Leuke zoomfunctie werkt niet (meer) goed onder Tiger?

Hé vaak behulpzame medeforummers,

Gebruiken jullie die übercoole zoom functie van mac os x wel eens? je drukt op alt-appeltje-8 om het aan te zetten (of uit), en vervolgens zoom je met alt-appeltje-min en alt-appeltje-plus uit en in… Sinds Tiger zoomt ie 100% in als ik het aanzet, en van die stand krijg ik hem met de zoom-in zoom-out combinaties niet uit… en dat terwijl dit nou net tot veel afgunst bij windhoosgebruikers leidde… (en dus HEEL leuk was :wink: )

vreemd... ik kan met Tiger ( 10.4.1 ) nog steeds vergroten en verkleinen in hele kleine stapjes zoals 't vroeger ook was !

je moet het eerst aanzetten in systeem voorkeuren. Onder universele toegang

nouja, je zet het aan en uit met alt-appeltje-8, maar dat universal access schermpje kende ik niet. Ik denk dat er iets niet helemaal goed heeft gezeten in de interne representatie van die instelbare waarden in dat schermpje, en na wat aan de instellingen gerommeld te hebben (en uiteindelijk nix aan de instellingen veranderd) werkte het weer zoals ik gewend ben.

Bedankt mensen!

Kijk eens in systeemvoorkeuren > Universele Toegang > tab Zien > Zoomen > knop Opties...

Bij mij werkt het alleen met het plus en minteken bovenin het toetsenbord (tussen de 0 en backspace) en niet die rechtse toetsen.