LG UltraFine 5K-display aansluiten Mac mini M1 en macbook pro 14

Kan ik op de LG UltraFine 5K-display de Mac mini M1 aansluiten als master station. Af en toe werk ik op een macbook pro 14, deze wil ik dan eveneens aansluiten. Blijven beiden 5K uitsturen? Thans heb ik de macmini M1 op een LG 27UL850-W aangesloten middels HDMI en loopt er een kabel usb-c voor als ik de macbook 14 pro 14 wil aansluiten.

heb ik inmiddels zelf kunnen oplossen.

Deze topic mag worden gesloten

Kun je aangeven HOE je het hebt opgelost? Dat kan handig zijn voor toekomstige bezoekers, die tegen hetzelfde probleem aanlopen.

is opgelost door de MacBook pro 14 usb-c aan te sluiten op één van de 3 aansluitingen naast de thunderbolt aansluiting achterop de monitor. Wel heb ik nog niet kunnen oplossen dat het beeldscherm van de macbook met 1 x geschaalde resolutie niet breedbeeld vullend is op de LG ultrafine monitor

Heb je “synchrone weegave” ingesteld, of “uitgebreid bureaublad”?

ik ga opnieuw kijken. Kan dit pas maandag doen dus kom er op terug.

Synchroon voor macbook pro XDR beeldscherm levert beste resultaat maar beeld in breedte niet schermvullend. Overige instellingen mappen etc heel klein

Bij ‘geschaald’ kun je de tekstgrootte aanpassen (als het goed is óók als je synchrone weergave uitzet).

lukt helaas niet.

gaat enkel met instelling lagere resolutie maar dat wil ik natuurlijk niet.

Synchrone weergave wel eerst ff uitzetten

ja ok natuurlijk. Maar dit werkt enkel in 2560x1440. Ik wil natuurlijk 3849x2160

Wat is uiteindelijk je vraag ?
monitor aansluiten op op je MacBook of MacBook monitor airplay streaming ? (mirroring)

macbook aansluiten op monitor middels usb-c

dat begrijp ik
(( LG UltraFine 5K-display aansluiten Mac mini M1 en macbook pro 14 )) NIET MOGELIJK, het is of - of
achter kant van je LG 5K zitten 5 X USB-C waarvan 2 Thunderbolt USB-C
2de Thunderbolt is eigenlijk bedoeld voor 2de monitor aan te koppelen en niet andere Mac ofzo…

Systeemvoorkeuren →
zit je hoofdscherm gewoon op (geschaafd standaard )
je monitor op uitgebreid scherm en niet op synchrone of hoofdscherm. (Meer ruimte)
wat je ook kan doen monitor nieuwe firmware geven, zag elders op internet deze type monitor LG 5K monitor problemen gaf met hoge instellingen.

heb 1 x thunderbolt en 3 x usb-c. Macbook aansluiten gaat goed behoudens dan resolutie probleem.
Op originele resolutie macbook 14 pro dan aller mappen, tekst etc over volle breedte minitor maar klein

Okee, ik heb er 2X Thunderbolt USB-C en 3X USB-C

Command J

maakt niets uit

vindt 't gek je heb je MacBook Pro op heeeeeeeeel erg klein staan
laat die gewoon lekker op standaard staan.
LG 5K op breid scherm uit en meer ruimte.