Lettertype uit mail komt anders aan in outlook

Even een vraag, kom het antwoord op voorhand nergens tegen. Als ik in mail een mailtje maak en verstuur waarbij het lettertype bijv. arial is dan komt dat op mijn PC in outlook binnen als times new roman???? Handtekening ook opgemaakt in arial staat wel keurig in arial.

Wat doe ik verkeerd?

jeffo :apple: :roll:

Zoiets maak ik ook wel is mee maar ik heb geen p.c, maar mijn vader's mac doet het ook.

Hed had met een optie te maken in mail (die van p.c of van je mac) aleen weet ik niet meer welke…

iedereen kan zijn mailprogramma instellen op zijn specifieke voorkeursfont. (voorkeuren enz.) Is heel leuk, maar: Zo gauw je dus iets anders insteld als times of ariel weet je al niet meer hoe het er bij de geadresseerde uit gaat zien… :P

Ja, maar als je het op een PC instelt komt het wel overal goed aan.

Er moet toch iets aan te doen zijn lijkt mij.

Jeffo

Is het een probleem dan?

(als het een oude p.c is beschikt ie mischien niet over dat letter typen???)

Idd, het ligt dan aan de voorkeuren die jij hebt ingesteld.. Mail heeft een standaard ettertype die anders is als die in outlook zit...

Btw, wat maakt het eigenlijk uit? Het is toch goed leesbaar?

Volgens mij kan hier wel een slotje op? :roll:

Waarom nou gelijk weer een slotje? Hij heeft nog steeds geen afdoende antwoord op zn vraag....wel? Het hangt dus helemaal af van het lettertype wat op de betreffende pc staat. Van pc naar pc lukt waarschijnlijk om dat die dezelfde lettertype's hebben. Je gebruikt op je Mac waartschijnlijk een lettertype die niet op de pc is geinstaleerd waar je je mail heen stuurt. Dus dat lettertype eerst op die pc instaleren will do the trick!

Ik heb hier geloof ik nog niemand gehoord over het verschil tussen Plain Text en Rich Text e-mails. Daar kan je voor kiezen via de Preferences, tabblad Composing, of per mail via het Format menu.

Als je Plain Text gebruikt is het lettertype helemaal afhankelijk van de instellingen van het e-mail programma. Als je Rich Text gebruikt wordt informatie over het lettertype meeverzonden. Dan is het inderdaad nog afhankelijk van het geinstalleerd staan van dat lettertype. Maar als je Arial of Times gebruikt moet het tussen Macs en Windows computers eigenlijk altijd goed gaan, want die lettertypes staan altijd geinstalleerd.

En off-topic: Slotjes zijn er alleen voor het uiterste geval als topics overbodig zijn of uit de hand lopen. Als je denkt dat een slotje nodig is dan kan je een persoonlijk berichtje sturen aan een moderator, maar het heeft geen enkele zin om daar in het topic zelf om te gaan roepen.

[quote:a1cd2807ee="mac osx rules!"]Is het een probleem dan?

(als het een oude p.c is beschikt ie mischien niet over dat letter typen???)[/quote:a1cd2807ee]

Ja natuurlijk, als je zakelijk e-mail verstuurd is het niet handig als dat in verschillende lettertypen door elkaar gebeurt!

En hoezo een slotje?

[quote:7551d8d21f="Buzz_D"]Ik heb hier geloof ik nog niemand gehoord over het verschil tussen Plain Text en Rich Text e-mails. Daar kan je voor kiezen via de Preferences, tabblad Composing, of per mail via het Format menu.

Als je Plain Text gebruikt is het lettertype helemaal afhankelijk van de instellingen van het e-mail programma. Als je Rich Text gebruikt wordt informatie over het lettertype meeverzonden. Dan is het inderdaad nog afhankelijk van het geinstalleerd staan van dat lettertype. Maar als je Arial of Times gebruikt moet het tussen Macs en Windows computers eigenlijk altijd goed gaan, want die lettertypes staan altijd geinstalleerd.

En off-topic: Slotjes zijn er alleen voor het uiterste geval als topics overbodig zijn of uit de hand lopen. Als je denkt dat een slotje nodig is dan kan je een persoonlijk berichtje sturen aan een moderator, maar het heeft geen enkele zin om daar in het topic zelf om te gaan roepen.[/quote:7551d8d21f]

Zowel in Mail als in Explorer ga ik inderdaad uit van rich text (in outlook) en rtf (in Mail), dat is het 'm nou juist. Het gaat om laatste versie van XP outlook. En inderdaad je mag verwachten dat het goed gaat maar dat gebeurt helaas niet.

Er is kennelijk geen oplossing voor…

Tks anyway!

:wink:

Ik heb hetzelfde probleem en ik krijg het niet opgelost.

Als ik een e-mail verzend dan lijkt de tekst en de handtekening hetzelfde lettertype te hebben.

Maar wanneer ik de e-mail verzend dan krijgt de ontvanger de handtekening opgemaakt en de tekst als ‘plain’ tekst.

Heb de optie ‘Pas aan standaardberichtlettertype aan’ zowel aan als uit gehad.

Berichtstructuur is trouwens standaard RTF.

Iemand een oplossing?

Wat voor lettertype probeer je heeft de te ontvangen computer dit font wel. Stuur desnoods het mailtje eens naar jezelf als test als jij het dan wel met opmaak krijgt dan gaat het mailtje in ieder geval goed weg.

Gaat het niet beter als je een HTML mail formaat gebruikt?

Het lettertype was Helvetica en nu heb ik het veranderd naar Arial. Het resultaat blijft hetzelfde.

Als ik de e-mail in Hotmail of Windows open dan is zijn de lettertypes verschillend.

HTML mail kan niet in Mail. (Nog niet…)

Ik heb het idee dat mail qua lay-out toch een paar stapjes vooruit mag.

Het is inderdaad niet eenvoudig of vanzelfsprekend om je lettertype te krijgen zoals jij het wil, laat staan tot bij de ontvanger.

En volgens mij heeft dat weinig te maken met de compatibiliteit tussen OS X en Windows. Maar eerder met het gegeven van Mail (tè) simpel willen houden.

Heerlijk programma, Mail. Maar een beetje meer opties om verzorgde mails te versturen zouden zeer welkom zijn.