Leopard: printen in Lightroom werkt niet meer

Als ik in Lightroom naar de Print modus ga krijg ik een foutmelding 'an error occurred when attempting to change modules'. Met Tiger nooit gehad. Hebben meer mensen dit met Leopard en Lightroom? (versie 1.2).

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Adobe heeft op zijn website gemeld dat 1.2 niet goed werkt met de uit de doos versie van Leopard. Het wachten is dus op een update van Lightroom

[url=http://www.adobe.com/support/products/pdfs/leopardsupport.pdf]Adobe zegt[/url]: "Photoshop Lightroom 1.2 is not fully certified for Mac OS X Leopard, but future updates will address areas of Leopard compatibility."

[i:5edc58c824]Future updates[/i:5edc58c824]… dat kan dus volgende week of volgend jaar zijn (een update voor Acrobat komt pas eind januari 2008!)

Ja dat heb ik ook zie ik nu. Ik had het ook wel eens onder Tiger, maar als ik het dan nog een keer aanklikte deed hij het wel. Nu niet dus :(

Dat is balen, wachten op de update van Lightroom dus.

ok. Het wachten is dus op Adobe. We komen toch niet in Vista achtige sferen he? :D

Het wachten is tot half November (als het goed is).

[quote:2e3592f128]As noted in Adobe’s Leopard FAQ the current version of Lightroom 1.2 is not fully compatible with Leopard, Mac OS X 10.5. The good news is that we’ll be releasing an update in mid-November that will address key compatibility issues. In the interim, the following list describes areas where photographers may encounter problems with Lightroom 1.2 on Leopard:

The Print module may not load
The Import dialog and other dialogs can “disappear” below Lightroom’s main window. The dialog can be retrieved by switching to another application and then returning to Lightroom.
Lightroom’s web module may not provide a visual update after a setting is changed
The left-side panels in the Develop module may not display properly. Resizing or closing/opening the panels will correct the issue.
The interaction between Leopard’s Time Machine and Lightroom’s catalog files is unknown at this time. Running Time Machine backup or restore operations while Lightroom is in use is not recommended until more information can be obtained
[/quote:2e3592f128]
bron: http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/2007/10/lightroom_12_and_leopard.html

Ik heb timemachine hier lopen met Lightroom. Exclude de mappen van de bibliotheken en foto's!

als het enkel die printfunctie is vind ik het niet zo erg. Photoshop en Indesign doen dat toch veel beter. Zolang ik mijn bibliotheek maar verder kan beheren. Nog andere problemen voor Lightroom?

En dan nu maar kijken of alles werkt

http://blogs.adobe.com/lightroomjournal/

net een afdruk gemaakt op mijn R800 en het werkt prima, geen probleemen

ik verdeel mijn foto's op 2 HD's via folders. Als ik canon raw bestanden wil overzetten van HD1 naar HD2 krijg ik altijd de foutmelding van dat het allemaal Read only files zijn, en dat het daardoor dus niet lukt. Het zelfde gebeurd blijkbaar bij jpegs, dus het heeft niets te maken met de raw bestanden.

hopen dat er snel een update komt. Ik heb nu nog maar 6GB over op mijn interne HD, en ik schiet gemakkelijk mijn kaartje van 4GB op in een week. Natuurlijk smijt ik dan een groot deel direct weg, maar blijft een probleem…

Nog steeds het zelfde verhaal met versie 1.3

off topic: ik vind het trouwens erg lastig aan lightroom dat je de folder naar waar je importeerd niet bij het importeren kan kiezen… En, als ik naar DNG files importeer, gaat het importeren dan trager?