Lijst met betrouwbare aiport netwerken editen?

Okee. Ik kan dit nergens vinden. Hier op kantoor kan de laptop 2 base stations zien: 1 in mijn kantoor (genaamd Office), en 1 ergens anders (geen idee waar, genaamd Guest). De laatste is een open netwerk. Voordat ik een AEBS in mijn kantoor had, logde ik aan de Guest. Ik heb toen de computer gemeld dat dat een bedtrouwbaar netwerk is. Nu log ik aan aan Office. Echter, soms, als de computer wakker wordt, logt ie automatisch aan Guest, NIET aan Office. Hoe kan ik zorgen dat ie altijd aan Office aanlogt? MAW: kan ik de lijst van betrouwbare netwerken editen?

In systeemvoorkeuren->netwerk onder het tabblad airport selecteer je bij "log standaard in op" "een specifiek netwerk." Dan kun je kiezen uit, in jouw geval" guest en office.

PERFECT. Dat werkt (hoop ik). Als ik nu thuis kom, waar ik ook een netwerk heb (genaamd Thuis). Logt-ie dan automatisch aan, als ik de Location op Automatic zet?

[quote:b6f33f55a2]Als ik nu thuis kom, waar ik ook een netwerk heb (genaamd Thuis). Logt-ie dan automatisch aan, als ik de Location op Automatic zet?[/quote:b6f33f55a2]

Als je computer al eens bij je thuis is geweest wel! :slight_smile: Anders moet je hem nog even een ‘rondleiding geven’.