Lexmark C510N kleurenlaser is dat wat ??

Kreeg zojuist een mailing van Apple Centre Centraal Station. ze bieden een Lexmark C510N kleurenlaser aan voor €659 ex

Hijheeft 2400 DPI, is PostScript 3 compatible (wat natuurlijk wat anders is dan 100% echte Adobe Postscript) en heeft een netwerk aansluiting.

Ik zit al vaker te denken aan een kleurenlaser, vanwege het gemak en snelheid dus misschien is dit een goed moment om er eentje aan te schaffen.

Iemand ervaring met deze of andere Lexmark kleurenlasers ?

Ik heb net een Epson C1900PS aangeschaft. Als het goed is komen ze die vandaag brengen.

Langzamer en wat groter dan de lexmark, maar met:

• echte Adobe® PostScript® Level 3™
  • een extra papierlade (totaal tot 700 vel)
  • ethernet printserver. Kan je 'm aan je (wireless) router of switch hangen.
  • Zelfde 2400 dpi kwaliteit,
  • je kan er een harddisk inbouwen
  • tot 1 GB geheugen (gewoon standaard PC133 Dimmetjes, makkelijk en goedkoop aan te komen).

Epson wordt standaard ook goed ondersteund in OS X. Verder standaard ook 32 MB meer werkgeheugen.

Bij www.beat-it.nl voor € 693 excl. of € 835,38 inclusief BTW en verzending, maar als je een oude wrakke prnter in te leveren hebt bij Epson, krijg je incl. BTW € 400 terug. Komt hij dus op € 435,38 (€ 365,87 ex). kijk op de Epson site voor de cashback regeling.

Scheelt toch weer mooi [b:189cb2cf9a]€ 300 ex[/b:189cb2cf9a]!

Klinkt goed ! Ik had ook al aan de Epson gedacht, maar is wel een beetje een groot bakbeest ? Echte postscript lijkt me ook beter. Benieuwd hoe die het met transparantie en Double Byte fonts doet. Extra geheugen is ook nooit weg.

Een printer om in te ruilen heb ik wel.
De printkwaliteit is niet meer je van het, dacht dat het de tonercartridge was maar er moet ook nog een nieuwe transferroller in, die ik nog niet heb kunnen vinden.Jammer alleen dat ik er net een dure, originele HP tonercartridge heb ingedaan :frowning: :frowning:

365,87 id is idd scherp. Hoeveel betaal je voor de bezorging ? En nemen ze dan gelijk je inruiler mee ? Nadeel van alle nieuwe kleurenlasers is alleen dat ze tegenwoordig standaard met een bijna lege cartridges afgeleverd worden. Binnen de kortste keren moet je nieuwe toner kopen, die waarschijnlijk duurder is dan de hele printer bij elkaar.

Laat me maar weten als je hem in huis hebt, ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Die getallen die ik noemde zijn inclusief €9,00 ex. verzendkosten.

De standaard cartridges zijn inderdaad duur en gaan 4500 prints (bij standaard dekking) mee, de meegeleverde gaan 1500 prints mee. Als dat bij de Lexmark gewoon volle tonerdingen zijn, maakt dat het prijsverschil inderdaad kleiner.

De geldterug acties van epson staat hier. Je krijgt €300,00 bij aankoop van een C1900 printer en €400 bij een C1900PS, terwijl die PS optie maar net iets duurder is dan € 100. Feitelijk gratis dus. Na invullen en opsturen van het papierwerk wordt je printer opgehaald. Daarvoor maken ze een afspraak met je. Nou ja, kijk zelf maar of het wat voor je is.

Als je 'm snel geleverd wilt hebben via Beat-it moet je misschien niet te lang nadenken. Begin van de week hadden ze er nog 3 op voorraad, daar heb ik er een van besteld en nu hebben ze er nog maar 1. Elders nog wel op voorraad geloof ik, maar prijzen varieren van ca €690 tot €1100.

[quote:cbfe1fcaca="EagerB0bNerd"]Echte postscript lijkt me ook beter. Benieuwd hoe die het met transparantie en Double Byte fonts doet. [/quote:cbfe1fcaca]

EagerB0bNerd

In mijn ervaring heeft de lexmark postscript emulatie regelmatig problemen met fontkodering in PDF bestanden, en is zowieso wat minder betrouwbaar voor pdf printen.

FWIW

Henk

Ok, het lijkt me een prima deal. heb ook gekeken wat de toners kosten, zijn idd duurder dan de hele printer ! In de Lexmark zijn ze trouwens ook maar goed voor 1500 pagina's. En 9 euro verzendkosten voor een printer van 55 kg ? is ook niet al teveel.:D

Bij beat-it op de site zie ik hem niet 1,2,3
zal ze eens bellen.

[bewerk]

@AdobeHenk, echte Postscript heb ik ook liever, als je problemen hebt met emulatie zal je nooit te weten komt of de oorzaak in het bestand of in de printer zit. :frowning:

EagerBobNerd en/of Waterman: al ervaringen met de Epson 1900PS? Leek mij, gezien de huidige aktie bij Epson, ook wel wat, Maar jullie ervaringen zijn denk ik zeer waardevol! Alvast bedankt voor een reaktie of PM!

Fokker,

Ik heb van Waterman begrepen dat ie tevreden was. Ik ken verder nog een grafisch vormgever die ook tevreden is. Toevallig hoorde ik vandaag van HP dat er in mijn Laserjet een nieuwe fuserunit moet, die erg veel kost. Dus heb ik gelijk maar de Epson besteld bij Beat it.
Kost, als je de inruilpremie eraf trekt nog maar €292 inkl transport excl BTW.
:smiley:
[bewerk] als die premie tenminste netto is, waterman komt op een heel ander getal uit, anyway, het is niet al teveel geld (totdat er nieuwe toners inmoeten, ook de Espon is maar voor 1/4 gevuld :frowning: )

Let op, de aktie loopt tot eind augustus, dus als je nog wiltt profiteren van het aanbod moet je niet te lang wachten, (er zit levertijd op de printer, voor mij 15 dagen)

Inderdaad, na wat perikelen met DHL die de printer eerst kwijtmaakte en toen bij de te late levering van de tweede zending ineens met twee printers voor de deur stond (en vandaag nog eens met de printer die ik geweigerd toen maar had) ben ik heel tevreden met mijn Epson C1900PS.

Ik heb er nog geen heel ingewikkelde dingen mee gedaan, maar over de grafieken en foto’s die ik er mee geprint heb, ben ik erg tevreden.

Nog even over de Epson aktie:
als ik het goed begrijp krijg je €300 terug bij een C1900 en €400 bij een C1900PS, die €91 ex BTW duurder is maar wel echte postscript level 3 en 64 MB meer geheugen heeft.
Die bedragen zijn inclusief BTW, dus ex BTW is het resp. € 252,10 en €336,13 wat je terugkrijgt, als ik het goed begrepen heb tenminste.

Mijn C1900PS koste incl. verzenden en exclusief BTW € 702,- Min de teruggave is dat dan € 365,87. Ik zie net op beat-it.nl dat hij €10,0 goedkoper geworden is in de laatste week.

Als je geen postscript en 64 MB wilt (over de €300 als je het later los koopt) betaal je nu voor de C1900 € 601 ex btw, incl. € 9 verzending. Da’s na teruggave dus € 349,90.
De postscript optie kost dus maar een paar euro.

Volgens mij hebben we in de berekeningen een verschil met de BTW van de teruggave. Als ik het verkeerd begrepen heb, hoor ik het graag.

Koop niet de C1900S!! Dat is dezelfde printer maar dan zonder een extra papierlade van 500 vel. En zonder geldterugactie!!!

Bedankt allebei! Zo te zien een prima deal dus. Ik was eigenlijk van plan mijn te oude HP Color Laserjet 5M als inruil-printer te gebruiken, maar dat willen ze niet: alleen een z/w laserprinter. Nu ben ik dus op zoek naar een zo goedkoop mogelijke z/w printer..

Nou, de kogel is door de kerk! Ik heb ook een Epson 1900PS besteld (had een goedkoop z/w laserprintertje gevonden op tweedehandsmac.nl, dank EagerBob!). Levertijd is effetjes, ergens rond 25 augustus of zo.