Lettertypen zichtbaar in Quarck (OS9)

Hoe kan ik zorgen dat ik lettertypen kan zien terwijl ik aan het werk ben in Quarck? Zodat ik makkelijk kan kiezen en niet alle lettertypen uit m'n hoofd moet leren kennen. Dit kan in Illustrator in OSX, maar is er een soort extensie voor Quarck in OS?

Bedankt!

gebruik je suitcase in systeem 10? Daar zit namelijk een applicatie bij waarmee je letters kunt bekijken (fontbook) en ook kunt printen om een soort database te maken. Verder kun je met suitcase zelf ook makkelijk font bekijken. Ik weet niet of er voor quark een extsensie bestaat zoals jij bedoelt. Verder zijn er voor zowel 9 als x diverse programmatjes waarmee je makkelijk letters kunt bekijken, zodat je makkelijk kunt kiezen welke je wilt gebruiken. Ik zou het nooit zo snel doen vanuit het programma waaruit je werkt, je zou dan constant veel letters geladen moeten hebben om dat dan goed te kunnen doen, maar dat vreet weer onnodig geheugen. Ik selecteer altijd van te voren de letters die ik denk nodig te hebben als ik iets maak. Daarna laad ik alleen die letters in. Een voorbeeld van een fontview programma voor systeem 9 is fontgander, werkt erg makkelijk.

sccs

UPDATE: ik heb hier 3 links naar de verschillende freebies (gratis quark extensies van markzware) ik geloof niet dat er bij zit wat je zoekt, maar sowieso de moeite waard om eens naar te kijken, er zitten een hoop handige extensies in voor quark. Verder kun je het ook eens op de site van quark zelf proberen, daar zijn ook erg veel extensies te vinden.

[b:ba6a9a1863]link 1[/b:ba6a9a1863]
[b:ba6a9a1863]link 2[/b:ba6a9a1863]
[b:ba6a9a1863]link 3[/b:ba6a9a1863]

Als je Suitcase gebruikt èn de Suitcase Xtention for Quark Xpress, dan kan je dáár aangeven dat je je lettertypes als tekst of als lettertypevoorbeeld kan zien.