levertijd 17" PowerBook 1,33GhZ

De geschiedenis herhaald zich.

Heb direct na de Keynote in Parijs een nieuwe 17" PowerBook besteld.
1,33GhZ.
Die zouden volgens Steve ‘as of today’ leverbaar zijn.
In de AppleStore inderdaad met 1 a 2 dagen, bij diverse aanbieders (van machouse tot mailamac etc.) gaat het weer van, “misschien volgende week”, “nee, nog niet, eerst de instapmodellen,…” Op m’n eerste 17" moest ik 5 maanden wachtten.
Hoe is het toch mogelijk dat de AppleStore wel direct kan leveren, slapen alle andere aanbieders!?..

Heren, heren, het is voor ons plezier wel erg fijn als u blijft bestaan!!!

Beammeup

M'n pa heeft z'n nieuwe 17inch 1.33GHz PowerBook al zaterdag gekregen.

maar waar heeft hij hem gekocht? bij de Applestore?

beammeup

Echt niet om te bitchen, maar als je het al eerder hebt meegemaakt, dan weet je het nu toch: Gewoon niet bij dealers kopen, maar bij de apple store. Vooral als het om nieuwe producten gaat, zit je dan gewoon veel dichter op de bron.

ja, dat is erg slim, alleen bij de Apple Store kopen. die hebben namelijk ook 'echte winkels' waar je op je gemak alles kunt bekijken... en je kunt er gewoon snel naar toe rijden, om je Apple ter reparatie af te kunnen geven, en je hebt natuurlijk echt persoonlijk contact. vragen stellen... wil je nog meer redenen!?

het is toch gewoon helemaal &^&%$^ dat je oude vertrouwde Apple Service dealer achter de feiten aan moet lopen.

beammeup

Ik heb bij MailaMac een 15" PB 1.25Ghz combo besteld en dat zou 8 tot 10 werkdagen duren volgens hen. Zo erg kan het toch niet wezen. Bij Apple zelf zeggen ze dat hij dispatched wordt binnen 4-6 dagen, tel daar dan ook nog eens de dagen bij dattie uit Taiwan moet komen en dan zit je ook op 8-10 werkdagen.... Correct me if i'm wrong.

Tja, wat zal ik zeggen...

Been there, done that… Het is kl#te, die Apple store is allesbehalve ideaal en de medewerkers weten veel te weinig.

Maar veel ‘echte’ dealers, of het personeel wat daarvoor moet doorgaan, weet er ook geen kont van. Ik kom van Flakkee — en daar zit helemaal nix qua Apple dealer.

Maar hier in Rotterdam weten ze er bij de Dixons ook geen flikker vanaf en hebben ze bijna niets op voorraad. Laat staan bij die KPN winkel. Dus dan moet je naar StoneHouse in Woerden ofzo.

Maar ja, zo’n dealer krijgt z’n bestellingen echt niet eerder binnen dan jij via de Apple Store. En als er wat mee is, teveel dooie pixels in je scherm ofzo, dan sturen die lui 'm óók gewoon terug via een pakketdienst - net als jij dat zou doen via de apple store.

Bevalt een machine niet, dat kun je m altijd binnen 10 dagen terug sturen, dat is Apple wettelijk verplicht en daar doen ze ook niet moeilijk over, ik heb dat ook eens gedaan met een iBook.

Het is jammer voor de dealers, maar de meesten voegen niet veel waarde toe.

Wel heb je bv CARD services, o.a. in R’dam, die ook Apple gebruikt voor reparaties. Dat is een servicebedrijf en die hebben ook geen showroom ofzo, maar doen wel reparaties. Die zijn wel goed, maar dan ben je ook niet bepaald goedkoop uit! Honderd euro voor een consultje bijvoorbeeld.

Ik kreeg voor het geld ( according to de prijzen van de Apple store ) van een 1.25Ghz G4 met 60Gb een 80Gb disk. Dus das niet verkeerd. Scheelt toch weer 50 euro. En dat ik 3 dagen langer moet wachten, boeien.....

Dit is misschien wat off topic. Maar kzal het toch maar hier vragen. Ik ben ook op zoek naar een 17" laptop (ben slechtziend, dus hoe groter hoe beter). Bij alle PC modellen lijken mij dit altijd zo'n logge machines. Is deze powerbook dan echt zo lich en goed draagbaart? hoeveel weegt die eigenlijk? En wat zijn jullie ervaringen met dat ding. En is hij zijn meerprijs echt waard?

Zelf heb ik ooit een fluorgroene/halftransparantwitte iBook gekocht, als eerste laptop : ) Heel mooi, gek apparaat om te zien, maar relatief zwaar en te langzaam voor zwaar grafisch werk (DTP/Webdesign). Toch kon je er Unreal Tournament zonder problemen op spelen.

Behalve de snelheid, was het kleine scherm het probleem (800 x 600 px), dat is gewoon niet genoeg bij mijn soort werk. Als ik het me goed herinner, kon er ook geen 2e scherm op.

Ik stuurde 'm terug omdat er nogal wat dode pixels in het scherm zaten.

Intussen kwam de Titanium Powerbook uit. Het scherm was stukken groter, zelfs groter dan de bestaande powerbooks (ik had wel eens gewerkt met een oud model powerbook, waar ik ook niet van onder de indruk was) en hij had ook (als eerste PB) een G4 processor, waardoor hij veel sneller was.

Ik besloot het erop te wagen en ik moet zeggen dat ik er nooit spijt van heb gehad: Deze machine is snel en het scherm is behoorlijk groot.

M’n oom heeft altijd met UNIX (en NEXT) systemen gewerkt en die was wel gecharmeerd van Mac, toen Apple overstapte naar OS X.

Hij is ook nogal kritisch, en vond het een hele aanschaf. Die NEXT heeft 'm ooit een klein fortuin gekost, en dat is toch een beetje een doodlopend pad geweest.

De 17’ is een beest van een machine. Het is weird voor mij, om te zien dat dat ding gewoon een maat GROTER is! Breder vooral.

Hij weegt 3,1 kg en is (net als de andere PB’s) 1 inch dik (26 mm). Meer info: http://www.apple.com/nl/powerbook/index17.html

Maar begin er vooral een nieuwe ‘thread’ over, zou ik zeggen, dan krijg je veel meer reacties.