Lightning Kabel

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar een goede lightning kabel aangezien die van Apple zelf vrij snel kapot gaan. Hebben jullie ervaringen met andere merken (Belkin,…)

Dank bij voorbaat

Dat ligt niet aan die kabel, dat ligt aan hoe je ermee omgaat.
Een kabel van een ander merk is echt niet steviger, die zijn identiek.

Waar gaat die precies kapot?

@SunKeeper:Nou het uiteinde van de kabel aan de kant van de iPhone. En ik ga vrij zorgvuldig om met mijn kabels ik heb een iPod oplader van 4 jaar oud en die werkt nog steeds en die wordt gebruikt om de iPod en een andere iPhone op te laten ik weet niet hoe maar die oude apple kabeltjes waren gewoon beter.

Bedoel je dat het eind/begin kapot gaat?
Heb ik ook last van.

Vond laatst op internet de volgende oplossing:

Het is niet de mooiste oplossing maar voor mijn gevoel werkt het tot nu toe prima (gisteren gedaan toevallig)

Dat is inderdaad het probleem en nou ik moet wel een nieuwe kopen want het is al stuk maar wil gewoon geen apple oplader meer het is al het 3de kabeltje in net geen 2 jaar…

We hebben het hele huis vol liggen met die dingen.

Voor een scheet en een knikker uit Hong Kong, of van de Action.

Incidenteel wel eens de melding dat ‘dit accessoire niet gecertificeerd is’ of zo, maar dat doet verder niets af aan de werking.

Als je er geen gekke dingen mee hebt gedaan dan heb je er volgens mij gewoon een jaar garantie op en kun hem omruilen voor een nieuwe. Ik weet allen niet zeker of dit geld voor de Lightning Kabel maar ik heb het wel een keer gedaan met mijn oortjes waar ook een breukje in het kabeltje zat.

[quote=KarelWillem url=http://www.onemorething.nl/community/topic/lightning-kabel/#post-2730268 time=1410715635]We hebben het hele huis vol liggen met die dingen.

Voor een scheet en een knikker uit Hong Kong, of van de Action.

Incidenteel wel eens de melding dat ‘dit accessoire niet gecertificeerd is’ of zo, maar dat doet verder niets af aan de werking.[/quote]
Behalve als je ze op een ipad probeerd en dan wil ie em opeens niet opladen.

Trouwens, gewoon wat ducttape op de scheur plakken, ziet er niet uit, maar is goedkoper dan een nieuwe. Het ligt trouwens wel aan de kabel en niet aan de gebruiker, al je ziet hoe snel die krengen stuk gaan, zelfs met normaal gebruik, men oortjes gaan ook niet stuk, en daar doe ik veel ruiger mee.

@essiw
Klopt. Ik ga er ook vrij normaal mee om en ze zijn alsnog vrij snel kapot.

Als ik hem afplak met tape gaan ze aan het eind van die tape alsnog weer kapot.
Vandaar nu het veertje eromheen.

Behalve als je ze op een ipad probeerd en dan wil ie em opeens niet opladen…[/quote]Ik heb kabels naast mijn bed, in de auto, aan de iMac, in mijn fototas.

En allemaal werkend op en met de iPad mini.

Het rubber/plastic van de kabels is inderdaad erg slecht.

Ik begrijp niet waar het aan ligt, bij mijn oude MB nooit een probleem met het kabeltje, meer dan zes jaar gebruik en nog steeds perfect. Maar van de ipad stond ik binnen het jaar met zo’n opgeruld kabeltje in de AppleStore een nieuwe te eisen. Eerst nog trachtten ze je aan te spreken op hoe je ermee omgaat. Maar dat is natuurlijk bullshit. Wanneer je niet het apparaat mag gebruiken wanneer het kabeltje erin zit, dan doet iedereen het blijkbaar verkeerd. Een kabel moet daar gewoon tegen kunnen.

En ja, bij de koptelefoontjes geen enkel probleem. Dus het kan wel! Er is gewoon iets mis met het ontwerp/het gebruikte rubber.

Apple lijkt daar wel iets mee te willen doen om het beter te maken.

Kijk maar naar het ontwerp van de Magsafe-stekkers. Dat het plotseling L-vormig werd een paar jaar geleden kwam omdat de kabels niet goed tegen het gebruik van Magsafe konden (stekker wordt er aan de kabel uitgetrokken)
Met Magsafe 2 gaat het beter, omdat die stekker breder is. Daardoor kunnen ze ook de magneet anders maken (precieze details weet ik even niet meer) waardoor de kabel minder belast wordt.

Eigen moeten alle apparaten Magsafe krijgen, vóórdat de kabel teveel belast wordt schiet dan de stekker er al uit.

Dat mijn kabels allemaal nog leven ligt er misschien ook aan dat ze hier allemaal op een vaste plaats liggen. Waarom zit er anders een batterij in je apparaat? Van mijn MBP heb ik ook nooit nodig, voordat die 7-8 uur gebruik om zijn ben ik alweer op mijn bureau belandt en gaat de stekker er weer in.

Dat is natuurlijk bullshit.

Wat in de praktijk (volgens mij) gebeurt is dat veel mensen 'm opladen en inderdaad tegelijk gebruiken. Hierbij is het stopcontact ‘net’ binnen bereik van het bank of bed, zodat ie wel oplaad, maar de kabel onder enige spanning staat (strak aangetrokken), waarbij een onnatuurlijke hoek aan een van de uiteindes. Geen enkele kabel kan daartegen, tenzij beter afgewerkt. Alleen is dat meteen het punt, Apple biedt jou niet kabels aan met lelijke dikke uiteindes. Past niet in de filosofie.

Zie ook plaatje hieronder. Ik heb genoeg mensen dit soort problemen zien hebben. Heel simpel op te lossen, kabel niet strak oprollen en ook niet strak trekken. Zijn kabels niet voor gemaakt.

“Geen enkele kabel kan daartegen, tenzij beter afgewerkt. Alleen is dat meteen het punt, Apple biedt jou niet kabels aan met lelijke dikke uiteindes. Past niet in de filosofie.”

Ik heb genoeg dunnere kabels gezien met minder heftige afwerking die het beter doen, onder andere kabels die bij oude mobielen zaten.

Apple gebruikt het witte plastic,men dat is net anders van samenstelling, en dat veroorzaakt mijn inziens het probleem

En nee, het stopcontact os niet ver weg van mijn iPad, maar dat een buitenste laag zo gaat schuiven en oprukken heeft er vooral mee te maken dat er geen goede verbinding is tussen de buitenste laag en dat wat daarna komt.

Het plaatsje dat jij laat zien is van een soort gebroken kabel. Bij mij werd het plastic broos en viel er in stukjes vanaf. Met de binnenkant van de kabel was niets aan de hand. Er was geen spraken van een breuk daar. Er had geen oneigenlijke kracht op gestaan. De buitenste laag is gewoon van slechte kwaliteit. Ik zie het nu ook alweer gebeuren met mijn huidige kabel. De buitenste laag lijkt door gebruik langer te worden, uit te rekken, en zo kronkelt het op aan het begin van de stekken, zo ontstaan er scherpe vouwen in wat uiteindelijk resulteert i. Het breken van het rubber.

Echt, heus, zo heel raar doe ik niet met mijn kabels hoor. En ook nog nooit een probleem gehad met andere kabels.

[quote=SunKeeper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/lightning-kabel/#post-2730165 time=1410697206]Dat ligt niet aan die kabel, dat ligt aan hoe je ermee omgaat.
Een kabel van een ander merk is echt niet steviger, die zijn identiek.

[/quote]

Dit is klinkklare nonsens, inmiddels m’n 4e Iphone, en sinds een paar maanden ook een
mini ipad met zo’n kabel, Daarvoor heb ik 1 keer zo’n ouderwets kabel moeten vervangen.
(in ruim 5 jaar tijd) Voor zowel de nieuwe iPhone als Ipad zijn beidde lightning kabels op
dezelfde manier defect geraakt, en mijn manier van gebruiken is opeens niet anders geworden.
Anders had ik ook een heleboel ‘oudere kabels’ moeten vervangen en dat is niet gebeurd.
In een half jaar tijd 2 nieuwe lightning kabels vervangen die precies op dezelfde manier defect zijn
geraakt

“Goh Apple heeft een nieuwe kabel, laat ik eens een klooien met die kabel zodat ie sneller
defect raakt zodat ik wat extra kan zeuren”

Ja die (relatief dure) klote kabels zorgen dat sync en opladen niet meer werkt,
en ik heb inmiddels bijna 40 euro betaald voor 2 nieuwe kabels.
En in de VS is inmiddels zgn 'class action lawsuit" tegen Apple aangespannen vanwege
de slechte kwaliteit van deze kabels, dat is niet voor niks…

Zoek zgn msi certified kabels om goede? werkende lightning kabels te gebruiken.
Apple gebruikt speciale ‘verificatie’ chips in deze kabels, daarom zijn ze oa zo duur…

Waarom heb ik m’n lightning kabels dan al twee jaar zonder dat er ooit één kapot is gegaan en heb ik ruim 4 jaar met een magsafe gedaan voordat ik hem heelhuids verkocht? Hoeft echt niet aan de kabels te liggen, al gaat het bij velen kapot.

^Blijkbaar ben jij voorzichtiger dan de andere gebruikers. Of je neemt ze bijvoorbeeld niet mee in je tas. Iedereen gebruikt zen kabel anders, maar je moet kunnen verwachten dat zo’n kabel niet zo snel stuk gaat als je er geen vreemde dingen mee doet. Ik heb 1 kabel in men computer zitten, die is nog heel, de kabel die ik meeneem is stuk. Idem met voorgaande kabels.

Dat ik zeg dat het aan de kabel ligt en niet aan de gebruiker is omdat als je het vergelijkt met andere kabels (bijvoorbeeld oortjes, of een micro-usb kabel van andere apparaten) dan gaan die niet zo snel stuk. En je zou moeten kunnen verwachten dat een kabel van 20 euro het langer volhoud dan een micro-usb kabel die bijna niks kost.

De Belkin kabels zijn inderdaad een stuk taaier, die gaan langer mee.

Irritant dit soort kwaliteit.

Een kabeltje dat nog nooit van mijn bureau af is geweest en gewoon in de Mac mini steekt en dat alleen maar in en uit de iPad of iPhone gaat. Waardeloze kwaliteit van Apple.

De geleurde kabels van de AH zijn super! Ik heb er inmiddels tientallen versleten, zowel van Apple als van andere fabrikanten en die van de AH zijn evident van betere kwaliteit. Ze kosten rond de €6,- en zijn niet stuk te krijgen.