LEGAAL ???

Heb een site gevonden waarbij je een hele album voor $ 0,99 kunt afhalen. Indien het album weinig nummers bevat is de prijs gunstiger. Je moet wel een krediet kopen van $ 20,00 alvorens af te halen.

http://www.mp3sugar.com

Hoe kan zo iets als je vergelijlijkt met iTunes dat per nummer (lied) gaat.
De kwaliteit is zeer goed.

In principe is een dergelijke website alleen legaal als je ook in het land woont waar hij staat... dus een Amerikaanse site is alleen legaal als je ook in Amerika woont, een Russische site alleen als je in Rusland woont enz. enz. Dit is ook de reden dat Apple voor elk land een aparte store heeft moeten maken... Oftewel: nummers gekocht op een buitenlandse site zijn net zo legaal als gratis downloads van Poisoned e.d.

Verschil is ook dat bij dit soort sites vaak niks naar de artiest/label/whatever gaat, maar alles naar de makers van de site… Bij Apple is dit anders… uiteraard gaat het grootste deel nog steeds naar de managers, maar uiteindelijk krijgt de artiest in ieder geval iets…

[b:2ee5d947c2]Address: 5, Raspletina street Moscow, 123060[/b:2ee5d947c2]

En dan afrekenen met je creditcard… ik wens je veel sterkte toe. :?

http://www.mp3sugar.com woeaa het zoveelste staaltje van puur bedrog op het internet met fake mails van paypal en ebay proberen ze ons dat ook regelmatig te lappen :evil:

avoid like the plague is the message

[quote:04ead3ab48="unSOUND"]In principe is een dergelijke website alleen legaal als je ook in het land woont waar hij staat... dus een Amerikaanse site is alleen legaal als je ook in Amerika woont, een Russische site alleen als je in Rusland woont enz. enz. Dit is ook de reden dat Apple voor elk land een aparte store heeft moeten maken... Oftewel: nummers gekocht op een buitenlandse site zijn net zo legaal als gratis downloads van Poisoned e.d.

Verschil is ook dat bij dit soort sites vaak niks naar de artiest/label/whatever gaat, maar alles naar de makers van de site… Bij Apple is dit anders… uiteraard gaat het grootste deel nog steeds naar de managers, maar uiteindelijk krijgt de artiest in ieder geval iets…[/quote:04ead3ab48]
Onzin. de Nederlandse iTMS (en bijna alle andere europese stores) staat in Luxemburg, wegens maar 6% BTW ofzo, de online Apple Store staat in Ierland. En jij weet net als ik dat in NL een muziek download met poisoned volledig legaal is. Uploaden betekent heffing afdragen aan buma/stemra of om het even welke andere relevante organisatie, downloaden mag gewoon. Ook uit Rusland.

[quote:39daac746f="Mac Hammer Fan"]http://www.mp3sugar.com woeaa het zoveelste staaltje van puur bedrog op het internet met fake mails van paypal en ebay proberen ze ons dat ook regelmatig te lappen :evil:

avoid like the plague is the message[/quote:39daac746f]

Ik ga niet oordelen of dit fake is. Maar dat baseer jij op het feit dat je je geld naar Rusland stuurt?

Zo gebruik ik al een jaartje of wat www.allofmp3.com. Ook uit Rusland en zéér ‘betrouwbaar’ gebleken.

Ik zit toch zeker al op een nummer of 1200, die daar vandaan komt. Niet gehinderd door allerlei drm’s e.d. en gewoon te kopiëren naar welke MP3-speler ik daar voor uitkies, welke cd ik het op wil branden en hoe vaak ik dat wil doen.

Zolang ze in Europa blijven steggelen over rechten en van hoger hand bepalen in welk land ik nu wel of niet muziek mag aanschaffen, zit ik in Rusland.

Wantrouw alles waarbij je, met schone beloftes gvraagd wordt vvoruit te betalen en zeker op het internet. Ik geloof geen snars van dit "aanbod" en verbaas mij er eerlijk gezegd over dat men dit "aanbod" nog serieus van alle kanten bekijkt.

Hier speekt Gijs- de onverschrokken internet cowboy- Raggers. Zojuist eens $19,95 overgemaakt aan de Russen. Eens kijken of die shop me bevalt. Zodra een Mercedes CLS 500 van mn rekening is afgeschreven laat ik het wel weten. Nu eerst mn iPod eens verder aanvullen.

bewerkt:
bij het eerste album blijkt dat je alleen mp3 kan doenloaden. www.allofmp3.com is een stuk sjieker, daar kan je voor aac kiezen. Maar ja, 99 dollarcent, mij hoor je niet klagen.

[quote:992f2b6fd0="KarelWillem"]Zo gebruik ik al een jaartje of wat www.allofmp3.com. Ook uit Rusland en zéér 'betrouwbaar' gebleken.[/quote:992f2b6fd0] Die site gebruik ook regelmatig, maar eigenlijk is het niet veel anders dan een betaalde versie van al die andere site en protocollen waarmee je mp's kunt downloaden.

Je kan er geld op zetten dat deze russische jongens niet in Nederland aan Buma/Stemra hun afdrachten gaan doen. (of aan Sabam in België) Dus de bestandjes die je download zijn even illegaal als degene die je via P2P binnenhaalt.

Dan kan je volgens mij beter voor niks iets illegaals doen, dan iemand anders te betalen om iets
illegaals te doen. Niet ?

[quote:85ca6cdca9="bartvdpoel"]Dus de bestandjes die je download zijn even illegaal als degene die je via P2P binnenhaalt.[/quote:85ca6cdca9] Volkomen legaal, dus. In Nederland althans.

[quote:689a7c3bad="Esquare"][quote:689a7c3bad="bartvdpoel"]Dus de bestandjes die je download zijn even illegaal als degene die je via P2P binnenhaalt.[/quote:689a7c3bad] Volkomen legaal, dus. In Nederland althans.[/quote:689a7c3bad]

Zolang er geen auteurrechten opstaan dus :slight_smile:

Maar ik doe niet mee aan diefstalpraktijken, geef mij maar de goeie ouwen CD met alweer een symfonie van Beethoven!

[quote:cb0b21f5fa="à la Mac"]Zolang er geen auteurrechten opstaan dus[/quote:cb0b21f5fa] Zolang het om downloaden gaat, maakt zelfs dat niet uit. Maar deze discussie is hier al te vaak gevoerd.

[quote:32c427e18f="à la Mac"]Zolang er geen auteurrechten opstaan dus :)[/quote:32c427e18f] In Nederland dus juist niet, daar is downloaden van muziek en films altijd legaal, auteursrecten of niet. Maar daar betalen we ook voor, want op lege CD's, DVD's en harde schijven zit een toeslag...

Het valt me altijd op bij deze discussie dat iedereen vanuit een theoretisch standpunt redeneert. Het gaat er bij diefstal natuurlijk niet om of het "op papier" legaal of illegaal is. Iedereen weet dondersgoed dat als je zo weinig betaald, er niks naar de maker van de muziek gaat. Denk dus niet; ooh het mag van die en die wet in Nederland dus ik steel niet, maar bedenk je eens of het wel een logisch bedrag is, en of er een reële kans bestaat dat er een gedeelte van het geld naar de rechthebbende gaat. Dat het in Nederland legaal is om nummers te downloaden waar geen rechten over zijn betaald, maakt je niet tot dief of geen dief. Gezond verstand moet het uitgangspunt blijven.

[quote:d333b5dabd="mailmen"]Dat het in Nederland legaal is om nummers te downloaden waar geen rechten over zijn betaald.[/quote:d333b5dabd] Die rechten betaal je wel, namelijk bij elke lege CD, DVD of harde schijf.

Dat is zo'n vreemde gedachtekonkel. Eerst kopieert iedereen illegaal muziek. daarom komt er een toeslag op lege media. En vervolgens gebruik jij dat als argument om geen rechten meer te hoeven betalen. De omgekeerde wereld dus.

Ik zeg niet dat ik de rechten niet hoef te betalen, ik zeg dat ik ze niet 2 keer hoef te betalen.

Vanaf het moment dat de rechten al in de aanschafprijs van een medium werden verwerkt, betaal ik dus gewoon dubbel zodra ik ga betalen voor een download.

dat is onzin, het is een compensatie. De rechten die normaal worden afgedragen bij een cd liggen veel hoger dan de toeslag op lege media.

Je betaalt trouwens helemaal niet dubbel. Als je muziek graag download en niks om cd’s geeft, dan koop je je nummers bij een online-store. Als je ze graag op cd wil hebben, ga je naar de cd-winkel. In beide gevallen betaal je gewoon één keer voor de rechten.

Dat het niet het volledige bedrag is, is niet meer dan redelijk. Je kunt wel stellen dat op een harde schijf 4000 nummers passen, maar stel dat jij dan heffing vraagt voor 4000 nummers, en die persoon heeft slechts 100 mp3's in zijn iTunes, betaald hij te veel... de compensatie zal dan ook eerder een afspiegeling van het gemiddelde zijn.

STEL dat de compensatie op 1 CD 10% van de originele heffing is, en slechts 1 op de 10 CD’s die gebrand worden is een audio-CD, dan betaald men dus gewoon de normale heffing voor die ene CD… klinkt mij als heel redelijk in de oren…

Komt bij dat men nu over andere zaken te veel heffing betaald… Ik heb bijvoorbeeld heel veel CD’s voor de volle mep gekocht. Maar die wil ik op mijn iPod, dus moeten ze naar mijn harde schijf ( = heffing ) en daarna naar mijn iPod ( = heffing ) Ik betaal dus 3 keer heffing voor 1 album.