legoblokje ipv video in safari (opgelost)

hoi, als ik een stukje online video wil zien , bv. op http://www.vrtnieuws.be/sport_master/wielrennen/protour/050610_dauphine_rit_5/index.html?video_1 zie ik een blauw lego-blokje met een vraagteken er in---> internetplugin niet door safari ondersteunt weet iemand hoe dit op te lossen in safari? (windows media player geeft ook een fout) en als ik de video instellingen aanpas op de site zelf naar quicktime 6 toont hij de Q van quicktime met een vraagteken in - ik heb quicqtime 7.0.1)

groeten, Vic

Ik denk dat het aan de site ligt. De link naar de stream werkt niet.

[img:79b425cc55]http://img60.echo.cx/img60/503/screenshot015zg.jpg[/img:79b425cc55]

Hetzelfde probleem hier... Wel raar, op VRTNieuws.net kan ik wel alle videofragmenten openen... Ik denk dat de fout bij de VRT zit.

Uit ondervinding weet ik wel dat die Windows Media Stream niet werkt op de Mac, je moet alles in Quicktime bekijken.

idd hier werkt het ook niet

[quote:b484938293="Jelletje"]Uit ondervinding weet ik wel dat die Windows Media Stream niet werkt op de Mac, je moet alles in Quicktime bekijken.[/quote:b484938293]

Nee hoor, Ftv bv werkt gewoon bij mij. (wmf)
http://www.ftv.nl/home/index.cfm

Ik bedoelde de Windows Stream op de VRTNieuwssite ;)

Klik op instellingen bovenaan de vrt-website --> Quicktime. (Mediaplayer werkt gewoonweg niet)

Heb het ook even uiteprobeerd, maar het videofragment op die pagina wordt niet meteen ngeladen (denk omdat het een deep-link is). Ga, nadat de instellingen zijn aangepast, even uit Safari of Firefox, terug de brower opstarten, surfen naar www.vrtnieuws.be en zo naar het artikel en dan lukt het wel (althans bij mij tovh)

Bezoekers vanuit Nederland kunnen de filmpjes niet bekijken. Deze krijgen enkel een diashow te zien. Heeft te maken met de videorechten.

@Aardbeihoofd: nope; doet het nog steeds niet bij mij... nog steeds quicktime Q met een vraagteken er in... gebruik je quicktime 6 of 7? misschien ligt het hieraan? alle andere filmpjes doen het wel...

groet

[quote:7e24f4ee8a="vic"]@Aardbeihoofd: nope; doet het nog steeds niet bij mij... nog steeds quicktime Q met een vraagteken er in... gebruik je quicktime 6 of 7? misschien ligt het hieraan? alle andere filmpjes doen het wel...

groet[/quote:7e24f4ee8a]

Dat vraagteken krijg ik niet. Heb zelf Quicktime 7 en Firefox. Misschien moet je de cache even leegmaken? Succes met Eddy Merckx hé.

Ik kreeg ook dat QT icoon met een vraagteken. Anyway, ik ga zonet nog een keer naar de instellingen en klik op "quicktime" en "breedband verbinding" (dat laatste heb ik de eerste keer niet gedaan) Nu speelt ie wel goed af :o

ja, hij doet het! ben net als tone nog eens naar de instellingen gegaan en zowel quicktime als breedband opnieuw bewaard...

(voorheen had ik zowel quicktime als breedband al eens bewaard, maar niet gelijktijdig…)
raar, maar hij doet het!

thx people!

@aardbeihoofd: wat is de cache, waar vind ik die en wat is het voordeel om die te legen? thx!