Lettertype mail

Ik kreeg van een collega het volgende probleem. Kunnen jullie helpen?

lettertype mail veanderd bij versturen.

Verstuurd in outlook lettertype Arial 10 komt aan in mail Arial 9

Verstuurd in outlook lettertype Arial 12 komt aan in mail Arial 10

Verstuurd in mail arial 10 komt aan in outlook arial 10

Verstuurd in mail arial 12 komt aan in Times new roman

Zeg die collega dat hij ook Plain Text (platte tekst) kan gebruiken. Nooit heb je daar problemen mee… :?

Lekker hé e-mailen met opgemaakte teksten?
I hate it. :evil:

Snapt iemand dit op de zaterdagmorgen?

Imail. Vast iets nieuws.

Heb de tekst even aangepast, hopend dat het wat duidelijker is.

iemand?

Bij mij verandert het lettertype ook als ik een mail verstuur naar iemand met Outlook. Mijn oplossing is platte tekst emails te versturen. Niet echt een mooie oplossing, maar wel het makkelijkst.

Ik heb hetzelfde probleem (ook bij een ander topic het probleem bij iemand gevonden). Ik snap dat de oplossing platte tekst is, maar dit is niet echt een optie voor ons kantoor.

Het lijkt me ook niet onmogelijk om een lettertype gewoon in outlook te zien te krijgen! We gebruikten eerst Tahoma, maa heb dit al omgezet naar verdana. Helaas, dit werke ook niet, en wordt in Outlook omgezet naar Times. Zucht…

Echt niemand een oplossing?

Ik snap al jaren niets van de letterypen in mail-programma's. Op mijn werk, toen ik nog Outlook express (onder Windows) gebruikte, moest alles een aantal punten groter gezet worden dan normaal. Dat is in Thunderbird (Windows) ook zo en in Mail van Apple (Mac OS-X) niet veel anders. Vraag me niet waar het aan ligt. Ik ben al blij als de instelling inderdaad de ingestelde letter aangeeft. Als ik iets wil versturen waarvan de tekst en de opmaak eenduidig is, stuur ik dat als bijlage mee (Word, PDF ofzoiets). Ik heb me er maar bij neergelegd.