"lelijke" ondetiteling in iDVD

als ik met mijn pb een dvd kijk op het scherm dan stoor ik me altijd aan de ondertiteling die er erg "pixelachtig" en slordig uitziet. :( Kent iemand dit probleem en weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen??

heb al enige instellingen geprobeerd maar als ik de dvd fullscreen op mijn pb 15" bekijk vindt ik de ondertiteling ronduit lelijk :x

kan iemand me helpen :wink:

Welke ondertiteling heb je aan staan: de gewone via het setup-menu van de DVD of die voor doven en slechthorenden? Die laatste ziet er namelijk een beetje onbenullig uit. De functie kun je uitzetten via het tabblad regelaars.

het doet zich voor bij de gewone ondertiteling is dit normaal?? zowel bij gebrande als originele dvd video's

By the way: die ondertiteling heeft niet zoveel met iDVD te maken. Films kijken doe je in Apple's DVD-speler en niet in iDVD.

Beetje verwarrende titel.

En ik vind de ondertitels als ik DVD kijk op de Mac ook niet echt mooi.

sorry !!! je hebt helemaal gelijk!! de dvd's speel ik inderdaad af met dvd-speler :roll: :)

hoe dan ook mijn ondertitels zijn niet mooi
hoe kan dit dan? dat de ondertiteling in DVD-SPELER :lol: er zo slecht uitzien??? :x

Het televisie beeld (dus ook van een PAL DVD speler) is max 720x 576 Afhankelijk welke monitor je hebt, maak een schermpje van 720x576 en je hebt scherpe ondertiteling. En je beeldscherm van de mac is vele malen scherper dan van een TV dus elke oneffenheid zie je direct terwijl dat lang niet zichtbaar is op de TV. Ondertiteling staat meestal in 12 punts of 16 punts dat is ook niet echt scherp. Dus het is logisch dat ondertiteling wat onschermp op een Computer monitor overkomt.

dank ben al wat gerustgesteld. Heb net even getest en inderdaad als ik het beeld kleiner maak is de ondertiteling wel scherp en strak.

Bedankt voor de hulp! 8)