leopard

Te verwachten valt dat de update van ilife er deze maand aankomt maar mijn vraag is. Zit ilife standaard in het besturingssysteem of niet. Met andere woorden, zal ilife bijgeleverd worden bij X 10.5 (leopard) of niet. Want als dit wel zo is kan ik beter wachten ipv het dubbel aan te kopen.

Een tweede vraagje, is er geen goedkoper geheugen voor mijn imac dan de 110€ kostende 512 van aplle ?

[quote:851ef79776="bart_caers"]Zit ilife standaard in het besturingssysteem of niet. Met andere woorden, zal ilife bijgeleverd worden bij X 10.5 (leopard) of niet.[/quote:851ef79776] Nee. [quote:851ef79776="bart_caers"]Een tweede vraagje, is er geen goedkoper geheugen voor mijn imac dan de 110€ kostende 512 van aplle ?[/quote:851ef79776] Ja, gewoon bij de pc-boer kopen... geheugen bij Apple is te duur.

tot nu toe zat iLife niet bij Mac OSX. Er gaan echter geruchten dat dat de komende keer anders zou zijn. Dit omdat Vista ook veel software meelevert. Ook zijn de vermoedens dat iLife '07 integratie met mogelijkheden uit Leopard biedt. Het is natuurlijk altijd nog de vraag of het daarom ook gebundeld verkocht zal worden. Het lijkt me dat Apple dan vergelijkbare problemen zou krijgen als Microsoft in Europa heeft gehad door zijn koppelverkoop.

[quote:a996f24ce7="Edwin377"]Er gaan echter geruchten dat dat de komende keer anders zou zijn.[/quote:a996f24ce7] Die "geruchten" hebben mij tot nu toe nog niet bereikt. :wink:

Ga er maar vanuit dat alles bij het oude blijft: bij een nieuwe Mac krijg je steeds de laatste versies van OSX en iLife er gratis bij. Voorts zullen Leopard, iLife 07 en iWork 07 los verkocht worden.

[quote:a37ae27ce0="Zakske"][quote:a37ae27ce0="Edwin377"]Er gaan echter geruchten dat dat de komende keer anders zou zijn.[/quote:a37ae27ce0] Die "geruchten" hebben mij tot nu toe nog niet bereikt. :wink:

Ga er maar vanuit dat alles bij het oude blijft: bij een nieuwe Mac krijg je steeds de laatste versies van OSX en iLife er gratis bij. Voorts zullen Leopard, iLife 07 en iWork 07 los verkocht worden.[/quote:a37ae27ce0]

Bij deze dan:

http://www.looprumors.com/article.php?ilife-included-in-leopard,1738629658

maar Looprumors heeft niet de meest betrouwbare staat van dienst op geruchtengebied. In ieder geval; zodra iLife '07 er is weet je of het los te koop is of dat het bij Leopard zit.

[quote:a73c2a1cd7="Edwin377"]tot nu toe zat iLife niet bij Mac OSX.[/quote:a73c2a1cd7] In de tijd van Cheetah en Jaguar zat het wel in OS X... Maar dat is sinds Panther dus niet meer het geval.

[quote:58b8a34205="Zakske"][quote:58b8a34205="Edwin377"]Er gaan echter geruchten dat dat de komende keer anders zou zijn.[/quote:58b8a34205] Die "geruchten" hebben mij tot nu toe nog niet bereikt. :wink: [/quote:58b8a34205]

En toch zijn ze er… Das gek ! :wink:

[quote:58b8a34205]Ga er maar vanuit dat alles bij het oude blijft: bij een nieuwe Mac krijg je steeds de laatste versies van OSX en iLife er gratis bij. Voorts zullen Leopard, iLife 07 en iWork 07 los verkocht worden.[/quote:58b8a34205]

Eigenlijk wel raar dat iLife en OSX niet als 1 pakket verkocht wordt. Apple maakt nou juist reclame dat je bij hun een totaal pakket koopt en geen extra software nodig hebt om Home video’s te maken, websites te ontwerpen, je foto’s te beheren etc. Een groot deel van de Mac vs PC adds is daarop gericht. Nou begrijp ik wel dat ze bedoelen dat als je een Mac koop dat het geval is, maar hey, zonder OS heb je geen bal aan je hardware, toch ? Het is zelfs zo dat als je een Mac koopt je ook betaald voor de geleverde OS etc, maar je kan niet kiezen om een Mac te kopen zonder de OS en dus minder betaald voor je hardware. Dus als je een totaal pakket verkoopt, waarom dan ook niet een totaal pakket van je OS maken ? Sterker nog, waarom nieuwe gebruikers wel een totaal pakket en de inmiddels al bestaande gebruikers niet ?

Nou blijft apple natuurlijk gewoon een bedrijf waar geld verdiend moet worden, dus het zal wel blijven zoals het nu is. Wel zouden ze het ook als bundel kunnen verkopen, dus OSX + iLife voor een interessante prijs.

[quote:3b4d4ce428="FilX"]En toch zijn ze er... Das gek ! :wink: [/quote:3b4d4ce428] Klopt... maar ik had ze echt nog niet gehoord. [quote:3b4d4ce428="FilX"]Wel zouden ze het ook als bundel kunnen verkopen, dus OSX + iLife voor een interessante prijs.[/quote:3b4d4ce428] OS + iLife zijn los nu al niet erg duur, maar zou in principe geen slecht idee zijn. Zou ik eindelijk begrijpen waarom er altijd van die bonnen bij iLife zitten waar je geen bal mee kunt. :|