Sinds de installatie van Leopard werkt mijn softphone x-lite niet meer.
(gebruik ik om met een voipbuster account te bellen)
Als ik ga bellen dan duurt het even, ik hoor niets en dan krijg ik
een gesproken melding van voipbuster ‘the person who you try to call is not available’.
Op de display in de softphone zie ik ‘no route to host’ en dan de ingesprektoon en de gesproken
melding hierboven.
Sip verkeer komt wel terug door mijn router (cisco 827 incl. QoS en hele rambam) en naar de macbook.
Lijkt alsof Leopard dus sip verkeer tegenhoudt. (dus vandaar de melding van voipbuster omdat sip sessie
(peer-to-peer eigenlijk) niet tot stand komt.
De firewall in Leopard staat al uit. (heb ook geprobeerd om 'm aan te zetten en
dan als uitzondering het programma x-lite in te stellen, maar zelfde resultaat.
Met ‘waterroof’ ook al diversie firewall scripts voor IPFW aangemaakt welke ALLE verkeer doorlaten,
maar geen resultaat.
Iemand enig idee? Gewoon wachten tot een update van Apple? (apple al gemaild over dit probleem)
[quote:ddf33928d2]There is a bug in the final release of Leopard which affects all SIP clients.
It will prevent current builds from working. We notified Apple about the issue; however it was too late for them to get it fixed before the final.
We will be issuing an updated release within the next week which will provide a work around.[/quote:ddf33928d2] (link)
Tip: ga eerst naar de website van de fabrikant van de betreffende software. Een grote kans dat je daar snel en betrouwbaar een antwoord op je vraag vindt.
Na toch wel aardig wat (dieper) zoekwerk op google vond ik meer mensen met dit probleem inderdaad.
(zoals jij ook vermeld dus)
Schijnt dat x-lite aangepast moet worden voor Leopard. Ik heb nu ‘xmeeting’ geinstalleerd,
deze werkt wel, dus bellen kan ik weer. (alleen is het niet zo gebruiksvriendelijk, maar goed, x-lite of apple zal wel snel met een update komen)
Ik heb het op een of andere manier toch werkend gekregen maar hij rinkelt aan de andere kant enkel als ik "NAT-Traversal" op "None" zet.
Maar hij rinkelt enkel aan de andere kant. Ik krijg hier niets te horen. Als er “ringing…” staat hoor ik op mijn mac ook niets ringen. En als de persoon aan de andere kant opneemt hoor ik ook niks. En ja mijn geluid staat aan.
Zijn er mensen hier die met hun mac via Voip bellen en met Leopard werken?
Met welk programma werken jullie en welke instellingen gebruiken jullie?
Ik heb een vijftal SIPphones onder Leopard geïnstalleerd. Met XLite, Xmeeting, iSoftphone en nog een ander pakket kan ik prima uitbellen. Vooral iSoftphone werkt super. Maar helaas, geen enkel pakket reageert om binnenkomende gesprekken. De 'toestellen' gaan niet over.
Opmerkelijk genoeg draai ik VMWare met WindowsXP op dezelfde machine. Ik heb voor testdoeleinden een SIPphone geïnstalleerd en tot mijn grote verbazing ontvangt die wel binnenkomende gesprekken. Die gaat dus gewoon over. De gesprekskwaliteit is allerbelabberst, maar toch …
Ik heb met CounterPath (makers van XLite) contact gehad. Ze lijken het probleem niet te herkennen met Leopard hetgeen ik op zich al heel vreemd vindt. Ze noemen Wireshark als programma om SIP verkeer te monitoren en willen graag een capture-file bekijken, maar mijn kennis schiet tekort om Wireshark draaiend te krijgen en een capturefile te maken. Na een paar uur knoeien heb ik hen bedankt voor de service maar laten weten dat ik ermee ophoud omdat het me toch niet lukt en alleen maar heel veel tijd kost.
Heeft iemand anders al een SIPphone onder Leopard draaiend gekregen?