liedjes slepen naar itunes/shuffle werkt niet meer

Hallo

Ik heb een ipod shuffle en wil daar liedjes naar toe kopieren alleen dat werkt niet meer.

Ik kreeg een melding dat er een nieuwe update was voor itunes en die heb ik geinstalleerd dan wil ik liedjes slepen naar bibliotheek of op automatisch vullen drukken en dat werkt niet meer.

Hoe kom ik van dat probleem af en wie weet hoe ik liedjes moet kopieren naar de shuffle?

Groeten Pascal

Staat onder voorkeuren het gebruik als schijf aan en automatisch bijwerken van je muziek? Ik heb geen shuffle, maar ik weet van een gewone iPod dat je 'Gebruik als schijf' aan moet zetten en 'Automatisch bijwerken' uit moet zetten zodat je je nummers handmatig naar je iPod kan kopieeren vanuit iTunes.

Hoi

Bedankt voor je reactie nee kan ik niet vinden wel map itunes music bijwerken dat wel dat staat onder geavanceerd weet niet of je dat bedoeld?

Groeten Pascal

Nee, ik bedoel het volgende:

1. Sluit je iPod aan

2. Ga in iTunes naar Voorkeuren

3. Selecteer de tab ‘iPod’

4. Selecteer de bolletjes " Beheer nummers en afspeellijsten handmatig" en “Activeer gebruik als schijf” (als dat nog niet aanstaat iig).

5. Klik op OK

Nu moet je je iPod gewoon kunnen benaderen vanuit iTunes, als alles op automatisch staat kan je niks handmatig wijzigen op je iPod wat ik persoonlijk erg lastig vind.
Probeer of het nu wel werkt, zou moeten lukken op deze manier.

Hoi

Het is gelukt hoor dankje wel alleen 1 probleem nog ik druk op play en de shuffle wil de liedjes niet afspelen lampje knippert groen/oranje hij is niet geblokkeerd hoe kan ik mijn liedjes weer luisteren?

Groeten Pascal

Is dat als 'ie nog aan je Mac hangt of als je 'm al hebt losgekoppeld?

Ik heb geen mac computer maar goed als ik de shuffle uit de pc heb gehaald dan druk ik op play niet als hij in de pc zit.

Ik heb even [url=http://www.apple.com/support/ipodshuffle/reference/]hier[/url] gekeken en dit is de conclusie van je knipperende lampjes:

[quote:230bbdc090]Error. If there is an error, the lights blink orange and green when you press any button. Add songs or reset iPod shuffle[/quote:230bbdc090]

Resetten kan volgens die zelfde pagina door je shuffle uit te zetten, 5 seconden te wachten en 'm daarna in de shuffle modus te zetten of in de gewone volgorde-modus.

Apple heeft hele goede handleidingen en online support, dus volgende keer kan je het beste daar even een kijkje nemen… (zoals ze hier zeggen: RTFM)

:slight_smile:

EDIT:

Dit kwam ik ook nog tegen:

[quote:230bbdc090]Error light.
If iPod shuffle has an error, the front status light will blink orange and green when you press any button. If you see this, try turning off iPod shuffle, waiting a few seconds, and then turning it back on. If you still see the front status light blink orange and green, it could indicate that you have no songs on your iPod shuffle to play. Use iTunes to add songs to iPod shuffle and make sure the songs you are adding are compatible.

If you still see a blinking orange and green light, use iPod Updater 2005-02-11 or later to Restore iPod shuffle, and then use iTunes to add songs. If you still see orange and green, your iPod shuffle may need service.[/quote:230bbdc090]

Resetten helpt ook helaas niet elke keer als ik op play druk dan flikkert dat lampje steeds van groen naar oranje hij gaat steeds heen en weer en nog steeds hoor ik geen liedjes wie heeft hier de goeie oplossing voor?

Groeten Pascal

[quote:c5634aabe5]If you still see a blinking orange and green light, use iPod Updater 2005-02-11 or later to Restore iPod shuffle, and then use iTunes to add songs. If you still see orange and green, your iPod shuffle may need service.[/quote:c5634aabe5]

Hallo

Mijn probleem is gelukkig opgelost ik had mappen met muziek toegevoegd in de bibliotheek toen op automatisch vullen gedrukt shuffle uit pc gehaald op play gedrukt en hij doet het weer bedankt voor de hulp.

Groeten Pascal