Leopard bug gevonden

Als ik in de finder [b:58d442a119]Command-Shift-G[/b:58d442a119] gebruik [b:58d442a119](GA>GA NAAR MAP)[/b:58d442a119], dan wordt het hele "GA" menu grijs en kan ik niets meer met de finder doen; uitzetten, herstarten, uitloggen, enz. werkt dan ook niet meer. Zet ik nu het systeem om naar de Engelse taal, werkt deze functie wel! Ik heb dit getest op een Intel iMac en een Powerbook G4.

Kan iemand dit bevestigen?

Als ik het gebruik gebeurt er...niks..? Dus ik kan je er niet mee helpen denk ik. Zit er misschien een ander programmaatje wat op de shortcut reageert?

Moet het niet Command-Shift-G zijn?

Heb hier precies hetzelfde probleem.

[quote:bc642a9dec="tommy666"]Moet het niet Command-Shift-G zijn?[/quote:bc642a9dec] Oeps, ja.

Yup, hier ook. (Finder maar weer een rotschop geven)

PS: Als er al een Finder venster venster geopend is, werkt het wel

Jeps.

Hier ook hetzelfde probleem
na een finder herstart dan doet de finder het weer, en dan weer naar “GA” dan krijg ik niks en hangt het weer.

Hmmm. raaaaaarr.

Wik

Grinn.

Ja klopt ook.
Dat heb ik even getest en je hebt gelijk.

Als er al een finder venster open is, dan werkt het wel.
Bugje dus…

Wik

[quote:ac3e3f2a65=“KnotNuts”]Yup, hier ook. (Finder maar weer een rotschop geven)

PS: Als er al een Finder venster venster geopend is, werkt het wel[/quote:ac3e3f2a65]

[quote:d91a594440="Eprom"]Als ik in de finder [b:d91a594440]Command-Shift-G[/b:d91a594440] gebruik [b:d91a594440](GA>GA NAAR MAP)[/b:d91a594440], dan wordt het hele "GA" menu grijs en kan ik niets meer met de finder doen; uitzetten, herstarten, uitloggen, enz. werkt dan ook niet meer. Zet ik nu het systeem om naar de Engelse taal, werkt deze functie wel! Ik heb dit getest op een Intel iMac en een Powerbook G4.

Kan iemand dit bevestigen?[/quote:d91a594440]
Uitzetten, herstarten, uitloggen, enz. werkt bij mij nog wel! Dus ook ‘Forceer stop’ om de Finder te herstarten.
Als je eerst een Finder venster opent en dan het commando doet, werkt het wel goed trouwens.

ik heb er geen last van. hebben jullie allemaal ee PowerPC processor?

Nee, Intel.

Ik heb een G4 processor en heb hetzelfde probleem. Deed eerst ook een restart van de Finder, is opzich niet nodig kwam ik achter. Als alles in het menu van finder gedisabled is, ga dan naar "Venster" (van het finder menu) en druk op "Vergroot/Verklein". Je krijgt dan het "Ga naar map"-venter fullscreen.

Maar het is helaas weer een slordigheidje in Leopard. Hopelijk bij de volgende update opgelost. Ben benieuwd trouwens wanneer we de eerste update kunnen verwachten.

[quote:415ecdf0f0="chrisis_nl"]Maar het is helaas weer een slordigheidje in Leopard. Hopelijk bij de volgende update opgelost. Ben benieuwd trouwens wanneer we de eerste update kunnen verwachten.[/quote:415ecdf0f0] Moet er eerst wel even een Leo update voor SuperDuper komen... 'Slordigheidjes' komen altijd voor. Pas als grote groepen mensen aan de slag gaan met een nieuwe versie komen ze boven. Is niets vreemds aan.

Ik heb het gemeld bij Apple.

hoeft niet persee een herstart te doen hoor.. gewoon de finder opnieuw opstarten kan ook (handig met terminal, die moet je eigelijk in je doch hebben staan) :P

gewoon “killall Finder” in terminal en hij start opneiwu op.

Ik had dit al gemeld een paar dagen geleden. Het is alleen als je Nederlands als taal kiest in het panel "Land instellingen" en de Finder dus die taal gebruikt. Dat heb ik per toeval ontdekt.

Hier ook, PowerMac Dual G5 :x

[quote:ccf79f1cf2="YoYelloW"]hoeft niet persee een herstart te doen hoor.. gewoon de finder opnieuw opstarten kan ook (handig met terminal, die moet je eigelijk in je doch hebben staan) :P

gewoon “killall Finder” in terminal en hij start opneiwu op.[/quote:ccf79f1cf2]

Het kan makkelijker. Klik met [b:ccf79f1cf2]ALT[/b:ccf79f1cf2] ingedrukt op het Finder symbool en houd even vast. Er popt nu een contextual menu naar boven waar “Start opnieuw” instaat. Hiermee start je de Finder opnieuw op!

[quote="Boramor"][quote:ea183db38e="YoYelloW"]Het kan makkelijker. Klik met [b:ea183db38e]ALT[/b:ea183db38e] ingedrukt op het Finder symbool en houd even vast. Er popt nu een contextual menu naar boven waar "Start opnieuw" instaat. Hiermee start je de Finder opnieuw op![/quote:ea183db38e]

Je bedoelt neem ik aan [b:ea183db38e]Control[/b:ea183db38e] … en control + klik is het zelfde als rechtermuisknop, als je die hebt.

Groet
Marius

[quote="Marius1976"][quote:093a1c8221="Boramor"][quote:093a1c8221="YoYelloW"]Het kan makkelijker. Klik met [b:093a1c8221]ALT[/b:093a1c8221] ingedrukt op het Finder symbool en houd even vast. Er popt nu een contextual menu naar boven waar "Start opnieuw" instaat. Hiermee start je de Finder opnieuw op![/quote:093a1c8221]

Je bedoelt neem ik aan [b:093a1c8221]Control[/b:093a1c8221] … en control + klik is het zelfde als rechtermuisknop, als je die hebt.

Groet
Marius[/quote:093a1c8221]

nee hij eeft gelij kals je alt blijft induwe n en dan ook je muisknop in het dock op de finder blijft induwen dan krijg je het herstart menu.