lichtsensor een beetje meer uitleg aub

Hoi,

Ik heb ergens gelezen van iemand die een powerbook heeft en dat die zijn beelscherm automatisch aanpaste aan omgevingslicht wie kan mij zeggen of dit klopt en op welke modellen dit zit?

MVG
Basiel

Het werkt in ieder geval op mijn powerbook 17" zo. Als het lichter wordt dan wordt de helderheid aangepast (helderder) en als het donkerder wordt dan gaat de helderheid weer omlaag. Wordt het echt donker dan gaat ook nog de verlichting van het toetsenbord aan en dat is echt vet. Maar dat was je vraag niet, op een powerbook 17" zit dus een light sensor. En ik denk ook op een powerbook 15" maar dat weet ik niet zeker, anderen kunnen daar misschien een antwoord op geven.

zie juist op apple site dat het vanaf de 15inch modellen erop zit daarom vond ik niet op mijn 12inch

Toch bedankt allemaal

Dat werkt op alle PowerBooks met toetsenbord verlichting. Dat zijn in de huidige PowerBook range zowel de 15" als de 17" modellen. In de vorige serie zat het alleen op de duurdere 15" (met SuperDrive) en de 17".

in die nieuwe imacs zit er ook een sensor om de lichtsterkte te meten. Maar die dient alleen om het slaap lichtje te dimmen wanneer het donker is. Het was handiger wanneer dit hier ook het scherm kon dimmen maar dat doet het niet, beetje stom. De hardware is er dus, is er misschien een mogelijkheid om dit toch met mijn scherm te laten werken?

groeten,
Moos

[quote:8c198ad8b7="Moos"]in die nieuwe imacs zit er ook een sensor om de lichtsterkte te meten. Maar die dient alleen om het slaap lichtje te dimmen wanneer het donker is. Het was handiger wanneer dit hier ook het scherm kon dimmen maar dat doet het niet, beetje stom. De hardware is er dus, is er misschien een mogelijkheid om dit toch met mijn scherm te laten werken?

groeten,
Moos[/quote:8c198ad8b7]

Wat de lichtsensor doet in mijn nieuwe iMac is me een raadsel. Nu slaapt mijn iMacje (sluimerstand) en ik typ dit op een PC laptop. Ik ben net gaan kijken in het bureau is het daar pikdonker en toch knippert het lichtje even fel als anders …

das raar bij mij zie je een heel duidelijk verschil