lichtnetadapter powerbook

Als je de powerbook aansluit door middel van de lichtnetadapter dan wordt het lichtje oranje als die opgeladen moet worden. En wordt groen als die vol is. Maar bij mij blijft hij oranje ook al is de batterij 100%. Wat kan ik daar aan doen.

Bij mijn iBook is het precies andersom. Al vanaf aankoop twee jaar geleden blijft het lampje groen, ook al is de batterij leeg.

Laden gaat echter prima en heb nog nooit een probleem gehad met de batterij. Dus als je verder geen problemen hebt, zou ik me er niet al te druk over maken (zeiden ze bij Apple ook, hoewel ze tevens aanboden om de lader om te ruilen).

Mischien is het ledje kapot. Probeer het eens op een andere Apple, dan weet je het zeker.

Nou het vreemde is dat als ik de adapter aansluit het lampje groen wordt maar daarna oranje blijft.

[quote:c936c87c8d="tasso"]Als je de powerbook aansluit door middel van de lichtnetadapter dan wordt het lichtje oranje als die opgeladen moet worden. En wordt groen als die vol is. Maar bij mij blijft hij oranje ook al is de batterij 100%. Wat kan ik daar aan doen.[/quote:c936c87c8d]

Staat je powerbook dan aan of uit? Het kan zijn dat wanneer hij aanstaat, hij meteen weer stroomverbruikt van de batterij, en die dus weer bijgeladen wordt.

je moet het powermanagement van de batterij resetten door hem helemaal te ontladen

kijk even op de support site van Apple hoe je dat doet.

Precies je moet hem eerste helemaal ontladen. Ik heb mijn powerbook vorige week gehaald ( momenteel weer terug gebracht vanwege probleem :oops: ) en bij de eerste keer bleeft die ook oranje ondanks dat die 100 % vol was.

Als je hem daarna helemaal ontlaad en weer opnieuw begint te laden dan hoort die als het goed is wel groen te worden bij 100 %

Ik had hem al helemaal ontladen en daarna weer helmaal opgeladen. Nu krijg ik wel 100% te zien. Eerst maar 97%. Ik denk dat ik maar eens ga bellen met htm. Wat is trouwens het beste, helemaal ontladen en dan weer opladen of gewoon al is die 80% gewoon de lichnetadapter aansluiten. En kan dat ook als die aanstaat, of moet je hem eerst afsluiten.

Wat ik nog even wilde zeggen is dat de powerbook een perfect apparaat is. Alleen die batterij is echt een tegenvaller. Vol geeft die 4 uur aan. Als je een dvd wilt branden dan zie je echt de procenten als een gek teruglopen. Je bent eigenlijk tijdens het bakken van een dvd altijd aangwezen op stroom uit de stekker

Hoe doe je dat ontladen? Gewoon je powerbook aan laten stan zou je zeggen. Maar hoe lang? Op een gegeven moment krijg je een melding dat de power bijna op is. Laat je hem dan gewoon aanstaan totdat het hele ding uitvalt? Is dat niet schadelijk voor je systeem?

Is het ook goed om dat tussentijds eens te doen, of alleen als hij nieuw is?

[size=18:d4b7df40a2]Ten eerste: Pas op met het helemaal ontladen van de batterij!!! [/size:d4b7df40a2] Zorg dat alle programma's afgesloten zijn, met name je iCal, iTunes, Word, etc. Wanneer je helemaal wilt ontladen, krijg je op een gegeven moment een melding dat je de computer op het lichtnet moet aansluiten, dit doe je dus niet omdat je helemaal wilt ontladen. Wanneer je allerlei programma's open hebt staan. Zullen de gegevens van deze programma's niet meer correct weggeschreven kunnen worden. Zo stond mijn iTunes library voor een groot gedeelte in het Word-bestand dat nog open was, zijn mijn iCal-agenda's verdwenen en had ik opeens weer de default dock-instellingen.

Verder nog wat tips voor het langer meegaan van de batterij:

1. Zet je beeldscherm op de laagste stand.
  2. Zet bluetooth en airport uit als je het niet gebruikt.
  3. Gebruik geen screensaver, maar laat de monitor uitschakelen
  4. Haal schijven uit je super/combodrive (Als je een dvd onderweg wilt kijken, copieer hem eerst naar je harde schijf)

Op deze manier haal je makkelijk de beloofde 4,5 uur.

Kijk gans dat is een goede tip. Eerst de dvd even naar je harde schijf kopieren. Daar had ik echt nog niet aan gedacht. Straks gelijk eens proberen