Leopard start niet meer op na update iTunes en QT [opgelost]

Vanmiddag de laatste updates voor Quicktime en iTunes gedraaid op mijn MacBook (eerste generatie), welke inmiddels Leopard draait. Na de restart krijg ik het grijze opstartscherm en daaronder het ronddraaiende icoontje. Het herstarten duurde meer dan drie kwartier, wat mij deed besluiten om even de power eraf te halen (aan/uit knop enkele seconden inhouden) en vervolgens opnieuw op te starten.

Echter… nu krijg ik weer het grijze opstartscherm en verder gebeurt er niks. Voor de zekerheid al een keer een PRAM reset gedaan, maar geen resultaat.

Bij een vorige update heb ik dit probleem al eens meer gehad (zie een na laatste reactie hier) en uiteindelijk heeft mij dat doen besluiten om Leopard er eens opnieuw op te zetten. Hier zit ik niet op te wachten, dus wie o wie kan mij helpen met tips en trucs?

Heb je een legale versie van Leopard?

... jep, het is een legale versie. Ben overigens wel benieuwd naar de gedachte achter je vraag.

Ik had eerder een illegale versie omdat k niet kon wachten op de legale, heb toen hetzelfde probleem gehad (waarschijnlijk omdat ik geen clean install had gedaan. Toen heb ik tijdelijk Tiger weer gehad, en later met de legale versie geen probleem meer gehad.

Ik heb inmiddels een Safe Boot geprobeerd (opstarten met Shift ingehouden) en dan start het systeem wel op. Hebben jullie tips/trucs waar ik moet zoeken om uiteindelijk wel weer gewoon op te kunnen starten?

Edit: [b:2bb01de670]opgelost[/b:2bb01de670]! Na eerst in Safe Boot te hebben opgestart en daarna een normale herstart te hebben gedaan functioneert het systeem weer als normaal. Raar maar waar.