Legaal geregistreerde software kopen op ebay ?

Hallo,

Ik vind via de zoekfunctie wel ongeveer antwoord op mijn vraag maar hier staat toch een andere ‘versie’ van het softwareverkoopverhaal.

Iemand mag legaal zijn software doorverkopen, want het is zijn bezit waarvoor hij betaald heeft.

Zou het feit van ‘registratie’ van de software door de verkoper voor problemen kunnen zorgen met de ‘eigendomsoverdracht’ of is een registratie niet overdraagbaar?

Wie kan hierover duidelijkheid brengen ?

(mijn bedoeling is om een geregistreerde FCPro4 te kopen, in deze draad zoekt 1234567890 het uit voor roxio toast 6.

Bedankt
Davedive

Ik vind dat ook een niet bepaald duidelijke gang van zaken. De softwarefabriekers hebben natuurlijk liever dat je nieuw koopt en registreert. Daarnaast is me niet geheel duidelijk of je eigenlijk wel koopt? Het lijkt op een licentie die je recht op gebruik geeft, zonder dat je daadwerkelijk eigenaar bent.

Officieel koop je eigenlijk het 'recht van gebruik', je betaalt een licentie, door te registreren wordt je software officieel aan jouw naam gekoppeld. Als je dus 'grijs' koopt, dus zonder de registratie over te laten zetten, kunnen er problemen ontstaan met updates of support. Wij hebben hier al regelmatig software 'over laten zetten', vooral quark is ontzettend lastig, ze willen kopieen van facturen en dergelijke. Met Adobe software is het misschien wat makkelijker, maar er komt veel rompslomp bij kijken. Het is eigenlijk van de gekke dat je honderden euro's betaalt voor software, en je dan netje registreert, en dan merk je verder niets! Pas als je bijvoorbeeld opnieuw alles moet installeren is het een veilig gevoel om even te bellen naar bijvoorbeeld Adobe en dan gegevens te kunnen opvragen. Maar de CD's, dozen en dergelijke zijn eigenlijk niet eens van jou!

Bij Adobe kun je makkelijk je registratie om laten zetten. Geen enkel probleem. Bij Quark doen ze daar wat moeilijker over.

Ach ja dat kut gedoe altijd met die registaties...

[quote:3a7d890157="Thijs van Tol"]Bij Adobe kun je makkelijk je registratie om laten zetten. Geen enkel probleem. Bij Quark doen ze daar wat moeilijker over.[/quote:3a7d890157]

En bij Apple ??

Dank
Davedive

En bij Micro$oft? Ik had gedacht aan een Office X Education