Libraries verdwenen?

Ik heb sinds een week een Intel iMac (mijn eerste Mac) en alles werkt geweldig! Ik heb MP3 bestanden geimporteerd in iTunes en foto's in iPhoto. Toen ik gisteren mij Mac aanzette, was echter alles verdwenen!! Zowel iTunes als iPhoto was leeg. Wat kan hier aan de hand zijn?

Zijn de bestanden ook daadwerkelijk weg? Dus voor iTunes bijvoorbeeld: Harde schijf > Gebruikers > Gebruikersnaam > Muziek > iTunes > iTunes Music. Staan daar de bestanden nog?

De bestanden zelf zijn (gelukkig) nog gewoon aanweizg, alleen de library was leeg. Het viel mij ook op dat de dashboard widgets die ik had gedownload weg waren, alleen de standaard widgets waren nog zichtbaar.

Vreemd, dat probleem heb ik nog nooit van gehoord. Zou het de eerst Mac OS X86 bug zijn? Maak anders voor de zekerheid even een backup van je library.

Hoe maak ik zo'n backup?

[quote:c3863e7b42="SJ"]Hoe maak ik zo'n backup?[/quote:c3863e7b42] In het geval van iTunes maak je een kopie van de bestanden "iTunes Music Library.xml" en "iTunes Library" en zet je die ergens anders neer. Die bestanden staan in Harde schijf > Gebruikers > Gebruikersnaam > Muziek > iTunes. Bij andere programma's is het volgens mij in principe hetzelfde, maar dan met een andere locatie. Mocht het weer een keer mis gaan, dan kun je die bestanden terug zetten en zou het weer goed moeten zijn. Maar dit zou niet moeten hoeven...

Heb je eigenlijk niet al spelende per ongeluk als een andere gebruiker ingelogd?

[quote:1c0b2f1ae1="Oppie"]Heb je eigenlijk niet al spelende per ongeluk als een andere gebruiker ingelogd?[/quote:1c0b2f1ae1]

Nee, maar ik heb misschien wel al spelende in de Finder wat teveel weggegooid. Anyway, alles is weer up and running, nu eens kijken of dat zo blijft.

Je mag veel op een Mac, maar bv nooit de naam van de map van je gebuikersaccount veranderen!