lijst uitprinten van alle bestanden die op je HD?

Ik heb heel veel HD's die een zooi zijn . Nu wil ik een lijst uit kunnen printen met alle mappen en bestanden in een tree lay-out. Is er een programma voor of moet ik telkens screen shots gaan maken van mijn browser window?

Alvast Bedankt.

Gr. Rutger

Ik denk dat je meer baat hebt bij een appje als CDFinder. Heeft ook een exportfunctie naar formaten die je uit kunt printen. http://www.cdfinder.de/

Je kunt ook een programmaatje gebruiken. Dat heet Print Window. Daarmee kun je een cd of zip of HD selecteren welke uitgeprint wordt in de OS 9-venster prints.

Kijk op: http://www.searchwaresolutions.com/products/printwindow/

Dat werkt bij een enkele map ja, maar een hele harde schijf. :? Overigens, als je een map op je printericoon sleept, wordt de inhoud ook uitgeprint.

$ ls -lR / | lpr in Terminal.app

[quote:cfaa6aec67="gjvo"]$ ls -lR / | lpr in Terminal.app[/quote:cfaa6aec67]

Kan je dit command ook richten op een externe HD die je aan de mac hebt hangen?

Thanx in iedergeval

[quote:6ac2900280="Rutger1981"]Kan je dit command ook richten op een externe HD die je aan de mac hebt hangen?[/quote:6ac2900280] Gewoon voordat je het commando geeft, eerst [code:1:6ac2900280]cd /Volumes/[schijfnaam][/code:1:6ac2900280]intikken, waardoor je "op" die schijf belandt. Vervang [schijfnaam] natuurlijk door de precieze naam van je schijf, inclusief eventuele hoofdletters.

Ik vermoed trouwens dat het handiger voor je is om het zo te doen:

[code:1:6ac2900280]ls -lR > ~/Desktop/Bestanden.txt[/code:1:6ac2900280] (De l is in beide gevallen een kleine letter L, geen hoofdletter i of het cijfer 1.)

Dit maakt een tekstbestand aan op je bureaublad dat je daarna naar hartelust kunt bewerken en uitprinten, in plaats van de lijst met bestanden rechtstreeks naar je printer te sturen. Pas op dat dit bestand genadeloos overschreven wordt als het al bestaat, dus gebruik niet twee keer dezelfde bestandsnaam als jet het huidige wilt houden!

Als je ook alle verborgen bestanden wilt zien, moet je nog de hoofdletter A toevoegen na het min-teken (dus [i:6ac2900280]ls -AlR[/i:6ac2900280]).

Ik gebruik de PrintWindow.app ... die doet precies wat ik wil zonder te klooien in Terminal... Terminal is toch iets te onbekend terrein. Thanx anyways