Lelijke handtekening op andere computers

Deze vraag is vast eerder gesteld, maar ik kan het antwoord niet vinden binnen het forum. Vergeef me dus, dat ik dan maar een nieuw topic start.

Ik heb een standaard handtekening ingesteld in Mail. Nu valt het me op dat mijn mailtjes er onder de reply van de ander er vaak heel lelijk uitzien. De tekst staat in Times New Roman, de handtekening in een andere grootte in Arial. En dat terwijl ik mijn mails schrijf ik Helvetica.

Met andere Macgebruikers heb ik dit probleem niet, maar helaas zijn mijn opdrachtgevers zelden Macgebruikers. Ik vind het vervelend dat het lijkt alsof ik twee lettertypes door elkaar gebruik, terwijl het probleem volgens mij bij hún computer ligt. Wat is hieraan te doen?

Sorry, een 'er' te veel en een 'ik' die een 'in' moet zijn. Iets met haastige spoed...

Hier zelfde probleem, al verschillende "oplossingen" geprobeerd maar geen echte oplossing helaas...
Ben zelf van armoe aan het mailen geslagen op een Windows machine.
Platte tekst is in mijn geval geen oplossing. Ik vraag me eerlijk gezegd af of er überhaupt een oplossing is..
Ik haal ook zo de mails eruit welk door een Apple aan mij gestuurd zijn, tevens met smartphones.

Als je als bedrijf zo mails verstuurd is in mijn ogen absoluut niet professioneel.

Het probleem is dat niet elke computer Helvetica heeft. Helvetica is geen standaard 'website' lettertype. Daardoor wordt deze vervangen door een ander lettertype.

Dit komt ook altijd voor bij een website waarbij het font niet goed geinstalleerd is (dit heeft font-face bij een website), helaas hebben we dat voor de mail niet. Dus zul je een lettertype moeten kiezen die elke computer heeft om het er hetzelfde uit te laten zien.

Geloof me nickybb, ik heb alles geprobeerd. Alle lettertypes, niets werkt.
Enige wat het lettertype van handtekening gelijk maakt met tekst is het volgende:
Boven de handtekening een paar lege regels maken in Mail Voorkeuren en daar in je mail typen typen.
Probleem is dan alleen dat de tekst VEEL te groot is op een Windows machine..
M.a.w. ook geen oplossing helaas :(

Het is niet echt je oplossing, maar je kan er een png van maken. Dan heb je wel een plaatje. Helaas maken sommige programma's daar weer een bijlage van...:sad:

Klopt @the Jesus, heb ik ook gedaan met als gevolg dat er soms geen handtekening onderstaat maar dat'ie in de bijlage zit. Ook geen oplossing dus.

Als je de ervaring hebt dat op Windows je handtekening niet goed wordt weergegeven, omdat het ligt aan de instellingen bij de ontvanger (die jij dus niet kan wijzigen), dan lijkt het mij beter om je handtekening zo simpel mogelijk te houden.
Desnoods zelf onderaan het mailtje typen in hetzelfde lettertype als dat je je mail opmaakt.

Inderdaad een GROOT probleem in Mail.app. De enige oplossing die uiteindelijk nu op kantoor perfect werkt is het gebruik van Outlook 2011 (waar ik zelf eigenlijk weer niet mee wil werken...). De Windows clients op kantoor maken gebruik van Outlook 2007/2010.

De regels van de handtekening dienen strikt nageleefd te worden en met Verdana 10 als lettertype is dat weer veel te klein op de Mac.

Goh, dat valt tegen. Ik dacht dat het wel eenvoudig op te lossen zou zijn. Inderdaad, het staat totaal niet professioneel, terwijl het toch niet mijn schuld is dat mensen zulke onelegante programma's gebruiken. Ik ga experimenteren met andere lettertypes. Bedankt voor de reacties. Als een van jullie in de toekomst een oplossing tegenkomt, dan hoop ik dat je hem hier wil delen.

Ik ga dit probleem komende week eens voorleggen aan de Genius Bar bij de Apple Store in Amsterdam, of iemand dit al gedaan?

Heel graag! Ben benieuwd wat ze daar zeggen.

Deze methode zou nog steeds moeten werken:
http://allforces.com/2006/04/14/css-signatures/

@IGBA die methode werkt zolang je de cursor niet buiten de CSS style plaatst maar belangrijker is dat het veelgebruikte Windows lettertype Verdana 10 op de Mac veel te klein is. Het gaat niet alleen om de handtekening maar ook om de body text.

@Biker klopt precies wat je zegt. Op een Apple vergrootglas nodig bij deze oplossing, of anders een schreeuwerig groot lettertype op een Windows machine (net als nu de handtekening).

Ik heb verschillende bedrijven (klanten en leveranciers) welke met Apple werken, en praktisch allemaal hebben ze dit probleem. Ik sta op punt om de huidige Macbooks te vervangen door nieuwe MBA's, maar dan zal toch dit probleem eerst opgelost moeten worden. Ik wil die Windows machines kwijt...:oops:

Als je de bodytekst van inkomende berichten te klein vind, dan kun je deze groter zetten in 'Voorkeuren > Letters en kleur'.
Deze instellingen hebben geen invloed op het lettertype in je uitgaande berichten!!!, maar hebben puur en alleen te maken de lettertypen, -grootte en kleur zoals jij ze op je scherm ziet!!!

De enige methode om het lettertype en -grootte van je tekst in uitgaande berichten te veranderen is met een truuk met je handtekening: Type je tekst binnen de door jouw gemaakte HTML/CSS handtekening.
Er is ook een kleine app te koop die automatisch CSS toevoegt aan je getypte tekst. De naam ben ik even kwijt.
Wellicht zijn er ook nog HTML-sjablonen te krijgen met een blanco achtergrond. Er zit er een in mail, maar weet eigenlijk niet of je daar iets mee kan.

Erg gebruikersvriendelijk vind ik dit allemaal niet, maar wellicht is er een goede reden dat Apple hier nog steeds niets aan heeft verveterd.

[quote=2fast4me url=http://www.onemorething.nl/community/topic/lelijke-handtekening-op-andere-computers#post-2499237 time=1355324341]Ik heb verschillende bedrijven (klanten en leveranciers) welke met Apple werken, en praktisch allemaal hebben ze dit probleem. Ik sta op punt om de huidige Macbooks te vervangen door nieuwe MBA\'s, maar dan zal toch dit probleem eerst opgelost moeten worden. Ik wil die Windows machines kwijt...:oops:[/quote]
Dat is niet beperkt tot Apple spul, dit probleem is helaas iets waar iedereen die gebruik maakt van HTML en/of RTF voor e-mail tegenaan zal lopen. Bijna iedere mailclient heeft weer een ietwat andere interpretatie van dat HTML/RTF waardoor je dit soort verschillen krijgt. Probeer maar eens te mailen tussen Mail, Thunderbird, Outlook en de webmail van je ISP. De kans dat je ergens dezelfde output krijgt is erg klein. De enige oplossing is het gebruik van plain text. Dat wordt wel overal hetzelfde weergegeven.

Is dit probleem inmiddels opgelost bij de laatste versies Apple machines of software?

Je kunt eens naar oplossingen als deze kijken. Ze claimen verregaande compatibiliteit tussen de diverse platforms, maar ik heb dat (nog) niet gecheckt.

inderdaad outlook op de mac gebruiken…