leren fotograferen

Ik wil leren fotograferen nu zag ik dit boek/app

http://www.wilmakarels.nl/cursus-digitale-fotografie/ipad-app-store.php

is er iemand die hier ervaring mee heeft of die misschien iets beters heeft ???

alvast bedankt

Wat ik zou doen:

-Scoor een camera (maakt niet uit wat, je kunt later als je verder bent een betere kopen)
-Kijk zoveel mogelijk naar foto's voor inspiratie
-Publiceer je foto's online zodat je kritiek kunt krijgen
-Leer inderdaad de theorie en pas dat toe op je fotografie.

Fotografie is echt dingen doen om dingen te snappen anders is het echt moeilijk om het te begrijpen

heel erg bedankt voor je reactie

is trouwens wel grappig om te zien dat we op de zelfde school zitten ;P

Ja als je mij zoekt, ik hang meestal bij de media & design afdelingen. ;)

Oké ik durf niks te beloven op welke etage is dat nou precies ik zelf doe de opleiding DTP

Ik zeg vorm een team! Afro is echt goed in fotografie, gooi er een goed/mooi DTP sausje overheen (Afro weet waar de tips te krijgen zijn) wordt top!

Hahaha wel een leuke idee

Maar er is dus niemand die mij kan vertellen of deze app Goed is of dat er beteren Apps zijn ??

http://www.handboeken.be/DigitaleFotografie1iPad.asp

De beste leermethode is ervaren, gewoon veel plaatjes schieten, dingen proberen.. weet niet of je dan heel veel aan een handboek hebt. Er zijn zat websites voor te vinden.

Los van wat al hierboven is gezegd kun je ook alles samenvatten met Goed leren fotograferen niet afhankelijk is van het soort foto toestel wat je gebruikt, maar de persoon die de foto´s schiet.

Eventueel iets volgen in avondschool?
Ga in een fotoclub als die er is....
Want uit boeken kan je mss. wel iets leren, maar die geven geen feedback.

En dan de baan op en foto's maken, en oefenen, veel oefenen.....

ik heb leren fotograferen bij edwin westhoff, aparte vriendelijke kerel, die naast de techniek een hoop over de compositie weet te vertellen. hij is ook de uitvinder van de diagonaal methode. volgens mij geeft ie ook cursussen.

als je wilt zien wat ik geleerd heb :slight_smile: mijn foto’s op flickr