Lettertype / Font...HELP

Ik heb mijn Mac weggebracht voor reparatie / test (bleek goed te zijn overigens), maar na terugkomst staat over de HELE mac (dus ALLE toepassingen) een vreselijk lettertype. De instelling van 'mijn' algemeen font is weg / aangepast. En ik kan maar niet vinden waar ik dat moet wijzigen ? (Als ik overigens per App bekijk -bijvoorbeeld Entourage- dan staan daar de juiste fonts gedefinieerd, maar het lijkt of er een 'algemene' lelijke font-saus overheen gegooid is. HOE KOM IK DAAR VAN AF????)

dank!

Rolf

Welk font? Wellicht een afbeelding erbij?

Heb je Suitcase geïnstalleerd?

Kijk eens bij systeem voorkeuren>algemeen en stel dan onder in tekssmooting op 8pt. of kleiner. Als hier mee gerommeld is krijg je (bij een groter lettertype ingesteld) een soort systeem font wat doorwerkt in je systeem als finder maar ook programs.

[quote:bb380b3edf="BlueRose_76"]Kijk eens bij systeem voorkeuren>algemeen en stel dan onder in tekssmooting op 8pt. of kleiner. Als hier mee gerommeld is krijg je (bij een groter lettertype ingesteld) een soort systeem font wat doorwerkt in je systeem als finder maar ook programs.[/quote:bb380b3edf]

En dat was 'm inderdaad…DANK !!