Leopard geinstaleerd, geen iconen op desktop

Ik heb de upgrade vanaf DVD gedaan van 10.3.9 naar 10.5 Leopard. Na het installeren lijkt alles goed te zijn gegaan maar dan komen mijn desktop iconen niet terug in beeld. Het bekende rollende cirkeltje blijft ronddraaien. Ik kan dus wel internet op, maar zodra ik ergens bij wil, een map / HD of wat dan blijft het cirkeltje draaien... maakt niet uit wat ik doe.

Had ik eerst de upgrade moeten doen naar 10.4.3 misschien?

G5 dual 1.8
1,5 Ghz werk, geplaatst toen ik de G5 kocht bij Machouse.

Iemand een idee wat het is / hoe op te lossen?

Mic

Kijk 'ns in CONSOLE naar de system en console.log

ehh dit?

18-01-08 22:09:17 com.apple.launchctl.System[2] /dev/disk0s2 on / (hfs, local, journaled)
18-01-08 22:09:30 com.apple.launchctl.System[2] launchctl: Please convert the following to launchd: /etc/mach_init.d/AVCAssistant.plist
18-01-08 22:09:30 com.apple.launchctl.System[2] launchctl: Please convert the following to launchd: /etc/mach_init.d/dashboardadvisoryd.plist
18-01-08 22:09:30 com.apple.launchctl.System[2] launchctl: Please convert the following to launchd: /etc/mach_init.d/fix_prebinding.plist.obsolete

: SyntaxError: Parse error (line: 152)
18-01-08 23:17:30 Software Update[192] arguments=(null)
18-01-08 23:24:36 mdworker[177] CFPropertyListCreateFromXMLData(): Old-style plist parser: missing semicolon in dictionary.

Da's nieuw, niet kijken naar die moeilijke dingen maar gewoon op je desktop je finder voorkeuren checken (Finder > voorkeuren) en dan die dingen aanklikken die je wilt zien op je bureablad - staan nu allemaal uit - suc6!

Ik snap zo’n moderator hier dan niet… :sealed:

Ehh, nu wordt ie helemaal mooi. Na twee keer opnieuw opstarten geeft ie opeens het standaard blauw schermpje met een popup "MacOsx configuratieassistent"

Kies land of regio, klik ga door… etc etc…

Dan vraagt ie of ik gegevens wil kopieren, vanaf een andere harde schijf, ander mac, etc

Vervolgens registreren alsof je een nieuwe Mac gekocht hebt en vervolgens gaat het hele zaakje opnieuw beginnen met kies land of regio…

Nu begin ik wel serieus te twijfelen aan Leopard… Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn Mac… Dit ziet er niet goed uit…

Iemand?

please?

Hoe heb je de upgrade precies gedaan? Archiveer en installeer? Of via Migratie-assistent? Heb je een goede backup? Anders zou ik die gaan maken, want ik denk dat je een schone installatie nodig hebt. Mogelijk gaat het upgraden vanaf 10.3.9 (en Tiger overslaan) naar Leopard niet zo lekker. :? Niet meteen je vertrouwen in Leopard verliezen, bij mij draait het uitstekend. :D

Zorg ervoor dat je een goede backup/kloon op een externe schijf en start op vanaf de installatie-DVD, ga dan schoon installeren en kies tijdens het installeren voor het migreren van je spullen. Mocht dit nog steeds problemen geven, installeer dan schoon en voeg na de installatie handmatig je spullen toe. :expressionless:

Gewoon DVD erin en draaien maar.

Omdat het maar niet liep dus nog maar een keer rustig opgestart en uiteindelijk niks meer dus. En nee ik heb geen back up gemaakt, ik heb ook geen externe schijf …

Omdat hij riep dat er geen OSx op stond toen ik aangaf kopieren besloot ik maar installatie vanaf DVD te doen, aangezien niks het meer doet en hij telkens terug komt bij de configuratieassistent.

DVD erin, opnieuw opstarten en de C knop ingedrukt houden, hij is inmiddels weer bezig met het installeren van Leopard… We zien zo wel… :o

Zelfs een opstart vanaf DVD gedaan, met de C-toets ingedrukt houden. Complete installatie afgewacht, drie kwartier verder en hij begint doodleuk weer met kies land of regio ,registreer, hoe gaat u uw mac gebruiken.. etc etc. En uiteindelijk.....

ja ja…

weer opnieuw, kies land of regio. Wat ik ook doe, niks helpt meer.

Wie o wie heeft enig idee wat dit is en hoe dit op te lossen…

Was ik er maar NOOIT aan begonnen…
fffffffffffffff…

:x

Alles backuppen en een Erase & Install doen. Met een schone lei beginnen.

Hoe moet in back uppen als ik niet eens meer het syteem aan de gang krijg, alleen maar dezelfde opstart,kies regio etc etc..

Opstarten in target mode en met een firewire kabel aan een andere mac hangen. Die ziet hem dan als externe schijf waar je dan je data vanaf kunt halen.

eh ja.., He jij ff een Mac voor me dan?

Ik bedoel maar… hoe? wat? waar?

Het lijkt me een gelopen race als ik het zo bekijk…

Wat ik niet snap is waarom, DVD is geen rip of zo, netjes origineel. Waarom hji opeens niet meer wil na het opnieuw opstarten, hij bljift elke keer terugkomen naar dat beginscherm… Alsof er niets (meer) op staat…

WAT is er precies aan de hand, maar ook hoe te herstellen…

Hoe heb je de eerste keer geprobeerd te installeren?

• Archiveer en installeer
  • Upgraden
  • Wis en installeer

Als je van 10.3 een upgrade wilt gaan doen naar 10.5 dan is dat vragen om problemen (ook van 10.4 naar 10.5 zijn er aardig wat installaties de mist in gegaan).

Beste wat je eerst kunt gaan doen: zoek een Mac op in de buurt en probeer op deze manier met FireWire de boel nog te redden. Daarna, als je de belangrijke bestanden gekopieerd hebt, kun je een wis en installeer doen. Dit gaat 90% van de tijd goed. Bij een wis en installeer zitten er namelijk geen oude bestanden in de weg die van invloed kunnen zijn op je nieuwe Leopard.

[quote:c1ca7cceca="Mic Row"]eh ja.., He jij ff een Mac voor me dan?

Ik bedoel maar… hoe? wat? waar?
[/quote:c1ca7cceca]

Ja hoor, maar als je hier een verzoekje plaatst of iemand in jou woonplaats genegen is jou even uit de brand te helpen reageert er vast wel iemand.

[quote:e94153fd5d="Mic Row"]Hoe moet in back uppen als ik niet eens meer het syteem aan de gang krijg, alleen maar dezelfde opstart,kies regio etc etc..[/quote:e94153fd5d] Mac OS X installeren op een andere partitie, externe HD of iPod en zo je data redden. Daarna je Macintosh HD wissen en Mac OS X erop zetten.

Ik snap er eigenlijk de ballen van dat mensen geen backup maken voordat ze dit soort dingen gaan ondernemen. Het scheelt zoveel problemen achteraf.

Ik snap niet dat het zo'n probleem moet geven, maar goed, achteraf kijk je.. Ach laat ook maar.

Alles kwijt denk ik en opnieuw beginnen…, daar lijkt het op.
Weet ik gelijk wat ik moet doen het hele weekend…

ffff

Thanks all…

greetz,
Mic

[quote:17445d58c1="Mic Row"]Ik snap niet dat het zo'n probleem moet geven, maar goed, achteraf kijk je.. Ach laat ook maar.[/quote:17445d58c1] Er kan altijd wat mis gaan, niks is perfect.

[quote:17445d58c1=“Mic Row”]Alles kwijt denk ik en opnieuw beginnen…, daar lijkt het op.
Weet ik gelijk wat ik moet doen het hele weekend…[/quote:17445d58c1]
Niemand in je omgeving van wie je een iPod (behalve shuffle en touch) of externe HD kan lenen?

Ik heb zelf wel een iPod, maar 4 gig is een beetje weinig he.. Er stata alleen al 20 gig aan muziek op mijn mac, da hebbenwe het nog niet eens over al het reclamewerk..

Verder ken ik niemand die een mac heeft die ik zo even mee kan nemen…

Anyway,
Thanks.

Tja dan effe naar de winkel gaan en een externe USB 2.0 HD oppikken. Voor €99 heb je er al eentje, misschien zelfs goedkoper. Heb je gelijk een externe HD voor Time Machine en het maken van handmatige backups. Lijkt me geen overbodige luxe.

ja maar hoe moet ik dan een backup draaien als ik niet eens op mijn eigen mac iets kan doen? Ik kan niet mijn eigen mac bereiken vanaf een externe harde schijf, daar zit geen susteem op, dus kan ik niet daar "vanaf werken".

Misschien een andere mac er aan vast is dan het beste in dit geval…

Of is er toch een mogelijkheid om alles te back uppen dmv een externe harde schijf, fire wire of usb?, het bekende “met eedruk op de knop” principe… ?

Mic