Ik heb een macbook air met een SSD die ik per-ongeluk in de slaapstand heb achtergelaten.
Omdat me macbook met een lege batterij niet wilde opstarten heb ik hem aan de lader gehangen en hem aangezet, ik werd met het scherm "sluimerstand herstel" geconfronteerd waarbij ik gewoon me normale achtergrond zag. (niet letten op tijd ect.)
Ik heb hem toch maar opnieuw opgestart om een schone lei te maken met me macbook, alleen bij opstarten waren een aantal bestanden verdwenen in mijn gebruikersmap.
Ook me “sleutelhangen” was beschadigd en heb me hardeschijf gecontroleerd en hersteld (3x).
Er waren een waslijst aan verkeerde bevoegdheden, alles is hersteld maar heb me bestanden er niet terug mee gekregen.
Er zijn nog wel onherstelbare bevoegdheden.
Is dit een bekend probleem? Is er iets mis met me air? Hoe krijg ik me bestanden terug? (Helaas geen time machine backup, time capsule is ook overleden)
Tot nu toe heb ik met de portable’s van apple hele slechte ervaringen, hoop dat dit het laatste is.
Wel blij met me MacPro though.
me = persoonlijk voornaamwoord
mijn = bezittelijk voornaamwoord
Het is dus mijn …
En niet me …
Enfin; tja wat denk je; je Mac is in slaapstand gegaan, allerlei bestanden stonden dus open, misschien moest er nog een directory weggeschreven worden en toen opeens was de stroom weg. Dan zijn de gevolgen mogelijkerwijs fataal.
Ik denk dat journalling van je HDD niet aan stond. Dus dan kan MacOSX de boel ook niet herstellen.
Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met portables van Apple. Waar ik wel veel slechte ervaringen over lees zijn SSDs: die zijn ongeschikt voor in een notebook omdat je daar slechts één drive in kan stoppen en een SSD alleen te vertrouwen is als systeemdrive...
Hysterisch dat je zo goed bent in nederlands, Enfin;
Er stonden eigenlijk geen bestanden open, en al helemaal geen ‘persoonlijke bestanden’.
Als er bestanden opstonden waren dat bestanden voor werk, iets wat niet is aangetast.
Er zijn echt selectief door heel het systeem bestanden aangetast.
[quote:4c2cd8abf8]Bevoegdheden voor ‘Mac Air’ controleren
Bevoegdheden verschillen op ‘usr/share/derby’, moeten zijn 'drwxr-xr-x ', zijn nu 'lrwxr-xr-x ’
Waarschuwing: SUID-bestand ‘System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent’ is gewijzigd en wordt niet hersteld.
[/quote:4c2cd8abf8]
Deze fout meldingen blijven voorkomen.
Journaling staat aan, dus dat zou geen probleem moeten geven.
Meer ideeën? Kan een SSD gevens verliezen als er geen stroom is?
Misschien moet dan nu even die andere knop gebruiken om jijn harde schijf echt te herstellen. Want bevoegdheden herstellen is iets heel anders als de Schijf herstellen.
Overigens kan ik melden dat mijn Airbookje met SSD twee weken terug ook vanuit sleep tegen een lege accu aanliep. En dat hij daarna netjes weer terugkwam toen ik 'm eenmaal aan de adapter had gehangen. Ik kon gewoon weer doorwerken waar ik gebleven was. Dus wat mij betreft werkt de safe sleep keurig zoals ie hoort te werken.
En hoe jij jijn bestanden terugkrijgt? Vanuit jijn backup (als het belangrijke bestanden waren) of anders gewoon niet.
Lees even wat ik zei. "Schijfbevoegdheden herstellen" is iets anders als "Schijf herstellen". "Schijfbevoegdheden herstellen" gaat sowieso geen bestanden herstellen. Die herstelt alleen bevoegdheden. Je moet op DIE ANDERE KNOP drukken.
Nog als aanvulling, zelfs de tijd van me macbook was niet meer van nu.
Ik heb alle jerstel knoppen in schijfbeheer geprobeerd, was niet helemaal duidelijk van me.
Alles is volgens de macbook in orde. (maar hij liegt)
Ook merk ik nu op dat als ik een bestand wil verwijderen dat het niet eerst naar prullenmand word verplaatst maar direct verwijderd wil worden.
Me MacPro laat et nu ook afweten, heb een scheit-hekel aan de kwaliteit van apple producten gekregen.
Van een witte macbook die uit elkaar brokkelt, tot een iphone die uit elkaar valt.
Een macbook air die zichzelf bekrast via een trackpad, tot een mac pro die geen beeldschermen herkend.
Je betaald een premium prijs voor een computer met dergelijke gebreken? Windows7 is zo’n ramp nog niet, toch maar kijken wat ik nu met een MacPro aan moet en een Air.
De voordelen van het gebruiken van een mac valt 1 voor 1 weg.
[quote:10364b384a]Bevoegdheden voor 'Mac Air' controleren
Bevoegdheden verschillen op 'usr/share/derby', moeten zijn 'drwxr-xr-x ', zijn nu 'lrwxr-xr-x '
Waarschuwing: SUID-bestand 'System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent' is gewijzigd en wordt niet hersteld.
[/quote:10364b384a]zie [url=http://support.apple.com/kb/TS1448]support.apple.com[/url]. verklaart iig de tweede (gewoon negeren)
[quote:e361560953="Lin0ventura"]Me MacPro laat et nu ook afweten, heb een scheit-hekel aan de kwaliteit van apple producten gekregen.
Van een witte macbook die uit elkaar brokkelt, tot een iphone die uit elkaar valt.
Een macbook air die zichzelf bekrast via een trackpad, tot een mac pro die geen beeldschermen herkend.
Je betaald een premium prijs voor een computer met dergelijke gebreken? Windows7 is zo’n ramp nog niet, toch maar kijken wat ik nu met een MacPro aan moet en een Air.
De voordelen van het gebruiken van een mac valt 1 voor 1 weg.[/quote:e361560953]
Hmmm, waarom geloof ik je opeens niet meer?
Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt, en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid, en zal daarbij niet vermelden dat in feite een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden.
[quote:a6eacb31b8="Trat"]
Hmmm, waarom geloof ik je opeens niet meer?[/quote:a6eacb31b8]
Wat bedoel je hiermee? En het verhaaltje van de Efteling snap ik ook niet helemaal?
Er beweerd dat ik lieg of iets dergelijks?
Verder;
Me Air vertoont nu normaal teken van leven na een tijdje gebruik, ben helaas wel wat persoonlijke foto’s kwijt.
Inderdaad ik ben stom geweest om geen backup te maken.
Kan het kwaad dat ik verder wil werken met me mac terwijl er gegevens verloren zijn gegaan?
Lijkt mij beter om de computer eerst de formatteren om zo verder te gaan met een schone lei?
Ik sla liever zulke stappen over omdat ik dan nog langer me mac moet gaan ‘missen’ maar als het ‘betrouwbaarheid’ bevorderd? (al is het alleen voor het gevoel…)
[quote:be4fdd75ba="Lin0ventura"][quote:be4fdd75ba="Trat"]
Hmmm, waarom geloof ik je opeens niet meer?[/quote:be4fdd75ba]
Wat bedoel je hiermee? En het verhaaltje van de Efteling snap ik ook niet helemaal?
Er beweerd dat ik lieg of iets dergelijks?[/quote:be4fdd75ba]
Al jouw posts achter elkaar hebben een herkenbaar patroon, dus aangezien je problemen kennelijk zijn opgelost is, het beter dat je in dit topic niet meer post.
[quote:be4fdd75ba=“Lin0ventura”]
Verder;
Me Air vertoont nu normaal teken van leven na een tijdje gebruik, ben helaas wel wat persoonlijke foto’s kwijt.
Inderdaad ik ben stom geweest om geen backup te maken.[/quote:be4fdd75ba]
Eigen schuld, voortaan wel een backup maken. En nee dit is niet alleen bij een Mac, ook bij winddoos, het verschil is wel dat backuppen van een Mac een fluitje van een cent is met Time Machine.
Kan het kwaad dat ik verder wil werken met me mac terwijl er gegevens verloren zijn gegaan?
Lijkt mij beter om de computer eerst de formatteren om zo verder te gaan met een schone lei? [/quote:be4fdd75ba]
Ten eerste slaan de vragen nergens op, en ten tweede kun je dat zelf ook bedenken. Om je toch te helpen: JA en JA, MISSCHIEN, MAAR HOEFT NIET.
Ik sla liever zulke stappen over omdat ik dan nog langer me mac moet gaan ‘missen’ maar als het ‘betrouwbaarheid’ bevorderd? (al is het alleen voor het gevoel…)[/quote:be4fdd75ba]
Als je de Mac niet kan missen, dan moet je 1:wachten of 2:het niet doen. Verder valt het erg moeilijk te controleren of het nou werkelijk de betrouwbaarheid verbetert. Voor je gevoel kun je altijd veel doen.
Ik ben gewoon zwaar geshockeerd door het aanvallende gedrag van veel forumleden hier, ik laat een herkenbaar patroon zien?
Daarna moet er nog ingepeperd worden dat ik data kwijt ben?
[quote:ba9ad21284]Eigen schuld, voortaan wel een backup maken. En nee dit is niet alleen bij een Mac, ook bij winddoos, het verschil is wel dat backuppen van een Mac een fluitje van een cent is met Time Machine. [/quote:ba9ad21284]
[quote:ba9ad21284]Ten eerste slaan de vragen nergens op, en ten tweede kun je dat zelf ook bedenken. Om je toch te helpen: JA en JA, MISSCHIEN, MAAR HOEFT NIET. [/quote:ba9ad21284]
Ik voldoe waarschijnlijk niet aan de technische know-how van deze apparaten. Waarom kunnen er geen vragen gerespecteerd worden en op een normale manier behandeld worden?
Ik heb geen idee of mijn probleem van (in feite) een lege accu effect heeft op een ssd, en verder houd ik het probleem dat er bestanden direct verwijderd willen worden in het ‘beschadigde deel’ van me hd.
Jou reactie is ook totaal onnodig, zelfde geld voor het verhaal over een trol.
Als ik niet gelooft wordt om een probleem (als dat het is?) wat is dan het nut om daar over te beginnen?
In dit topic heeft alleen ‘iJoost’ nuttige informatie geleverd, net als 'arri.