Letters doen raar

Dag.

Ik werk sinds enkele maanden met OSX op een G5 en sinds een paar weken heb ik rare letterproblemen. Soms worden in Mail gegevens als onderwerp en afzender in onleesbare lettercombinaties gezet. Hetzelfde gebeurt met de tekst op de homepage van Macosx.nl, één grote letterbrei! (dit heb ik alleen op deze site meegemaakt!) Als ik Mail of Safari quit en opstart, is het meestal weg. Herkent iemand dit?

Het lijkt erop of het juiste font niet wordt herkend. Toen ik mijn G5 net had heb ik eens grote ruzie met Lettertypecatalogus gehad. Ik had toen standaardmapjes weggegooid enzo, had ik nooit moeten doen, want het hele systeem leek aangetast. Het is me gelukt om het programma te kalmeren en nu gebruik ik 'm nooit meer (doe alles met Suitcase). Wellicht dat mijn huidige letter-probleem hier nog mee te maken heeft?

Weet iemand of en hoe ik een programma als Lettertypecatalogus (met alles standaardmapjes en -fonts) opnieuw kan installeren?

Alvast veel dank voor een reactie!

Goede groet,
je_roen.

Shootcase.

is vaker genoemd als oorzaak van dit probleem inderdaad… :frowning:

[quote:34a319009f="je_roen"](doe alles met Suitcase). Wellicht dat mijn huidige letter-probleem hier nog mee te maken heeft? [/quote:34a319009f]

De hier beschreven procedure loste het probleem bij mij op.

http://www.macfixit.com/article.php?story=20031205015538904

Dank je, Dada. Ik heb eerst maar eens de in het artikel genoemde Cache Cleaner gebruikt. Hopelijk voldoende, anders volg ik de andere stappen.

Groet,
je_roen.