lezen mac diskette in word

Hallo,

Ik weet niet of ik nu goed ben maar we gaan het gewoon proberen, ik heb van mijn zuster een 3'5 gekregen waar ze een textbestand op heeft staan, getypt op een macintosch se 3 wp ???, nu wil ze het opsturen naar een uitgever maar ze krijgen de diskette niet geopend, nu is mijn vraag hoe moet dat en is dit uberhaupt wel mogelijk !!??.
Als ik hem in mijn windows pc doe zegt ie dat de schijf niet gerformatteerd is, haar pc is zo een oud beestje dus mailen is ook al geen optie. Kan iemand ons helpen ??

Ik hoor het graag,

Vriendelijke groet wanhopig broetje

Bertil

Bewaren als text bestand dus geen wp als het kan als word bestand maar dat zal wel niet kunnen, of gewoon wp op een betere mac zetten en daarin openen, alle tekst kopiëren en in word plakken....of mailen...

:wink:

[quote:post_uid0="bertil68"]maar ze krijgen de diskette niet geopend[/quote:post_uid0] Krijgen ze de diskette zelf of het WP-bestand op de diskette niet geopend?

Een PC kan Mac-diskettes niet lezen daarom vraagt deze direkt of je deze wil formateren… niet doen dus, anders ben je alle data kwijt!

de diskette als dos formateren, dan nog eens het bestand erop zetten... of idd. gewoon mailen dat is tegenwoordig de makkelijkste oplossing... werk al bijna 2 jaar disketteloos.. en bevalt me prima :)

mk