Liever toch een PC (Word)

Hallo,

Sinds anderhalf jaar ben ik een blije mac gebruiker. Toch vind ik een ding verontrustend. Met de PC had ik regelmatig een totale systeem crash (met WIN ME een paar keer per uur). Met de mac is dit slecht een keer of 5 gebeurd in die 18 maanden. Hoe kan dit nou? Ik denk dat mijn volgende computer toch weer een PC wordt. Gelukkig heb ik Word op de Mac, die net zoveel crasht als de Windows versie, misschien nog iets vaker zelfs! En altijd NET als je een uur lang vergeten bent om APPLE S in te drukken. Complete school eindexamenverslagen kwijt. Dat is toch mooi.

Kunnen jullie mij helpen? :apple:

Edit: [color=red:64bca15d7b]Lieve mensen: sarcasme :)[/color:64bca15d7b]

Word blijft toch van microsoft :lol: :D

[quote:f40b0d1c27="franswilco"]Ik denk dat mijn volgende computer toch weer een PC wordt. Kunnen jullie mij helpen? :apple:[/quote:f40b0d1c27]

Helaas kunnen wij je niet helpen :innocent:

Sorry, maar beetje dom klinkt het wel allemaal. Als je windoos met zoveel crashes gewend bent geweest dan had je daar allang geleerd om regelmatig te saven. Maar zowel in de windoos als de Mac versie zit in de voorkeuren een mogelijkheid dat ie automatisch saved, tijd kun je zelf instellen.

Ksnap ook niet goed hoe je er bij komt om terug een PC te nemen.

Probeer OpenOffice eens.

Ik heb hier geen problemen mee, en werkt (bij mij toch) goed samen met WORD XP. ( en al de rest natuurlijk ook).

Welke versie Word en OSX draai je met hoeveel Ram en Harddisk ruimte? Dat kan ons misschien iets meer duidelijkheid verschaffen.

Want dat kan natuurlijk switchen en weer terug switchen. :wink:

Als je maccy de hele tijd crashed en je [b:29b25cf561]pc ook[/b:29b25cf561] dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit, dan zou ik maar kiezen voor design...

Moeten wij dit ernstig nemen? Vraag je nu een manier waarop je je Mac op regelmatige tijdstippen kan doen crashen? Of begrijp ik het verkeerd? :?

[quote:e15b8823dd="franswilco"]Kunnen jullie mij helpen? :apple:[/quote:e15b8823dd]

Misschien een schakelklok tussen zetten? Dan kan je de Mac elk kwartier uit laten gaan. Voelt het toch een beetje als een PC.

Goedkope oplossing ook, een schakelklok kost je niet meer dan een tientje.

Jan

@jan: dat kan in Panther ook via systeemvoorkeuren... heb je niet eens een schakelklok nodig ;-)

Allee terug iemand die beseft dat het leven met een MAC te gemakkelijk is! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: 8)

Ik begrijp dat je je ernstig verveelt sinds de laatste 18 maanden. Als ex-PC gebruiker mis je de constante noodzaak tot het opnieuw installeren en configureren van je systeem software. Heb je wel eens aan liefdadigheids werk gedacht ? :wink:

[quote:58b09d2daf="JanWeijers"]Misschien een schakelklok tussen zetten? Dan kan je de Mac elk kwartier uit laten gaan. Voelt het toch een beetje als een PC.[/quote:58b09d2daf]

Toch voelt het na opstarten weer als een Mac, dus zet dan wel even Journaling File System uit, anders start je Mac alsnog vrolijk zonder problemen op… :wink:

Tja, automatisch laten saven!

Voer je overigens wel eens onderhoud uit op je Mac? Ik vind dat je nogal wat crashes hebt gehad ook zonder Word, hoe zwaar belast je het systeem? Installeer en verwijder je veel? Heb je wel de laatste versie van Word?

als je graag crasht op een PC geen probleem ik kan je enkele tips geven waarmee je elke dag crasht en je pc mag herformateren. Ik ben in elk geval blij dat ik een MAC heb. Zou hem nooit meer willen omruilen. En ja Word crasht wel eens maar je kunt zelf een autoshave instellen op 5 min en dan krijg je alles van 5 min geleden. Met mijn PC moest ik daar langer over doen.

Sucses met je Pc

Met de Microsoft X-box 2 op een IBM Power G5 chip zou het wel eens kunnen dat Microsoft over een aantal jaren de hele PC industrie dwingt op de power PC over te schakelen. Als je nu weer terug gaat naar een PC kan je vast wennen aan de problemen. Mac's Unix OS op iedere PC ? Microsoft zal er wel voor zorgen dat dat niet gaat. Stel je voor ! :cry:

[quote:34a870dd96="franswilco"]... Complete school eindexamenverslagen kwijt. Dat is toch mooi.

Kunnen jullie mij helpen? :apple:

[/quote:34a870dd96]

Emm, wat dacht je van: prikkabel achter je bureau langs laten lopen zodat je regelmatig, als je even lekker onderuit gaat zitten, met je voeten de stekker uit je mac, danwel je wandcontactdoos, trekt…

Heb hier zelf goede ervaringen mee. Mijn collega’s weten al wat er aan de hand is als ik weer eens hardgrondig begin te vloeken, en ik NIET achter een PC zit…

henk

[quote:e9801e3fa0="Jean Leleu"]... maar je kunt zelf een[b:e9801e3fa0] autoshave[/b:e9801e3fa0] instellen op 5 min ...[/quote:e9801e3fa0] Zware baard...? :P (Sorry, kon het even niet laten.)

Ik moet zeggen dat Word de laatste tijd echt niet meer crashed, dus zorg ervoor dat je de laatste updates hebt, deze fixen voor de verandering eens wel een paar bugs.

• verder zoals al eerder was gezegd, zet autosave aan, elke minuut ofzo als je op een desktop machine werkt. (of autoshave voor sommige onder ons, ik zou er nu ook wel 1 kunnen gebruiken)
  • voor extra performance, zet in de preferences ‘Live word count’ uit, tenzij je tijdens het typen perse wilt weten hoeveel woorden je hebt en geen zin hebt om om de zoveel tijd dan maar uit het menu te kiezen voor de overzichten.
  • zet quick save uit, en laat Word altijd een normale save doen (scheelt in grote van bestanden)

het kan misschien zijn dat je veel plaatjes of dingen toevoegd in je documenten en dat niet alle plaatjes goed zijn, dus dat er bijvoorbeeld 1 van corrupt is, probeer eens een keer eerst te werken zonder plaatjes

een ander bekend crash probleem van Office (en de meeste applicaties) zijn fonts, heb je veel en/of corrupte fonts, dan crasht het programma op den duur. Controleer je fonts en zet de niet standaard fonts en de fonts die je niet nodig hebt uit.

op deze manier heb ik de laatste maanden geen crash van Word meer gehad of op mijn werk (ben systeembeheerder) als klacht binnen gekregen.

Sinds ik deze computer heb... en dat is toch alweer een maand of vijf denk ik zo is hij 1 keer vastgelopen. Dit met regelmatig gebruik van Word for OSX. Ik gebruik trouwens de de auto-save om de 5 minuten of om het kwartier ofzo. Dit scheelt een hoop.

maar goed… het is echt geen slecht programma, maar er zitten natuurlijk wel wat quircks in.

MSword kan toch automatisch bewaren?!