leverproblemen imac g5 apple shop nl

zijn er meer mensen die hun imac g5 levering door de apple nl shop vertraagd zien worden?

ik heb mij imac g5 op 31 augustus besteld en nog steeds niet binnen. :x

kreeg net een berichtje dat de oorspronkelijke shipping date van 5 oktober naar
15 oktober verschoven is.

het betreft een imac 1.6 Ghz, 17" met wifi en bluetooth mouse/keyboard.

vooraf betaald, misschien dat dat de levering beinvloedt? mensen
met creditkaart betalen pas als het product shipt. zou apple misschien
voorrang geven aan cc betalers om zo meer omzet te boeken op de
korte termijn?

anderhalve maand wachten op een imac :?

Ik heb mijn iMac G5 (17" 1,8Ghz + bluetooth-kit) op 3 sept besteld. Verzenddatum stond vroeger op 8 oktober maar hij is sinds vorige vrijdag "vertrokken". Ik heb ook met een overschrijving betaalt. Dus wat mij betreft gaat het niet om een massaal uitstellen maar ben jij de pechvogel. :oops:

Mss dat de slechte voedingen reden zijn tot uitstellen van verzenden.

[quote:6f61f44984="LoveBug356"]Ik heb mijn iMac G5 (17" 1,8Ghz + bluetooth-kit) op 3 sept besteld. Verzenddatum stond vroeger op 8 oktober maar hij is sinds vorige vrijdag "vertrokken". Ik heb ook met een overschrijving betaalt. Dus wat mij betreft gaat het niet om een massaal uitstellen maar ben jij de pechvogel. :oops:

Mss dat de slechte voedingen reden zijn tot uitstellen van verzenden.[/quote:6f61f44984]

heb je em bij de nederlandse apple shop besteld? pechvogel theorie geloof ik niet in bij een professioneel bedrijf :innocent:

Beetje nare eigenschap van Apple BV: ze leveren eerst de duurdere modellen en als het dan weer wat rustiger wordt kijken ze of er nog iemand de instapper had gevraagd. OK, vrij geïnterpreteerd maar wel hetzelfde resultaat.

[quote:31790361e5="bierbuik"] heb je em bij de nederlandse apple shop besteld? pechvogel theorie geloof ik niet in bij een professioneel bedrijf :innocent:[/quote:31790361e5]

Nee, op de belgische Apple Store.

Pechvogel theorie was maar een gok vanmij.
Ook een groot bedrijf maakt fouten en stel nu dat juist jouw iMac een slecht (scherm,logic board,…) had ze hebben het bij testen gevonden,…hmm… of mss ook niet

en zolang er geen bevestiging is dat er nog meerdere mensen dit bericht hebben gehad ben jij de enige en dus de pechvogel. :expressionless:

ik denk dat de nl shop gewoon loopt te fucken met die aktie van hun...

het is nu 8 october en mijn bestelling van 31 augustus staat nog steeds in open status bij de apple shop nl.

:x

krijg nu net weer een mailtje van apple, dat de bestelling wederom vertraagd is naar 15 oktober... volgens mij is het administratief een rommeltje bij de apple shop nl... de eerste vertraging was namelijk al naar 15 oktober...

hier een fragment uit het mailtje… let wel ik heb de bestelling op 31 augustus geplaatst!!! “wij verwerken alle bestellingen in volgorde van ontvangst” :evil:

<br>Enige tijd geleden hebben wij u per e-mail laten weten dat de
verzenddatum van het door u bestelde product was gewijzigd. Tot onze
spijt moeten we u mededelen dat de verzenddatum opnieuw is gewijzigd,
aangezien de vraag naar dit product nog steeds hoger is dan verwacht. De
verzending zal nu naar verwachting op 15 oktober 2004 plaatsvinden.
</br>

<br>We danken u voor uw begrip en bieden u onze verontschuldigingen aan
voor eventueel ongemak als gevolg van de gewijzigde verzenddatum. </br>

<br>Wij verwerken alle bestellingen in volgorde van ontvangst. Zodra wij
uw bestelling hebben verzonden, ontvangt u een bevestiging per e-mail.
Deze e-mail bevat informatie waarmee u uw bestelling kunt traceren. </br>

gewoon een lullig standaard emailtje dus! :x :x :x

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie nou eigenlijk verwáchten van een bedrijf... Je bestelt iets daar zit om wat voor een reden vertraging in (en geloof maar dat Apple dat liever ook niet heeft, die willen heus zoveel mogelijk iMacjes wegzetten als maar mogelijk is) Je wordt met mailtjes op de hoogte gehouden en je Mac komt heus wel.

Waarom dan klagen over het feit dat er vertraging in zit… Waarom klegen over ‘srandaard mailtjes’? Moeten ze bij je op huisbezoek komen?? Wat is er mis met het werken ‘in volgorde van ontvangst’? Moeten ze dan de grootste schreeuwers voorrang verlenen??

Het verbaast me altijd maar weer hoe slecht jullie over grote bedrijven denken. Alsof er een complot is om zoveel mogelijk klanten in de wachtrij te houden. Het is UPC niet!

ik heb al op 31 augustus besteld! volgorde van ontvangst is dus gewoon een leugen.

daarnaast sturen ze een tweede mailtje terwijl er helemaal geen sprake is van extra vertraging. dat geeft mij dan te denken over de professionaliteit van hun order afhandeling.

het lijkt wel een fruitmachine!

ik vind 1 maand lang wachten totaal van de pot gerukt. laat apple dat eens soepel organiseren en een voorbeeld aan dell nemen. die hebben dat soort logistieke processen in elk geval beter in de hand.

ik heb voor mezelf een keiharde deadline neergezet op 15 oktober als het systeem dan niet binnen is vraag ik me geld terug! :x :x :x

Hm... Dell heeft anders zat problemen en meer dan zat klagers.

Ik vind dat er aan dergelijke transacties maar een groot minpunt zit: je moet vooruit betalen. Dat moet je eigenlijk nooit doen. Nergens. Je hebt je daarmee zelf in een betrekkelijk on-onderhandelbare positie gezet. Je kunt de bestelling niet annuleren op de gebruikelijk manier. Je zit vast aan je bestelling tot je 'm in huis hebt.

Koop dit soort dingen gewoon bij een dealer, liefst een goeie waar je gewoon kunt afspreken wat je wil hebben en wanneer, en eventueel een alternatief krijgen.

[quote:1fb3a282eb="Deskman"]Hm... Dell heeft anders zat problemen en meer dan zat klagers.[/quote:1fb3a282eb]

dell maakt waardeloze computers maar leveren kunnen ze als geen ander!

[quote:1fb3a282eb=“Deskman”] Ik vind dat er aan dergelijke transacties maar een groot minpunt zit: je moet vooruit betalen. Dat moet je eigenlijk nooit doen. Nergens. Je hebt je daarmee zelf in een betrekkelijk on-onderhandelbare positie gezet. Je kunt de bestelling niet annuleren op de gebruikelijk manier. Je zit vast aan je bestelling tot je 'm in huis hebt. [/quote:1fb3a282eb]

je kunt elke bestelling annuleren, zeker ook een bestelling waarbij je vooruit betaald hebt. apple kan echter wel moeilijk doen bij het terugstorten (vertragen om rente te trekken e.d.). onmogelijk lange levertijden is voldoende reden om de overeenkomst te ontbinden. vooruit betaald geld moet dan teruggevorderd worden. het is bewerkelijker dan gewoon niet betalen maar uiteindelijk krijg je je geld, eventueel via een gerechtelijke procedure, gewoon weer terug!

[quote:1fb3a282eb=“Deskman”]Koop dit soort dingen gewoon bij een dealer, liefst een goeie waar je gewoon kunt afspreken wat je wil hebben en wanneer, en eventueel een alternatief krijgen.[/quote:1fb3a282eb]

je mag toch aannemen dat apple shop nl dezelfde professionaliteit heeft als een willekeurige dealer??? ik heb em bij de eerste mogelijkheid op 31 augustus besteld bij apple shop nl omdat ik dacht dat ik zo misschien wel de eerste in nederland was met een imac g5 :x :x :x

de echte oorzaak van de enorme vertraging in levertijd van mijn vooruitbetaalde imac : ik denk dat apple shop nl vooruitbetalers achter in de rij zet en creditcard orders eerder behandelt. op deze manier genereert het de grootste omzet in korte tijd! creditcards kunnen pas leeggezogen worden als de bestelling shipping gaat. cc orders dus snel shippen. vooraf betaald geld gaat in de “sukkel pot” en begint gelijk rente te genereren. beter een cc order shippen ipv een niet cc order; het geld van de niet-cc order is namelijk al binnen, extra geld is te genereren door shippen van de cc order!

bijkomend feit is dat cc klanten hun order eerder cancellen dan vooraf betalers. vooraf betalers hebben het gevoel al gebonden te zijn aan de deal. dit gevoel is natuurlijk onterecht maar het verklaart wel dat ze grote vertragingen makkelijker pikken dan cc klanten. dit geldt overigens niet voor mij ik -haat- apple.nl momenteel en zal niet schromen de order per 15 oktober alsnog te cancellen. merk op dat de loyaliteit en het vertrouwen van de vooruitbetaler absoluut niet door apple beloond wordt maar uitgebuit!

grondprobleem is natuurlijk de te grote vraag naar een produkt, een grotere vraag dan door apple geproduceerd kan worden. apple optimaliseert dit grondprobleem echter naar eigen omzet en niet naar een eerlijk leverproces naar de klant. “klanten zullen teleurgesteld worden hoe je het ook went of keert laten we dan maar die klanten teleurstellen met de kleinste kans dat we er omzet aan verliezen. verder maakt het ons niet uit welke klant we teleurstellen” zoiets. maar deze business rule zie je natuurlijk niet in het vertragings emailtje! daarin staat alleen het grondprobleem, niet hoe apple dat grondprobleem over jouw rug heen managed! :x:x:x

het belang van de klant speelt in dit geval natuurlijk absoluut geen rol… dit is natuurlijk niet de policy van apple.com maar wel het spelletje dat apple.nl speelt. hoewel? :?

ik heb de verkoopvoorwaarden van apple.nl er op nageslagen en inderdaad kan een order zonder probleem gecancelled worden. merk op dat apple er naar streeft binnen 2 weken aan de bestelling te leveren. met die imac g5 zit ik dus al met een overschrijding van meer dan 100%! :x :x :x

6.3 Wij zullen ons in redelijkheid inspannen om uw Producten binnen 14 dagen na de datum van uitgifte van de Orderbevestiging te leveren. Geschatte productietijden van Producten die op het moment van plaatsing van een Bestelling worden gegeven, zijn slechts schattingen en hoeven niet gelijk te zijn aan de daadwerkelijke leveringstijden. Indien u meerdere Producten tegelijkertijd besteld heeft, is het mogelijk dat wij deze Producten op verschillende dagen leveren. U hebt het recht om uw Bestelling te allen tijde vóór de levering van het bestelde Product te annuleren door ons te bellen op het lokale nummer en uw Web Bestelnummer door te geven. Zodra een leveringstijd voor Diensten overeengekomen is, dient u zich hieraan te houden. Indien u de afspraak mist of niet beschikt over de noodzakelijke infrastructuur, terwijl u verklaard hebt hierover te beschikken op het moment dat de afspraak gemaakt werd, zijn wij verder niet verplicht de door u gekochte Diensten te verlenen.

https://store.apple.com/Catalog/nl/Images/salespolicies_consumer.html

inmiddels is de imac geshipped:

Order Status as of 09:24 AM GMT, 13/10/2004 Shipped

naar verwachting heb ik in 6-7 werkdagen de imac in bezit.

het kan natuurlijk ook eerder zijn! :lol: :lol: :lol:

Vaag hoor, ik kreeg net bericht dat mijn iMac verscheept is, vorige week pas betaald...

Het gaat hier om een standaard 1.6Ghz.

Dat BTO heeft dan wel heel veel vertraging to gevolg zeg…

kink in de kabel! :x :x :x

wat betekent dit nou weer?

15 okt 04, on hold; aircraft/truck failure

is het vliegtuig neergestort?!!!

Dat lijkt me niet, dat zou wel op het nieuws geweest zijn ;)

Met faillure bedoelen ze gewoon niet door de groundcheck gekomen ofzo, wees geduldig, hij komt er heus wel aan :), zal komende week per vliegtuig gaan neem ik aan.

Mijn verzending heeft dezelfde status BTW, maar ik heb geduld, ben al lang blij dat hij een week na betaling al verstuurd is :slight_smile:

same shipment .. die van mij komt naar Frankrijk, tenminste als die ijzeren vogel het volhoudt!

ben benieuwd wie hem eerder heeft …

mijn imac staat nu al sinds 15 oktober on hold!!! :x :x :x

15 okt 04 86 05 on hold; aircraft/truck failure

wacht sinds 31 augustus… :stuck_out_tongue: :smiley: :stuck_out_tongue: :smiley: :stuck_out_tongue: :smiley:

[quote:5cd7a2c20d="bierbuik"]mijn imac staat nu al sinds 15 oktober on hold!!! :x :x :x

15 okt 04 86 05 on hold; aircraft/truck failure

wacht sinds 31 augustus… :stuck_out_tongue: :smiley: :stuck_out_tongue: :smiley: :stuck_out_tongue: :D[/quote:5cd7a2c20d]

Die van mij ook :X

Die dwazen van TNT/Kuche weet ik wat doen langer over het versturen dan Apple doet over de bouw van dat ding :frowning: … (in mijn geval dan :P)

edit: Volgens mij is er gewoon iets mis met de zending… Ik ga in mijn pauze Apple eens bellen, vragen of zij me nader kunnen uitleggen wat dat failure betekend…