Lege mappen verwijderen

Hoe kan ik het beste lege mappen verwijderen? Als het kan de aanwijzing in de Engelse termen want mijn Mac OSX is in die taal gesteld. Het is een dankbaar in ontvangst genomen gegeven paard dat ik niet in de bek kan kijken.

Dank alvast.
Szal.

Just move the root of the folders into the trash? Or select the root folder (of the empty folders) and press the command key and the backspace key. Or click with the right-mouse-button on the root folder (of the empty folders), and click on "Move to the trash" from the menu... If you haven't a right-mouse-button, use the left-mouse-button in combination with the control key.

Weet nu ook wel dat die tekst niet in het engels moest, maar waarom heb je een OS in een taal waarin je je weg niet vind?

Op Mac: secundary click (2 fingers on the trackpad on notebooks) - move to trash

Definitief verwijderen van systeem:
Single click on the trash in the dock - in the right corner: empty trash - ‘Are you sure?’ - Yes

Mvg,

[quote:815163f6d6="szal"]mijn Mac OSX is in die taal gesteld[/quote:815163f6d6]Heb je OSX bewust in het Engels staan of kwam hij zo bij je binnen? Je kunt hem gewoon in het Nederlands zetten hoor! In tegenstelling tot Windows zitten in OSX standaard alle (bekende) talen. Dus gewoon toch maar even in de bek kijken... (in de Preferences - International) en even omzetten dus.

[quote:b956955898="KingAchille"] secundary click (2 fingers on the trackpad by notebooks)[/quote:b956955898]

Standaard is dit niet zo,
standaard is het control + klik.
Je kan ook instellen als met 2 vingers.

[quote:fc5360747c="szal"]Hoe kan ik het beste lege mappen verwijderen? Als het kan de aanwijzing in de Engelse termen want mijn Mac OSX is in die taal gesteld. Het is een dankbaar in ontvangst genomen gegeven paard dat ik niet in de bek kan kijken.

Dank alvast.
Szal.[/quote:fc5360747c]
Als je ze allemaal tegelijk wilt zien om te verwijderen dan kan jet het beste de zoekfunctie van de finder (Command-F) gebruiken. Dus zoek op folders met een grote = 0kB.

Edit:
Dus kies voor Soort is Map en Aantal onderdelen is gelijk aan 0.

Inderdaad zoeken op grootte en dan de hele zaak vanuit dat venster (eerst in Spotlight: Show all results) gewoon in de trash draggen en droppen...

hu? gewoon ctrl klik en verwijderen of map aanklikken en slepen naar prullenmand?

Ja. :wink: