[quote:1fb3a282eb="Deskman"]Hm... Dell heeft anders zat problemen en meer dan zat klagers.[/quote:1fb3a282eb]
dell maakt waardeloze computers maar leveren kunnen ze als geen ander!
[quote:1fb3a282eb=“Deskman”] Ik vind dat er aan dergelijke transacties maar een groot minpunt zit: je moet vooruit betalen. Dat moet je eigenlijk nooit doen. Nergens. Je hebt je daarmee zelf in een betrekkelijk on-onderhandelbare positie gezet. Je kunt de bestelling niet annuleren op de gebruikelijk manier. Je zit vast aan je bestelling tot je 'm in huis hebt. [/quote:1fb3a282eb]
je kunt elke bestelling annuleren, zeker ook een bestelling waarbij je vooruit betaald hebt. apple kan echter wel moeilijk doen bij het terugstorten (vertragen om rente te trekken e.d.). onmogelijk lange levertijden is voldoende reden om de overeenkomst te ontbinden. vooruit betaald geld moet dan teruggevorderd worden. het is bewerkelijker dan gewoon niet betalen maar uiteindelijk krijg je je geld, eventueel via een gerechtelijke procedure, gewoon weer terug!
[quote:1fb3a282eb=“Deskman”]Koop dit soort dingen gewoon bij een dealer, liefst een goeie waar je gewoon kunt afspreken wat je wil hebben en wanneer, en eventueel een alternatief krijgen.[/quote:1fb3a282eb]
je mag toch aannemen dat apple shop nl dezelfde professionaliteit heeft als een willekeurige dealer??? ik heb em bij de eerste mogelijkheid op 31 augustus besteld bij apple shop nl omdat ik dacht dat ik zo misschien wel de eerste in nederland was met een imac g5 :x :x :x
de echte oorzaak van de enorme vertraging in levertijd van mijn vooruitbetaalde imac : ik denk dat apple shop nl vooruitbetalers achter in de rij zet en creditcard orders eerder behandelt. op deze manier genereert het de grootste omzet in korte tijd! creditcards kunnen pas leeggezogen worden als de bestelling shipping gaat. cc orders dus snel shippen. vooraf betaald geld gaat in de “sukkel pot” en begint gelijk rente te genereren. beter een cc order shippen ipv een niet cc order; het geld van de niet-cc order is namelijk al binnen, extra geld is te genereren door shippen van de cc order!
bijkomend feit is dat cc klanten hun order eerder cancellen dan vooraf betalers. vooraf betalers hebben het gevoel al gebonden te zijn aan de deal. dit gevoel is natuurlijk onterecht maar het verklaart wel dat ze grote vertragingen makkelijker pikken dan cc klanten. dit geldt overigens niet voor mij ik -haat- apple.nl momenteel en zal niet schromen de order per 15 oktober alsnog te cancellen. merk op dat de loyaliteit en het vertrouwen van de vooruitbetaler absoluut niet door apple beloond wordt maar uitgebuit!
grondprobleem is natuurlijk de te grote vraag naar een produkt, een grotere vraag dan door apple geproduceerd kan worden. apple optimaliseert dit grondprobleem echter naar eigen omzet en niet naar een eerlijk leverproces naar de klant. “klanten zullen teleurgesteld worden hoe je het ook went of keert laten we dan maar die klanten teleurstellen met de kleinste kans dat we er omzet aan verliezen. verder maakt het ons niet uit welke klant we teleurstellen” zoiets. maar deze business rule zie je natuurlijk niet in het vertragings emailtje! daarin staat alleen het grondprobleem, niet hoe apple dat grondprobleem over jouw rug heen managed!
x:x
het belang van de klant speelt in dit geval natuurlijk absoluut geen rol… dit is natuurlijk niet de policy van apple.com maar wel het spelletje dat apple.nl speelt. hoewel? :?