Let op bij het kopen van een usb aansluiting voor de nieuwe ipad

Hallo,

vandaag zo'n lightning-naar-usb-adapter gekocht, helaas werkt deze niet met een usb stick of een micro-sd kaart lezer. Krijg de melding dat er te weinig stroom voor handen is. Deze werkt kennelijk alleen met iets wat nog een eigen voeding heeft, zoals een camera.

Iemand ervaring met een lightning-naar-SD-adapter of lightning-naar-microSD-adapter? Is het de bedoeling dat je foto's en video vanaf een externe SD kaart moet kunnen bekijken en afspelen, of kun je deze adapters alleen maar gebruiken om materiaal te importeren?

Arjan

Is toch algemeen geweten... Een usb heeft nooit gewerkt hoor...

@ Nathrahier: Met de lightning-naar-usb-adapter zou je in staat moeten zijn om foto's vanuit je camera op de iPad te zetten. Als ik een camera op een computer aansluit via usb gedraagt deze zich als een usb-stick, op de computer zie ik ook geen verschil of ik mijn foto's laad vanuit de camera of middels een cardreader. Mijn idee was om de lightning-naar-usb-adapter te gebruiken in combinatie met een micro-SD cardreader ipv de camera er rechtstreeks aan te hangen. Binnenkort maar eens een lightning-naar-SD-adapter aanschaffen, kijken of dat wel werkt zoals ik wil.

Het ding heet officieel de [b]Lightning-naar-USB-camera-adapter[/b].

En dat zou hij moeten doen.

Elk ander gebruik is een kwestie van trial-and-error, maar wordt niet gegarandeerd door Apple.