[lijkt opgelost] alles weg na iTunes4.5 update??

heb net iTunes 4.5 geinstalleerd. bij eerste keer openen een agreement aanklikken. daarna ging ie updaten en daarna zag het er goed uit, alles netjes aanwezig, songs, art, playlists etc. maar toen liep iTunes en mn PB vast... na een reboot weer itunes gestart, maar nu is alles weg! nummers, playlists etc!! hoe kan ik dat weer terugkrijgen ??? de files van mn nummers staan nog wel in de iTunes-map, maar ik wil mn library, playlists, playcounts enzo weer terug please help!

Bij de voorkeuren/geavanceerd/locatie Map iTunes...daar even je iTunes map aanklikken en het zou weer moeten werken denk ik.

nope, had ik al geprobeerd en heeft geen effect. :cry: :cry:

Geen tip, maar wel even melden dat er bij mij geen problemen waren. Heb je Nederlandse versie over Nederlandse geïnstalleerd? Of Engelse over Nederlandse of zo, zou misschien daar aan kunnen liggen.

Heb je iTunes ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

engels over engels geinstalleerd zo lijkt het ik heb ook geprobeerd de file 'iTunes music library' van 12K te vervangen voor de file 'iTunes music library (old)' van 3MB, maar ook dat had geen effect

hmmm, na nogmaals die 'iTunes music library'-file te hebben vervangen voor de oude, zijn mn library en playlists enzo weer terug! :D maar ik kan nog niet helemaal juichen, want iTunes en daardoor mn hele PB loopt om de haverklap helemaal vast! :evil: what is wrong?? na installatie netjes permissies hersteld en alles. misschien nogmaals doen. ik wordt er een beetje moe van :?

nogmaals permissies hersteld (wordt dat trouwens niet opgelagen ofzo? volgens mij is het altijd 1 en dezelfde die hersteld wordt... erg vreemd) daarna ff opnieuw opgestart, en nu lijkt het weer te lopen.. ben benieuwd

die ENE permissie is bekend bij Apple, maak je daar geen zorgen om. Hij heeft iets met iso te maken als ik het niet mis heb. Anyway.. ergens op apple.com kun je het vinden. Ik ben te lui omhet voor je op te zoeken. Ergens anders op het forum staat er ook al wat.

edit: okay geen iso, maar 6990…

We are using special permissions for the file or directory ./System/Library/Filesystems/cd9660.fs/cd9660.util. New permissions are 33261
==

Als je Mac steeds vastloopt, dan zou je eens aan DiskWarrior of TechTool Pro 4 kunnen denken, mogelijk/waarschijnlijk is je directory bagger, de meeste problemen ontstaan hierdoor. Iedere installatie en update vergroot het aantal foutjes in de directory. DiskWarrior schrijft een nieuwe voor je en grote kans dat je Mac weer als een trein loopt.

Het kan ook aan de gebruiker liggen. Maak eens een andere gebruiker aan en kijk of daar wel alles goed in draait. Je kunt dan uitsluiten of het je systeem is of de gebruiker. :smiley:

Waarom maak je je Library *het bestand in je iTunes map) niet leeg (niet de bestanden weggooien!) en sleep je vanuit de Finder de 'iTunes Music' folder (in de iTunes map - hier staan daadwerkelijk je muziekbestanden in) niet gewoon in het iTunes venster? Dan wordt je Library weer helemaal vers opgebouwd... Werkt altijd.

TIP: maak met regelmaat backups van je iTunes folder… want als je bij bovenstaande handelingen iets doms doet loop je het risico je hele verzameling muziek weg te gooien. Mijn digitale audiocollectie (128kbps aac en een soms mp3) is momenteel zo’n 70GB groot en ik moet er niet aan denken om deze kwijt te raken en al mijn cd’s weer opnieuw te moeten encoderen.

Wanneer komt Apple met die 100GB iPod?!

jah dat zou natuurlijk ook kunnen, maar wel als laatste redmiddel, want dan zijn al je playlists enzo ook pleite. maar met het omwisselen van die files is het gelukt en ik ben weer blij :P