [size=18:3a717090a4]RTFM![/size:3a717090a4]

Ja hoor.

Aircraft Maintenance Manuals en Aircraft Operating Manuals.

Nee, nooit eigenlijk.

scan t ff snel door.

RTFM!!! :smiley:

Eerste wat ik doe is gewoon ermee spelen. Handleidingen lees ik pas achteraf wanneer ik me verveel ofzo. Dan kom ik vaak nog achter dingen waardoor ik sneller de handelingen die ik al deed kan doen. :)

Eigenlijk lees ik alleen de handleiding als ik het product niet goed ken, of als ik iets niet zelf kan uitvinden. Wel weer 's een leuk poll trouwens :D

Scan hem meestal door, en als ik het apparaat een tijdje heb gebruikt lees ik hem nog wel eens aandachtig. Soms kom je nog leuke tips en functies tegen. :)

[quote:e0b78454fd="MacBoot"]Eerste wat ik doe is gewoon ermee spelen. Handleidingen lees ik pas achteraf wanneer ik me verveel ofzo. Dan kom ik vaak nog achter dingen waardoor ik sneller de handelingen die ik al deed kan doen. :)[/quote:e0b78454fd]

Idem hier :slight_smile:

Verplichte kost! [img:6b4c3ab725]http://members.aol.com/trabiigunterfr/whims-reparaturhandbuch.jpg[/img:6b4c3ab725] [img:6b4c3ab725]http://members.aol.com/trabantifa/ich-fahre-einen-trabant.jpg[/img:6b4c3ab725] [img:6b4c3ab725]http://members.aol.com/trabantifa/ratgeber-trabant.jpg[/img:6b4c3ab725]

Edit: Het probleem met veel hardware/softwaremanuals is dat ze zo op een goedkoopje gelocaliseerd zijn. Dan zorgt de manual voor meer vragen dan antwoorden. En als een apparaat veel meer kan dan ik ermee wil kunnen, dan ga ik dat echt niet zitten leren.

Grappige Poll: ik hanteer: if everything fails, read the instruction!

Soms wel, meestal niet. Even snel scannen, vooral bij eerste keer opstarten/opzetten. Daarna gaat het boekwerk de kast in om er pas uit te komen als ik gedreigd heb om de hele boel uit het raam te flikkeren. Dat laatste gebeurt gelukkig sporadisch :lol:

ligt er aan wat voor produkt het is. soms even snel doornemen voor bepaalde instellingen

Nee.

Ooit een keer wat op willen zoeken; stond het er niet in. :expressionless:

Vaak ga ik er eerst mee spelen en als ik iets wil wat me niet zo snel lukt dan pak ik de handleiding er eens bij om te kijken of het wel mogelijk is. De quickstart ofzo wil ik nog wel eens naar kijken maar als het begint met "doe de stekker in het stop contact haak ik af"

[quote:2831c21097="madcat"]De quickstart ofzo wil ik nog wel eens naar kijken maar als het begint met "doe de stekker in het stop contact haak ik af"[/quote:2831c21097] toch is dat best nuttige info, net als de 1e regel in een belgisch kookboek " zoek eerst de keuken " :)

[quote:b9cba02b58="MacBoot"]Eerste wat ik doe is gewoon ermee spelen. Handleidingen lees ik pas achteraf wanneer ik me verveel ofzo. Dan kom ik vaak nog achter dingen waardoor ik sneller de handelingen die ik al deed kan doen. :)[/quote:b9cba02b58] Precies hetzelfde geldt voor mij :) Lees ze alleen om te kijken hoe het boekje eruit ziet. Heb nog nooit een handleiding van een gadget wat ik zélf heb gekocht, gelezen omdat ik er niet uitkwam :innocent:

hangt er een beetje vanaf. Als het apparaat een speledingetje is dan flikker ik hem in de doos en gaat hij de zolder op. Als ik er echt mee moet werken dan lees ik hem vaak 4 a 5 x door. Ik wil dat bijv. mijn camera geen geheimen voor me heeft en ik kan er niet tegen als ik niet weet welk knopje of functie waarvoor dient....

[quote:5740ff5fc4="G-Force"]Scan hem meestal door, en als ik het apparaat een tijdje heb gebruikt lees ik hem nog wel eens aandachtig. Soms kom je nog leuke tips en functies tegen. :)[/quote:5740ff5fc4]

+1 :o

Ik denk altijd al te weten hoe het ding werkt en krijg 99% van alle keren gelijk.