Letters in de vorm van en boog maken!!

Hoe kan ik in illustrator letters in de form van en boog maken?

Gewenste vorm met pentekening maken, teksttool (pad) erop zetten, tekst typen, klaar.

• Maak met je pen een pad in de vorm die je wilt. • Kies het tekstgereedschap en kiest met het pad eronder. • Cursor plaatsen op gewenst beginpunt

teken de boog (mag ook een ovaal zijn) en ga dan naar het "Type on a Path"-gereedschap. Dit zit 'onder' de Type tool: het derde icoon. Daarmee gewoon klikken op het pad.

LOL drie reacties simultaan weer :)

Photoshop (CS) kan het trouwens ook…

snelle reacties !!!dank uw alemaal!!!!! trouwens ik heb nog een vraag nou krijg ik alleen die bovenste boog schuin maar als ik de onderste boog ook schuin wil hoe doe ik dat dan...maar omgekeerd

zoals hier:[img:3179c25f3f]http://homepage.mac.com/georgiosklazidis/.Pictures/Photo%20Album%20Pictures/2004-07-18%2012.29.04%20-0700/Image-A755ACC0D8F011D8.jpg[/img:3179c25f3f]

een tweede pad maken en daar de onderste text op typen

Ik snap wat je bedoeld... de tekst komt ondersteboven terecht! Je moet je pad (met tekst) selecteren, je teksttool selecteren en je krijgt een soort i-balkje (rechtopstaand, iets groter als de tekst) in je tekstpad te zien. Als je dit 'oppakt' en naar boven of beneden sleept, gaat je tekst de andere kant op (in het juiste geval de goede kant dus).

Als het geen probleem is kan je in Photoshop 7 ook een leuke tool gebruiken. Deze werkt nog makkelijker ook.

Bovenin de balk staat een T met een boogje, daarmee kan je ook leuke draaien geven aan je tekst!

die tekst aan de onderkan doe je hetzelfde als de bovenkant, (onder het T-tje in je gereedschapsbalk zit een T-tje die over een golfje loopt, deze cursor zet je op je vorm, en typen maar) Daarna selecteer je het doorzichtige pijlltje in de gereedschappsbalk.

Hiernee klik je op het cursorvormig blauwe lijntje dat voor de tekst staat en dan sleep je als het ware de tekst naar de binnenkant van de cirkel, de teskt zal nu omklappen naar de binnenkant, waarna je het evt kunt verpaaten.

Suc6!