Lexmark & panther problemen

Ik heb een lexmark z45 sinds panther weigerd deze printer de tweede (en verdere) pagina van een printopdracht uit te voeren. alleen de eerste pagina rolt er uit daarna trekt de printer de volgende pagina naar binnen en blijft hangen

alleen het verwijderen van de printopdracht en uit en aanzetten van de printer maakt hem weer werkend.

In jaguar werkte alles prima
wie weet hoe dit komt en wat ik kan doen

Misschien ligt het aan de driver van de Lexmark. Heb je een update gedaan vanaf 10.2, of een schone installatie van 10.3?

Als je een upgrade hebt gedaan zou ik de printer via het ‘Print Centre’ verwijderen. Daarna zou ik de disk permissies repareren, als je dit lange tijd al niet gedaan hebt (in Schijfhulp/Disk Utility). Daarna zou ik opnieuw de printer installeren. Volg hierbij de richtlijnen van Lexmark (nadat je de oude printer hebt verwijderd dus):

http://www.lexmark.com/US/products/info/mac/panther_install.html

[quote:b46cccdd18="alexje"]Ik heb een lexmark z45 sinds panther weigerd deze printer de tweede (en verdere) pagina van een printopdracht uit te voeren. alleen de eerste pagina rolt er uit daarna trekt de printer de volgende pagina naar binnen en blijft hangen

alleen het verwijderen van de printopdracht en uit en aanzetten van de printer maakt hem weer werkend.

In jaguar werkte alles prima
wie weet hoe dit komt en wat ik kan doen[/quote:b46cccdd18]

Ik heb een X74, werkt perfekt onder Jaguar, onder Panther precies hetzelfde probleem als jij hebt, gewoon met een schone installatie van Panther, het moet wel aan de nieuwe printer setup en/of een eventuele niet helemaal compatible driver voor Panther liggen…ben er zelf nog niet achter hoe het op te lossen…

idd staat op de lexmark pagina het volgende betreffende 10.3:

Mac® OS 10.3 (Panther) Installation
Lexmark Home/SMB Printers

Is your printer pre-loaded in Panther?

To verify that your printer is pre-loaded in Panther:

Look in the “Library” folder.

Look in the “Printers” folder.

If your printer is in the folder marked “Lexmark”, simply proceed to “System Preferences”, “Print and Fax” then to “Set Up Printers”. Select the Lexmark printer you wish to use as your default printer.

If your printer is not pre-loaded, please follow the instructions in the next section.

Your printer is not pre-loaded in Panther:

If your printer is not in Panther’s “Printers” folder, download the appropriate OS X driver via theLexmark Mac Compatibility page. Follow these Panther-specific installation instructions:

Double-click the installer icon on your desktop.

Accept the license agreement.

Cancel the “Printer Selection” pane… If you are unable to “cancel” the “Printer Selection” pane, force quit (command + option + escape).

If you see a “Printer Setup is not complete” message, click “OK”.

Open “System Preferences” then open “Print and Fax”.

Click “set up printers”.

When you see the “you have no printers available” message click “add” then select your printer. Note: if your printer is attached via USB, your printer may not appear until you have first selected USB from the drop down menu.

goed verhaal van lexmark maar eh

mijn printer is “preloaded” en “goed” geinstalleerd
is geselecteerd als standaard printer enzovoort…

het probleem blijft bestaan
behalve dat ik nu de printer ineens wel uit kan zetten midden in de hangende printopdracht

ik heb inmiddels een email losgelaten op lexmark.nl
lets see what we get :evil:

ik heb inmiddels een antwoord van lexmark.com

het nieuwe panther wordt helaas nog niet ondersteund
ze zouden bezig zijn met een update

lexmark.nl stuurde me een standaard antwoord
probeer eens een hardware test…

not

met de laatste update zijn alle problemen verdwenen.

een hoeraatje voor apple